Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Reggeli pucérversenysúly

2013.07.26. 10:57 | piroskaesfarkas | 8 komment

Aludt és aludt, alig lehetett felébreszteni a kórházban, hogy egyen egy kicsit. Egész hamar jött a tej, köszönhetően Meskebarátnőmnek, aki a műtét másnapján belógott hozzám a rántottlevesével és a mellszívóval (utóbbival elvonultunk a nővérszobába külön engedély kíséretében és megmutatta, Ő hogy csinálja...vicces volt:) és amit lefejtem (mert a szoptatás még nem ment, valahogy mindig kicsúszott a szájából a téma, ami szerintem túl nagy hozzá képest és még bimbóvédővel sem sikerült) és vittem a nővéreknek, hogy tuszkoljál bele. Talán ennek is köszönhető, hogy a súlya nem csökkent le annyira, mint pl. annak idején Nününél. A 2,85 kilós születési súlyról a nagyedik napon 2,77 kilóval hoztuk ki a kórházból. Itthon viszont folytatta a sokalvásnemevés témát. Picit sárga is, szóval nyilván ennek is betudható az aluszékonysága. Hiába keltegettem, a szoptatás közben ismét méllyen elaludt. Pár napja végre magától kel úgy 3 óránként és eszeget, kisebb nógatás mellett. Van hogy csak 30 grammot mérünk, de olyan is akadt, hogy 110 gramm egy ivásra. Persze aggódtam, hogy jó -e a mérleg, mert mértem már mínusz 40 grammot is ivás után, amitől kiborultam, és nem is látványos a gyerek hízása, szóval honnan tudjam, hogy fejlődik -e rendesen? Az előző napokban mértünk 2,85-öt, aztán 2,98-at, aztán 3,12-t és 3,19-et is két napja este, mind pucérsúlyra, ma reggel pedig 3,12 a pucérversenysúlya. Remélem, hogy ez azért jó ütem (ha azt gondoljuk, hogy a második gyerekkel lazább vagyok, vagy profibb, nagyot tévedünk!!!).

_DSC6875-3.jpg

Nem állítom, hogy bővelkedek tejben, ahogy az első napokban, pedig még fejek is, hátha fokozódik a helyzet, de egyelőre nem. Szintén Meskebarátnőm javaslatára ittam tegnap Karamalz italt, amiből azt tanácsolta, hogy ne igyak többet egynél, mert majd elönt a tej, de semmi hatása nem volt, szóval behúztam négyet. Most sem jobb a helyezet, ezért újabb tea, bogyó, vagy bármilyen tejserkentő praktikát megosztotok velem, és ígérem, letesztelem!!!

Azt hiszem, pocakfájós Rózi. Az elmúlt két éjjel alig aludt valamit, mert bár nem sír, de evés után "gyürkésződik", ahogy mi hívjuk. Tekereg ökölbe szorított kézzel, nyög, sóhajtozik, néha befelé szívja a leveegőt, amitől kiver a frász. Ezt csinálja pár percig, majd megnyugszik, alszik nyugodtan öt percig és megint kezdi. A fél éjszakát a mellkasomon töltötte, hátha jobb neki (valamivel igen), mert annyira sajnálom, hogy szenved.

Sírni nagyon keveset sír (ugye a kórházban ráírták a zárójára, hogy visítva sír és közölték, hogy figyeljük, mert idegrendszeri problémára is utalhat....), főleg akkor, mikor éhes, vagy esetleg a fürdetésnél, de akkor is csak pár másodpercig.

A lábát már nem rázza, mint mikor megszületett, aminek nagyon örülök! A köldökcsonkja már akkor leesett, mikor hazahoztuk, vagy talán másnap. Akkor elég rémült voltam (mi más:), mert egy nagy lyuk tátongott helyette, amit alkohollal piszkálgattam, majd hintőporoztam. Mostanra szépen húzódik össze. A selymes kis bőre meg hámlik pár napja, úgyhogy olajjal masszírozgatom.

Mit használunk? Gyógyszertári fürdetőt, babaolajat és alkoholt. A popsikrémből a gyógyszertáritól kipattogzott, átálltunk egy bio krémre, ami jó. Itthon négy napig kapta az immunerősítő homeobogyót, az Arnikát. Most pedig hozott Farkas Biogaia nevű hasbogyót is, kipróbáljuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr275427286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katónéni 2013.07.26. 12:59:16

Drága Piroskám!
Szerintem, ügyesen csinálsz mindent! Az,hogy már 110-et is szopott,igazán nagyszerű!
Mindig azt tanítom a mamáknak, 1.5x a baba súlya legyen a napi bevitel!
Tankönyvileg 150 gr, amit hetente "illik" hízni! No,de félre a könyvekkel!
Rózi gyönyörű, a képsorok alapján jól érzi magát a bőrében!!!
Nyugalom, hisz Nünü kapcsán már bizonyítottál...!
Drágaságom,lazulj!!!
Ölellek: katónéni

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2013.07.26. 14:15:28

Katóka! Nagyon köszönöm a kedvességedet és a szakmaiságodat is!!!!!!!! Próbálok lazulni, próbálok....
De most pl itt volt a védőnéni és azt mondta, hogy a kéteres köldökzsinór miatt bekerülünk a gyerekkel a genetikai rendellenességgel születettek közé, mert hogy ez ennek számít, és reméljük, hogy nem jönnek elő betegségek emiatt???!!!! Totál kiborultam......
Ölellek Drága,
Piroska

Lattipa 2013.07.26. 14:53:10

Doktor nőnk az első héten: Anyuka, ez a heti 5 deka hízás nagyon kevés! A harmadik héten: Anyuka, ez a heti 30 deka hízás nagyon sok!
Látod, semmi se jó :)
A mérleget meg evés és napi szinten felejts el, max. heti egyszer mérj, sokkal kevesebb stresszel jár.

Én laktoherbet ittam, nekem az elég volt, de többeknél olvastam, hogy a görögszénamag-tea is hatásos. (erről saját tapasztalat nincs)

Jolimama 2013.07.26. 15:48:16

Kedves Piroska! Régóta olvasom a fórumot, valaki miatt mentem és ott ragadtam. Én már nagymama vagyok, akár dédi is lehetnék már:-)
Remélem, nem haragszol, hogy én is adok egy tanácsot. Amikor az első unokám megszületett, egy vietnámi orvos ismerősünk javasolta a Lányomnak, hogy főzzónk disznókörömból sűrű levest, és naponta többször egy csészényit igyon. Neki bejött, egy próbát megér:-)

Gratulálok a szép családodhoz, öröm olvasni a bejegyzéseidet. Minden jót kívánok Nektek szeretettel: Jolimama

erdeipetymeg 2013.07.26. 16:52:40

Drága Piroska !

Szopi ügyben én aztán tapasztalt vagyok:(

Peti hamar tápszeres lett, mert elhittem a "nem elég az xy gramm" meg állanóan üvöltött, "biztos éhes".. el is hittem, na elhatároztam, Annusnál nem... előljárólag: 2,5 évig szopott, és nem nem én akartam 1 éves kora után, - kicsit se, erről van néhány iszonyat vicces sztorim, majd legközelebb -
Szóval: Annusnál én is állandóan azt hittem, hogy na, most aztán tényleg kevés a tej... cirka 2 hetente:S később szinte napra pontosan havonta.

Amiket használtam anno, mindegyiket, és napi szinten:

Napi szinten 1,5 liter Fitolac tea (lehet még kapni?) a Laktoherbtől nagyon fájt a pocija
Napi szinten 2 üveg Stella Artoains alkoholmentes sör - csak ez az egy vált be a többitől nem serkent.
Napi szinten (akkor még lehetett kapni, most keress hasonlót) TOP YOj alma-birsalma duo - gondolom a birsalma volt a lényeg
Urtica urens ch 5 homeos bogyó. - tudod ennél nem lehet illóolajost, mentolost fél órával előtte utánna....

Szóval ezt mind egyszerre használtam, így nem tudom együtt hatottak-e vagy külön külön valamelyik, de 2 nap után ömlött a tej... Eleinte az első hónapban szinte ezen éltem, aztán valahogy megfigyeltem ezt a havi - ritmust (gondolom fejlődési ugrás is pont akkor volt a kölöknél, vagy holdállás, stb...) szóval havonta 2-3 nap volt kemény akkor mindig itt volt a tápszer, de mindig túléltük... akkor szoktam rá a Jóbarátokra, mert ebben a 2-3 napban volt hogy este 7-11-ig non stop a cicimen lógott... de a folyamatos cici-fárasztás még több tejet eredményezett..... szóval ne hallgass a 3 óránkét szabad csak enni adni tanácsra, és dobd ki a mérleget... én is sikítófrászt kaptam, amikor 1,5 órát szopott, majd 20 dkg-al kevesebb volt..... onnan hetente 1x mértem, és ha az eredmény csak 10 dkg-al is több volt, nem foglalkoztam vele...
A pociján ha mutató és hüvejkujjal összenyomod a bőrt, ha nem ráncos, minden oké.. az mutatja ha kevés esetleg a folyadék, vagy a kaja... Ha egészségesen alszik, kiegyensúlyozott, szép rózsaszín a bőre, nem sápadt, csillog a szeme, nem cserepes a szája nincs semmi gond...

Pocikabogi · http://pocikabogi.blogspot.com 2013.07.26. 16:58:45

Drága Piroska,

gyönyörű ez a lány (is :))!!!

Pont ma olvastam egy másik blogban, hogy a paraffinolaj a babák bőrére nézve életveszélyes, ugyanis nem engedi
kialakulni a bőr természetes védelmét (bőrimmun) ellátó savköpenyt (pH 6-7), azaz a
bőrfelszíni emulziót.
Namost ez a cucc van a a gyógyszertári hidratáló alapkrémben meg a mosdókrémben is...
Állítólag a Rossmannos Extrasensitive termékekben ez nincs benne.
Hátha ez jó lesz Rózi bőrének.

ramons 2013.07.26. 21:33:34

Tejserkentésre: More Milk kapszula (csak ez vált be)+ folyadék amennyit csak inni tudsz.
Fürdetés: Babé (azóta nincs gond a pici bőrével)
Popsikrém: Sudo
Hasfájás: Colief csepp

Üdv: egy 4 éves és egy négyhónapos anyukája

AÁ13 2013.07.26. 23:57:40

More Milk nekem nagyon bevált.
Fürdetőből és popsikrémből is Babét használtam, utóbbit felváltva a Sudocremmel.
Mérés: úgy indítottam, hogy nem volt mérleg, nem akartam állandóan mérni, annyit adtam neki enni, amennyit kért. Nem tudott rendesen enni (elsőgyerekesként ezt nem láttam, a kórházból hazaengedtek úgy, hogy nem tudtam rendesen szoptatni, ez szép történet...), lefogyott, legyengült, nem volt ereje enni. Kórház, infúzió. Ezután minden evés után mértem, még éjszaka is. Szóval, jó, ha van mérleg, de ne ijedj meg, ha időnként ingadozik. Mi annak idején grafikont készítettünk az eredményekből; megnyugtató volt látni a felfelé ívelő görbét akkor is, ha akadozott.

Kicsit hosszúra sikerült. :)
süti beállítások módosítása