Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Zöldjelzés

2010.04.23. 09:42 | piroskaesfarkas | 11 komment

Zöldjelzést kapott a glutén, a túró, a joghurt, a kefír és a tojás. A védőlány és a doktornő szerint a fehérje és a sárgája is mehet fokozatosan, nekem viszont kétségeim vannak a fehérjével kapcsolatban, és azt egyelőre még nem adom. Mivel ezeket is mind bioboltban kívánjuk beszerezni, néhány napot igényel, míg Nünü étlapjára felkerülnek.

Ma reggel viszont már háromgabonás pépet nyammogott körtével összeturmixolva, úgyhogy a glutén már ott figyel a bélrendszerében. Keresem viszont a megfelelő tápszert, anyatej helyettesítésére, ami a leginkább természetes (nyilván bio ebből nem nagyon lesz), nem cukros, és nem tehéntejes. Szeretném kikérni a véleményeteket, tehát mi a véleményetek, javaslatotok?

A legjobb lenne, ha nekiállnék kenyeret sütni, meg kiflit, de azt sem tudom, hol kezdjem. Talán kéne egy kenyérsütőszerkezet (melyik?), és receptek babáknak, hogy a gyerek kezébe tudjak nyomni egy rendes kiflit, amiről tudom, hogy miből készült, és hogy pár órával ezelőtt nem fociztak vele és nem szaglászta meg egy kutya, míg a pékség előtt hűlt az utcán.....

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr921944641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sziltó 2010.04.23. 10:37:50

Hosszú leszek:

Ehhez a kenyérsütéshez, az alapanyagokon kívül csak egy keverőtálra, egy kézre és egy teljesen egyszerű sütőre van szükség. (Van kenyérsütő gépünk, de én még nem használtam) Még szerencsésebb esetben kemencébe is tehetjük a kenyeret.

Alap recept, ami variálható: (Magdustól)

80 dkg fehér liszt
20 dkg rozsliszt
1/2 csomag élesztő
2 tk púpos só
1 tk cukor
6 dl víz

A tésztát (nem túlzok) 5-8 percig kell dagasztani és kész. Kelesztem kb 1,5 órát. Formázás és amit jó nem elfelejteni; szépen be kell vágni a tetejét. Sréhen pár vágás pont jó lesz. Én általában 2 cipókát alakítok ki. Kivajazott és lisztezett vagy (modernen egyszerűen) sütőpapíros tepsin, előmelegített sütőben 200 fokon 10 percig sütjük,ekkor sül meg a kéreg, majd 175-180 fokra állítjuk a hőt és további 50 perc alatt ropogósra sül.
Ha kész vízzel be kell kenni a tetejét és visszatolni a a kikapcsolt (!) sütőbe pár percre. Mondjuk kb.5 percre.

A variációk száma végtelen. A lisztek milyensége és aránya, a krumpli/hagyma/magok belekeverése a tésztába, és/vagy a cipók magokba való hempergetése ezernyi mennyei receptet eredményez. Érdemes kísérletezni.

Állagát egyébként 5 napig biztosan megőrzi, több napról nincs információnk, mert mindig elfogy.

A kenyér egyébként lefagyasztható.
Jó étvágyat!

Messzenéző Minyon 2010.04.23. 11:06:14

Kenyérsütésről mindent megtudhatsz Limarától a blogjában:
limarapeksege.blogspot.com/
Amit ő nem tud erről, azt nem is érdemes tudni.

silayn 2010.04.23. 11:42:48

ebbe a tápszer dologba a lulunak is lesz beleszólása. éngyerekem a legdrágább, legszuperebb, legmentesebb tápszertől fosta a legjobban össze magát és az ízét se szerette, ami viszont jó neki és nagyon szereti is, az a dm sajátmárkás babylove tápszere (gluténmentes, de nem tejmentes és a legolcsóbb mind közül)

seresv · http://gyerekkonyvkritika.blogspot.com 2010.04.23. 15:40:04

Éljen, éljen, éljen!!!! És akkor túrórudit is ehet végre?? :P

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.04.23. 15:44:33

Köszönöm szépen a recepteket, ajánlásokat! Nézegetem.
Keresgélek is még, mert valami rozsos, vagy tönkölyös jajdeegészséges kifliket szeretnék:-)

Csokit neeeeeeeeeeeeem!!!??? Dehogy! Egyelőre marad a bio cucc, lehetőleg cukor és csoki mentes evészet. (most már nem csakis bio, de főleg az). Amíg nem muszáj, nem kap csokit:-)

lius 2010.04.23. 22:04:32

na es miert nem kerded az ocsedet vagy engem? ha meg emlekszel, toled van a kenyersutogep.....:)

Csajócák 2010.04.25. 08:13:19

Nagyon jó kis kenyereket lehet sütni!!!Rendes sütöben.Cipó egyebek!!!Tutti.Ezt én is kipróbálom a fentebbit.De nekem is van egy kettő a tarsolyban.

Táp.Az enyémek bizza anélkül nönek.A nagy 2 éves koráig.. a kicsi 14 hónapig szopott.NEM fogadtak el tápot!!Egyet sem:-(((.Konzultáltam kedvenc dokinéninkel...azt mondta nem kell eröltetni.Nem is tudtam..hehe.Utálta az első cseppjét mindegyik.Helyette gyümilé lett.És megfelelő étkezés mellette.Csak ennyit akartam gyorsba leírni.
Ja egy orbitális ötlet!!

Nünüvirág a videjjjón aranypofa a lábaival:-))).

Szép napot Évi
A mi védönönk azt mondta, tegyek a tápba kakaót.Hátha úgy majd megissza...meredten bámultam rá.Ennyit tudtam tenni.

Csajócák 2010.04.25. 08:14:43

Az ötlet az utolsó sorra vonatkozik.Bocsi, nem tudom hogyan került át.

Évi

bolyti 2010.04.28. 09:37:11

Szóval Piroskám! Nekem van kenyérsütő szerkezetem és mit mondjak, imádjuk! Az a jó benne, hogy nemcsak kenyeret lehet benne csinálni, hanem pl lekvárokat! Mindenfélét:) Biztos nagyon finom a sütőben sült kenyér, de időzavarosként nekem nagyon bejön, hogy csak beszórom a hhoizzávalókat, majd kiveszem, ha megsült! Mindeféle magosat, nem magosat, hagymásat, simát, kalácsot, túrósat, tejeset csináltam már és eddig mindig elfogyott:) Ha gépezet mellett döntenél, akkor lehet olyat is kapni, amiben cibatakat is lehet sütni, mert van hozzá külön állvány. Egyébként pedig a géphez mindig adnak recept füzetet:) Az enyémhez is van, de vettem is egyet, Azt hiszem 8 ezer magyar forintról volt leárazva 3-ra. Megérte! Líra könyv kiárusításon. Május végéig Biatorbágyon van az outlet centerben. Jah és nemcsak kenyeres könyv van, hanem pl 400 kemény magyar forintért vett a kollégám babakajcsis receptkönyvet. A felesége imádja:)

bolyti 2010.04.28. 09:37:52

eltünt a hosszú kommentem?:(

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.04.29. 21:05:45

Liuskám, igaz, igaz!!! Jöhetnél együttsüni, hm? Mégiscsak Te vagy a nagynénije, hm????:-)

Csajócák, Évi! Köszönöm a tippeket, ötleteket!!!!!

Bolyti! Itt van hála az égnek a hosszúd is!:-) Nagyon köszönöm! Melyik gépet ajánlod?
süti beállítások módosítása