Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

19 hetes - rágódás

2013.03.09. 10:41 | piroskaesfarkas | 18 komment

Jövő hét elejére kaptunk időpontot amniocentézisre. A boholyvételt ilyenkor már nem csinálják meg az UHdokim szerint, így maradna a magzatvízvétel és a kb. 3 hétre rá érkező eredmény. Sokat beszélgettünk erről Farkassal, toltuk a döntést magunk előtt. Mikor a Kaaliból eljöttünk december derekán, úgy gondoltuk, hogy megcsináltatjuk, mivel ott is így vélte Csillagszemű, hogy ez lesz a megnyugtató, tekintve, hogy lassan indult be a hcg. Aztán jött a hematoma, sok fekvés. Később, mikor jobban lettem, jött a görcs és újabb kórház. Mondogattuk, várjuk meg a négyestesztet, várjuk meg az AFP-t, aztán várjuk meg a 18. heti UH-t az istenhegyin, majd mikor a héten az is megvolt és kezünkba adták a magzatvízvételes beutalóst, felhívtam a szívUH-t és kértem egy előbbi időpontot, tegnapra. Majd ha járunk ott, döntünk utána, gondoltuk. De semmi sem könnyíti meg a döntést. Éjjel sokat felébredtem (Szupercsikre is olyan forgolódósan aludt, aztán reggelre náthásan ébredt, de mivel semmi más baját nem láttam, az apjával beültek a meleg kádba pancsolni, majd kicsinosítva elmentek egy újabb ovis szülinapi buliba - partyarcok!:), végigvettem a pontokat, hogy miért igen és miért nem, és mileszha.

Miért nem mennék:

-Nem javasolja az istenhegyis UHdokink. Azt mondja, hogy minden olyan vizsgálat, ami el lehetet végezni a vérből, UH-val, elkészült és jó eredményeket hozott. AFP, négyes teszt (1:39 000 a down kór úgy, hogy lehúzták ezzel a kis szívizom dologgal még a 42 ezret), picike tarkóredő, szép kis orrcsont, stb. Azt mondja, rendben, csináltassuk meg, szívesen elvégzi a jövő héten, de úgyis jó eredményt fog hozni.

-A tegnapi szívvizsgálaton (mindenkienk ajánlom Hajdú Júlia professzor asszonyt, egy tünemény!) a doktornő mindent rendben talált, sőt, azt mondta, hogy szép a szíve a kicsinek és szépen meg is mutatott rajta mindent:) Átnézett áramlásokat, az üregek alakját, ereket, mindenféléket. Az egész vizsgálat alatt leginkábbis a kicsi szíve volt hatalmasra felnagyítva, majd később megnézte a kis testét is az áramlások szempontjából. Persze Ő sem foglalt állást a pocakszúrást illetően, nem is várhatjuk Tőle. De részéről semmi olyan eltérés nem tapasztalható, ami bármilyen aggodalomra adna okot.

-a nagy hematoma (ami ugyan már szervült) és a görcsölés is növelheti a vetélés kockázatát a vizsgálat miatt.

-Elképzelem, ahogy ott lengedezik a Kisbaba a magzatvízben, a burokban, ami olyasmi lehet, mint egy vízzel teli lufi, és egyszerűen nem tudom felfogni, hogy miként nem reped meg (vagy inkább rettegek, hogy megreped) az a vékony fal, ha átszúrják egy tűvel?????? Félek, hogy pont mi esünk majd bele abba az 1-2%-ba, akik elvetélnek a vizsgálat miatt.

-eszembejut, amikor Nününél a régi doki azt mondta, hogy a következő héten, vagyis a 16. héten meg kell szülnöm, mert nyitott a gerince....És itt van, a csigolyái úgy sorakoznak egymás mellett, mint a gyöngysor....És elvették volna tőlünk....

-Annyira édes ez a picike baba, ahogy látom az UH-n, ahogy érzem a hasamban a mozgolódását, ahogy kötődik hozzá Nünü (tegnapelőtt éjjel felkelt és közölte, hogy elfelejtette megpuszilni a kistesóját, és biztosan boldog, ha érzi, hogy puszit nyom a hasamra....így meg is tette a sötétben és aludt tovább) és van egy olyan furcsa érzésem, mintha nem bíznánk benne, hogy minden megpróbáltatás ellenére Ő ott van, kapaszkodik és fejlődik, minden nap egy komoly munka Neki, millió kis sejtecskét növeszt......És megvettem Neki az első, aprócska saját ruháját, egy tündéri kardigánt.....

Miért mennék?:

-A Kaaliból anno úgy engedett el Csillagszemű, hogy jó lenne megcsináltatni. Nehezen indult el az a hcg. A fülemben hallom, ahogy mondja a terhesség elején: "Az, hogy nem indult el a hcg arra utal, hogy nem egészséges a terhesség, biztosan vetélés van méhen kívüli terhesség lesz."

-A saját nőgyógyászom is támogatja a pocakszúrást. 

-Van aki a hematoma miatt is aggódik, és esetlegesen negatív jelnek tekinti és javasolja a magzatvízvételt.

-Nem vagyok már mai csirke és a rágós húsom miatt beleesek a 37 fölötti sávba, ahol automatikusan javasolják a magzatvízvételt. A kórházban pl. az egyik UH-s doktornő (amikor bent feküdtem) kifejezetten lehordott, hogy eddig még nem mentem el amniocentézisre??!!!! Pedig elmúltam már 37 tejóég!!!????

-Persze, örülök, hogy jók lettek a genetikai eredmények, a kombinált- és négyes teszt, az AFP, stb. De mindenki elmondja, hogy ezek csupán kockázatbecslések, nem pontos vizsgálatok! Ezt fontos tudni minden anyukának! A szülésznőm is elmondta, hogy sajnos volt már a kezei között olyan baba, akinél mindig mindent rendben találtak, minden ilyen vérvizsgálata tökéletes volt. Pontos adatokat csakis az amniocentézis tud nyújtani.

A hétvégén döntenünk kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr375124275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mama51 2013.03.09. 12:45:20

Egyetlen dolog van amit mérlegelned kell. Vállalod-e akkor is ha nem egészséges. Ha igen, felesleges, ha nem akkor ez az egyetlen ami biztos és megnyugtató eredményt adhat. Nekünk novemberben kellett ilyen döntést hoznunk.

STike · http://icikepicike.freeblog.hu 2013.03.09. 13:36:35

Igaza van mama51-nek. A fő kérdés: El tudod engedni, ha nem a várt eredményt adja a vizsgálat? Egyébként ha ő természetes úton fogant baba lenne, fogalmatok sem lenne a hcg szintről, csak hematóma miatt sem nagyon szoktak szúrkodást javasolni, akkor csak a korodat mondanák a mellette érvek oszlopban;)

mama51 2013.03.09. 14:13:08

A magzatviz mintavétel egyébként csak a kromoszóma rendellenességek kizárására szolgál. A tenyésztés végén meg tudják mondani, megvan-e a 46 kromoszóma.

ildiko78 2013.03.09. 17:46:07

Csak ismételni tudom mama51-et. Milyen betegségeket lehet kiszűrni így, amiben, ha a baba szenved (de nem), akkor nem tartanátok meg? megéri a kockázatot?
Ildikó

Nils Holgersonné · http://eloretolthelyorseg.blog.hu 2013.03.09. 18:47:21

Ha mindenképp megtartanátok -ahogy én képzelem-, akkor teljesen felesleges stressz neked is, meg a babának is.

Én jó sokat ki tudnék húzni a mellette érvelő listáról... csillagszemű néha fura volt, persze én csak a blogodból ismerem, de volt néhány érdekes húzása - szerintem. A hematoma önmagában nemrossz jel, sok embernek volt. Olyan baba is volt már, akinél meg találtak eltérést, majdnem elvetették, aztán mégis egészségesen született. Így máris három ponttal kevesebb a pro listán... :)

Adibaba 2013.03.09. 19:09:05

Egyetértek az előttem szólókkal.
Egyébként 99%-ra vállalják hogy megmondják a tuttit (bár lehet hogy 100%-os de a papíron amit kapsz, akkor is csak 99% lesz, tehát megint maradhat 1% aggódás...vagy az ügyben hogy oké kizárt ez a pár betegség, de mi van ha más baja van...szóval ezt csak azért írom, hogy úgyis mindig fogsz aggódni valamiért, ahogy ismerlek :-)
Ha még Hajdú Júlia is azt mondta hogy minden rendben, akkor tutti hogy úgyis rendben van. (Egyébként nem mindenki tartja tüneménynek, bnőmet pl. jól megijesztette, szerintem attól függ milyen kedve van..viszont óriási szaktekintély).
Az orvosi etikett alapján Ők nem mondhatják meg, hogyan dönts, így mindegyik csak javasol valamit....ahogy elolvasom a mellette vagy ellene érveket, nekem az ellene az most erősebb.
Azóta van kifejezett ellenérzésem a dologgal kapcsolatban, amióta görcsöltél.

Estsanatlehi · www.egykisskaosz.blogspot.com 2013.03.09. 22:46:59

Zugolvasód vagyok, eddig sosem szóltam hozzá, de nagyon drukkoltam nektek... két héttel utánam lettél terhes. Én már nem vagyok az, a megszakítást választottuk tizenkettedik héten, mert a kromoszómavizsgálaton (CVS) kiderült, hogy a kislányunk beteg. Pokoli döntés volt, nagyon nehezen (inszemmel) összejött baba volt, mindennél jobban vártunk rá, és bármit odaadtunk volna, hogy egészségesen megszülethessen - de helyette nem akartuk eldönteni, hogy igenis éljen szenvedni, mert nincs hozzá jogunk, ebben nem mi és a vágyaink meg a fájdalmunk a legfontosabb.

Vitatkozni nem kívánok a más véleményen levőkkel, mert úgy gondolom, hogy kívülállóként nagyon könnyű azt mondani, hogy áh, minek kockáztatni, úgysem lesz semmi baj, és ha lesz is, tartsd csak meg. Nálunk lett - pedig semmilyen orvosi indikáció (még a korom sem) utalt arra, hogy nézetni kellene, és egyébként sem egy olyan rendellenesség volt, aminek a lehetősége az anyai korral nőne.
Azért szóltam csupán hozzá egy ellenvéleménnyel, hogy lásd: bárki bármit mond, és bármennyire hessegeti a kételyeidet, nem vagy egy szörnyeteg vagy rossz anya azért, mert eszedbe jutott a vizsgálat szükségessége. És én a pro-listádról tudnám erősen megkérdőjelezni egyik pontot, mégpedig az Istenhegyis doki objektivítását, már ha egy középkorú hölgyről van szó; írtam róla a blogomon részletesen, most nem ismételném, maradjunk annyiban, hogy orvoshoz nem méltó módon mondott véleményt akkor, mikor már egyértelmű volt a borzalmas diagnózis. Szintén ő, egy országos szaktekintély, akart lebeszélni a vizsgálatról, határozott kérésünk ellenére, azzal, hogy minden eredmény tökéletes, az UH-n látható gyerek makkegészséges, nézzük, milyen szép a tarkóredője meg az orra...

Nem meggyőzni akarlak, csak megfordítani az érmet egy pillanatra, a genetikusunk szavaival élve: "Szörnyű, elviselhetetlen, kegyetlen dolog egy esetleges vetélés vagy egy kényszerített abortusz - de mennyivel szörnyűbb egy életen át tehetetlenül végignézni, ahogy a beteg gyereked kínlódik nap mint nap..." Neked már van egy kislányod, te nálam is jobban el tudod képzelni ezt.
És egyetértek azokkal, akik azt mondták, hogy itt csak egyetlen döntést kell meghozni: kéritek-e a nevében az életét, akor is ha baja van. Ha vállaljátok ezt, akkor tényleg nincs értelme kockáztatni, mert akkor valóban nincs az amnió mellett szóló érv.

Kívánom nektek, hogy helyesen döntsetek magatok de főleg a drága kisbaba miatt. És nagyon drukkolok, hogy mindennek szép legyen a vége.

manner 2013.03.09. 23:24:33

Én nem szeretnék hozzászólni, csak drukkolok nagyon.

Cherrypie 2013.03.10. 00:36:26

Kedves Piroska!

Nekem volt egy olyan terhességem, amikor nem igazán indult be a hcg, egy hetes lemaradásban is volt az embrió, és ugyan meglett a szívhang ésatöbbi, de sajnos a 12. héten kiderült, mégsem szeretne velünk maradni...De ti már ezen a kritikus koron, mint az első 12 hét régen túlvagytok, ezért azt gondolom, Csillagszemű ezen érvét a listáról kihúzhatjátok. Egyébként meg akárhogy is fogtok dönteni, továbbra is nagyon szorítok!

zs.zs.zs 2013.03.10. 09:48:31

Piroska, legalább ötször álltam most neki, hogy leírjam, mit is gondolok, de nem ment. Így csak csendben drukkolok, hogy minden rendben legyen, bármi is lesz a döntés.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2013.03.10. 10:22:23

Köszönöm a véleményeteket, bíztatásokat!
Még nem döntöttünk. Tegnap délután, míg Nünü szundított egy kicsit (2 órát), mi beszélgettünk. Nagyon nehéz döntés, de ezzel nem mondok újat. Ő tegnap úgy vélte, nem kéne szúrni, mert ha esetleg utána elveszítjük a babát egy vetélés miatt, szerinte én "keresztbefekszem", ahogy Ő mondta és nem tudja, miként élem túl. Én is hajlottam arra, hogy ezt válasszuk, ám éjjel megint álmatlanul forgolódtam és nem tudtam egyértelműen állástfoglalni.
Arról nem szeretnék igazán beszélni, hogy mi lenne, ha kiderülne egy rossz eredmény...bár tudom, hogy kell, és magunk között meg is tesszük. Igen, ha megtudnánk, azt hiszem, elválnánk Tőle, azon okokból, amit Estsanatlehi is megfogalmazott (annyira de annyira sajnálom, ami Veletek történt!!!!!!!!!!! Ti miért mentetek el a vizsgálatra?). Valahogy úgy vagyok ezzel, hogy meg kell csináltatni a vizsgálatot, ha úgy döntenek a szülők, de semmiképpen sem várnak rossz eredményt, inkább egy megerősítést, hogy minden rendben.

Mikor végigveszem a szúrást, hogy milyen lesz az a nap, hogy ott vagyok, letakargatnak, kilóg majd a már most hatalmas pocakom, nézik ultrahanggal a picit, aztán beszúrják a tűt, úgy érzem, hogy kipukkad a méhlepény.....Rémes.
Lepörgetem a filmet így is, meg úgy is, ha nem megyünk....
Nem tudom, mire várok még, milyen segítségre, jelre, fogalmam sincs.....

nora72 2013.03.10. 11:55:21

Szia Piroska!Nekem megcsinálták észre sem vettem,ha úgy döntesz,hogy megcsinátatod tuti nem lesz semmi baj nyugi.(igaz én is imádkoztam rengeteget)
Biztos egészséges a csöpp a hasadban.Nekem cisztám volt mellette.Még mindig drukkolok nektek!

Estsanatlehi · www.egykisskaosz.blogspot.com 2013.03.10. 14:27:54

Piroska, jó kérdés, hogy miért mentünk el... gyönyörű terhességem volt, első sikeres inszemből, 16DPO-n nagyon erős csíkkal, teljesen bírható tünetekkel (mellfájás, émelygés, aluszékonyság), tökéletes genetikai UH-val. De évekkel ezelőtt, mikor mi még nem is terveztünk gyereket, az ismerősi körben valakinek egy minden eredmény szempontjából csodás terhesség után született egy Edwards-szindrómás kisfia. Egy évet élt, amibe semmi sem fért, csak végig kórház, számtalan műtét, szúrkálás, intubálás, újraélesztés - és egy fél órás haláltusa az édesanyja ölében, amikor már az orvosok úgyismindegy alapon leszedték az összes gépről. Mi már akkor megbeszéltük, hogy nem fogjuk vakon végigcsinálni a terhességet, mert ezt senkinek sincs joga bevállalni egy ártatlan kis lény helyett. Nyilván erre sokan mondják, hogy de mindent nem védhetsz ki, ha ezt megnézeted, akkor majd úgyis lehet ezer más baj - én semmit kapcsolatot nem látok a két dolog között, abszurd érvelés, hogy csak azért mert ezer baj bekövetkezhet, ne próbáljuk megelőzni még azt sem, amire lehetőségünk van.

Akkor még nem tudtuk, hogy nem lesz egyszerű nekünk a babakérdés, hogy mennyit kell rá várni majd - azt meg főleg nem, hogy mennyire meg lehet szeretni egy csak pár hete velünk élő kis maszatot... Szóval amikor sor került rá, akkor elég sok erő kellett ahhoz, hogy tartsuk magunkat a döntéshez, de szerencsére a genetikus elég egyértelműen elmagyarázta, hogy egyszerűen nincs más út a bizonyosságra. Ezeket mondta: egykisskaosz.blogspot.hu/2012/11/back-on-track.html - szerintem kötelező házifeladat lenne megértetni mindenkivel, aki abban a tévhitben ringatja magát, hogy ha minden eredmény jó, akkor nem lehet rossz a végkifejlet. És nem azért, hogy feltétlenül szúrasson, hanem azért, hogy ne gondolja, hogy bármire elég a többi vizsgálat; mert nem elég, csak nagyon jó üzlet annak, aki rábeszéli őket, és aki számára nincs tétje az egésznek, hiszen nem az ő gyerekéről van szó.

Amúgy a CVS nekem teljesen egyszerű dolog volt, alig éreztem, adtunk már több olyan injekciót a hasamba a stimulációk során, amik sokkal jobban fájtak; az amnió elvileg vetélési kockázat szempontjából még veszélytelenebb. Ha mellette döntötök, akkor nagyon ajánlanám az Istenhegyit, ugyan nekünk a dokinővel nem volt kellemes a tapasztalatunk, de az már a diagnózis utáni dolog, a beavatkozást nagyon profin végezték, és két nap múlva hívtak az eredménnyel.
Ismétlem: nem a vizsgálat mellett kampányolok, hanem a felelős döntés mellett, ami akár a fenti irányba megy majd, akár a másikba, és akármi is lesz a következménye, a lényege ugyanaz: együtt kell majd élnetek a gondolattal, hogy a kisbabátok helyett, az ő jólétét figyelembe véve mérlegeltetek és válaszottatok.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2013.03.11. 08:59:18

@Estsanatlehi: Köszönöm a válaszodat! Szomorú vagyok, de remélem, hogy hamarosan, nagyon hamarosan növeszted a pocakodat és boldog kismama leszel és kibővül a fékszetek!!!!!!
Próbálom elhessegetni a miérteket, egyszerűen elfogadni, hogy nem lehet miénk a felhőtlen boldogság, csak pillanatokra. Hiszem, hogy oka van annak, hogy nekünk ennyit kell harcolni egy kisbabáért, de nem keresem, mi is az valójában.

Bár Anyika azt mondja, talán Ő nem menne el a helyemben, fél, hogy elveszítjük a babát, én mégis most úgy érzem, hogy holnap ott leszünk Farkassal kéz a kézben a kórházi folyosón.
Félek. Persze, hogy félek.

dorka.kn 2013.03.11. 15:50:41

Kedves Piroska!

Bátorkodom hozzászólni ehhez a kicsit sem egyszerű témához. Nem vagyok orvos, a genetikához sem értek, csak egyszerűen próbáltam beleképzelni magam a helyzetbe.
Minden eddigi hozzászólást megtisztelve az én szerény véleményem/felvetésem:
Tegyük fel, hogy a pocakszúrás rossz eredményeket hoz. Ismét egy döntési helyzetbe kerültök, ami még komolyabb minden eddiginél. Meg lehet hozni ezt a döntést? Azért valljuk be, olyan sztorit is lehet hallani, hogy rossz eredmények után makk egészséges bébi született...
Minden tiszteletem az orvosoké, a mai tudományé és technikáé, de úgy érzem, ez kis baba ott a pocidban már nem egyszer bizonyította, hogy ő igenis Veletek akar maradni, Nünü kistestvére akar lenni, a Ti fészketek kis lakója szeretne lenni. A bizalmatokat már kiérdemelte szerintem... Meg lehetne hozni így majd egy komolyabb döntést? Lehetne később ezzel a tudattal harmonikusan élni?
Én gondolkodtam rajta és nekem biztosan nem menne, így én nem csináltatnám meg a pocakböködést sem.
Ezer ember, ezer vélemény. Enyém is csak egy a sokból.
Nagyon drukkolok, hogy sikerüljön jó döntést hoznotok, a lényeg, hogy érezzétek azt a magatokénak és számotokra hozzon nyugalmat!

Estsanatlehi · www.egykisskaosz.blogspot.com 2013.03.11. 19:11:13

Piroska, nagyon-nagyon drukkolok nektek, küldöm a kívánságot a csillagokhoz, hogy rendben legyen a vizsgálat, és főleg hogy mi helyettünk is jó híreket kapjatok utána.

Dorka, kérlek olvass utána alaposabban, hogy valótlanságot még véletlenül se állítsunk: pont arról szólnak a kromoszómavizsgálatok (a CVS és az amnió is), hogy itt NINCS hamis pozitív eredmény, tehát teljességgel ki van zárva az, amit te mondasz, hogy rossz az eredmény de a baba egészéges. Ez a kockázatbecslős dolgokra (AFP, kombinált és integrált teszt, stb.) mind igaz, pont ezért kell elvégeztetni az invazívakat, ha valaki biztosat akar tudni. Van egy ezreléknyi hibalehetőség, de az is hamis negatív lehet csak, hiszen ha kiemelnek kromoszómarendellenes sejteket, és az anyával semmi baj, akkor azok csak a gyerektől származhatnak - tehát bármilyen döntés is születik utána, akár elengedés, akár megtartás, az egy beteg babáról fog szólni.

Bobemara 2013.03.11. 20:38:50

Nagyon drukkolok, hogy mindenféleképpen jól sikerüljön a dolog.
A beavatkozásnak se legyenek káros hatásai, és persze a baba is egészségesnek bizonyuljon.

Bízom benne, hogy minden jó lesz.

dorka.kn 2013.03.11. 20:49:22

Ests... bennem sok esetben ott van egy mivanha mégis... Sajnos vagy nem, ez van.
De tény, mélyen nem vagyok otthon a témában, ezért is írtam, h nem értek hozzá. Egyszerűen csak ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem.
Elnézést, nem volt célom valótlant állìtani. :)
süti beállítások módosítása