Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A jó és a csúf

2010.03.16. 15:00 | piroskaesfarkas | 16 komment

A színes lepkés tortáért Farkas és az öcsém ment el a nagynap délelőttjén, pedig nekem kellett volna. Ha ugyanis én ott vagyok, akkor nem marad le a tetejére megrendelt tábla. Így meg de. Telefonon reklamáltam, mikor hazaértek a hatalmas dobozzal, s a boltban először ugyan állították, nem is rendeltem semmiféle táblát, de mikor felhívtam a figyelmüket a levélváltásunkra, és a visszaigazolásukra, ahol ott szerepelt a "Boldog születésnapot Kistündér!" felirat, megadóan beleegyeztek, hogy megcsinálják és elküldik gyorsan futárral (mivel túl messze lakunk, azért a házig nem jöttek el, így egy rokon munkahelyére szállították ki). Kérték, írjam le a címet, s ebben a levélben ismét lepötyögtem nekik a kért feliratot. Délután ötkor, mikor említett rokon megérkezett a kérdéses marcipántáblával, jól felbosszantottam magam a látottakon.

 

Lehet, röhejesnek tűnik, hogy nem mindegy nekem, hogy mi szerepel a tortán, Kistündér, ahogy kértem, vagy Kis Tündér, ahogy meg nem, de így pingálták rá cukormázzal. De egyáltalán nem az. Főleg, hogy kétszer is leírtam, egyszer már lefelejtették, hát másodjára csak elvárható lett volna, hogy pontosan leírják a gyerek "nevét" a nemisolcsóámdedrága tortájára. Na ez volt a baki, mint az elszállt pille, amin túl kellett lendülni, mert mégsem tragikus, csak felettébb bosszantó. Máskülönben a torta szép volt és jó is.

Nem úgy a sajátkészítésű biomindenmentes torta, amit a gyerek nem csak nézett, hanem meg is kóstolhatott, szétkenhetett magán. Kölesből készítettem (köszönöm a recepteket, ötleteket, ezeket gyúrtam össze), hogy gluténmentes is legyen. Háromszor annyi vízben felfőztem a kölest, majd mikor már félig megpuhult, belereszeltem egy fél almát, és kivételesen édesítettem bio nádcukorral. Miután elpárolgott róla a víz, levettem a tűzről és lefedtem, hogy jó puha legyen, aztán összeturmixoltam egy fél banánnal. Egy kisebb műanyag edényt, amit elég tortafomájúnak minősítettem, kibéleltem sütőpapirral, alját banánkarikákkal díszítettem, és rákanalaztam a gyümölcsös kölest. Kicsit hagytam hűlni, és pár órára bement a hűtőbe. Fogyasztás előtt pedig bő félórával kivettem, hogy ne legyen olyan hideg a Kistündérnek.

Pár nappal ezelőtt azért tartottam egy főpróbát, és megcsináltam ezt a kölestortát, hogy megkóstoltassam a gyerekkel, meg hogy egyáltalán tortásan néz -e ki. Hát, láttam már szebbet ennél, de csúfsága ellenére egészen ehető volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr941842450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shelley · http://little-lili-rose.blogspot.com 2010.03.16. 16:58:03

Boldog Első Születésnapot Kistündér:)

lius 2010.03.16. 22:08:34

en is boldogat utolag is, hivtalak am titeket, de nem vette fol senki sem aznap sem masnap. meglepim azert van, beszeljunk hogy mikor menjek! :)

jou 2010.03.17. 00:26:56

Kölestorta?!
A másikból nem is ehetett?

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2010.03.17. 00:38:04

én se értem az ilyen szétválasztást... meddig tartod mindenmentes kölesen? és mikortól ehet majd ő is csupaszín cukormázasat?
hogyhogy nem valami középút? (ezek itt kérdések, nem kritika!)

Melike80 2010.03.17. 06:39:38

Teljesen igazad van... a tortával kapcsolatba.. az én vérmérsékletemmel.. tuti autóba ültem volna.. s vittem volna nekik vissza. Horror árakon készítik.. s ahogy ráírták.. egy elsős szebben ír.
Szuper lehetett a buli, ennek ellenére..hm.. és a köles tortád.. ínycsiklandozó

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.03.17. 10:11:20

Köszönjük szépen a köszöntéseket!!!:))))

Liuskám! Szkájpon elérsz, de Farkas telefonján is! Most éppen lázas lett Lulu, de reméljük hamar kiheveri, és várunk élménybeszámolóval (már a részedről), meg pletykálkodással, meg egyebek! Csinálok valami finomat! Puszisok

Jou! Nem, mert ugye bion tartom, meg gluténmentes étkezésen:-)

Mirwen! Egyelőre még tartjuk ezt a biomindenmentes étkezést, de lassan majd beengedünk gluténtartalmú eledeleket is, doktornővel, biopatásdoktornővel egyeztetve az elképzeléseket. Én azt a táplálkozást tartom helyesnek, vagy inkább követendőnek, amikor az első évben nincs tejtermék, glutén, só és legyen minden a lehető legtermészetesebb, tehát permet, vegyszer és mindenféle adalékanyag mentes, vagyis bio. És mivel ezek szerint adok enni a kisdedemnek, nem bombázhattam csupaszínes, cukormázas tortával a születésnapján. Hát ezért kísérleteztem ki neki egy bioköles tortát, tele gyümölccsel, amit széttrancsírozhatott kedvére.
Középút? Arra majd lassan rátérünk.....:)

Picimeli! Na igen......megírtam nekik kedvesen a véleményemet, és majd betűzöm ide a választ.......

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2010.03.17. 10:17:06

piroska: értem . és köszi, és mégegyszer egy nagy nagy ölelés az egyévesnek!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.03.17. 10:20:24

Mirwen! Ölelés Tőled Nekünk??????? Jól megbecsülöm, és nagyon köszönjük!!!!!!!!:DDDD Puszi sok! Meg ölelés az egyetlen ölelgetős blogbarátnédtól:D

jou 2010.03.17. 13:25:43

Nem tudtam hogy bion tartod, meg gluténmentesen. Valami allergia miatt? Pedig mindent elolvasok, úgy látszik mégsem vettem észre.

Pankababa 2010.03.19. 09:48:43

Én még ennél szebb tortát esküszöm, hogy nem is láttam, de tényleg! Én is ki tudok borulni az ilyen táblás dolgokon, remélem jelezted, hogy mégsem tudták rendesen megcsinálni!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.03.19. 15:38:21

Jou! Nem, szerencsére sehol egy ilyen rokon!
Többféle babaetetési irányelvvel lehet találkozni, van olyan doki aki ezt javasolja, míg más a hagoymányos, anyáinkisígycsináltákmégisfelnőttünk elvet.
Utánaolvastam, meghallgattam "rendesorvost", patásdokit, és így döntöttük el az apjával, hogy mi ezt az irányt követjük: 1 éves koráig semmi glutén, cukor, só, tej és tejszármazék, és csak bio.
Lassan elkezdjük a glutént is, de a só meg a cukor mindig mellőzött, valamint a tejterméket is másfél éves koráig tervezem elnapolni (dokival tegnap egyeztetve).
Bio. Ezzel meg úgy vagyok, ha lenne sok pénzem, csakis ezt vennék magunknak, családomnak, ezt kenném a fejemre, bőrömre, stb. De nem tehetem. Viszont ha lehet, akkor a gyereknek csakis ezt.
Hát így:)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.03.19. 15:39:09

Pankababa! Jaj de kedves vagy!!!!!! Jeleztem, mindjárt bemásolom a válaszukat.....

edinalorincz · http://edinalorincz.com/photoblog 2010.03.19. 22:15:14

bőrre kenhető occsó biokence pl a hidegen sajtolt olajok, amik nagyon sokáig eltartanak vagy a shea vaj (leggazdaságosabb beszerzés az ebay.co.uk),
és-és-és hajrá, biotündér! :)))

edinalorincz · http://edinalorincz.com/photoblog 2010.03.19. 22:19:37

(még mindig) olyan jó ez a NagyHajnis kép itt oldalt! :)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.03.20. 15:47:25

Edina Kedves! Köszönöm az ötleteket, mindig tele vagy bioötletekkel, és olyan jó!:)
Ezt a vajat nem is ismerem, csak a teavajat kiflivel:)
Igen, én is szeretem ezt a képet:) Is.
süti beállítások módosítása