Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Fügeszüret

2009.07.13. 09:44 | piroskaesfarkas | 12 komment

Ha már én leálltam a bizniszvumenkedéssel (nagyjából), és anyaságra adtam a fejem (egy pillanatig sem bánom, sőt!), melynek következtében igencsak megcsappant a kincstár, csináljunk pénzt abból, amink van. Fügét mutattunk a közeli zöldségesnek, aki sosem látott szebbet, és próbára megvett tőlünk két kilót. A sorban várakozó vevők nagy szemeket meresztgettek, hogy ezmegmi, és hogy is kell enni, mert bizony egyikük sem látott "élőfügét", csak szárítottat. Már csak az a kérdés, hogy ennyi pénzt ki fog fizetni érte, mert hogy mi sem adtuk olcsón, de a standon nyilván még magasabb az ára, ami még mindig jóval a piaci ár alatt van, ahogy körülnéztünk.

Persze jut belőle Anyikának is, aki ma reggel megkezdte a lekvározósdit, meg más családtagoknak, s persze a barátokat sem hagyhatjuk ki a jóból. Én végül nem merek enni, a kis magok miatt. Hogy az én gyümölcsömnek nehogy valami bajt okozzon.

Imádom a fügeszüreteket, még így is, hogy nem majszolhatom le a hívogató gyümölcsöket közvetlenül a fáról. Tartottam a létrát Farkasnak, aki hosszú felsőt húzott, mivel a fügefalevele tele van apró, láthatatlan szúróizékkel, ami irritálja a bőrt (fel is tettem a kérdést, vajon hogy bírta ezt a viseletet anno Éva meg Ádám?), én meg ahogy voltam, pizsiben nyújtózkodtam a magasba.

Mütyürke még nem találta izgalmasnak ezt az eseményt, így gyorsan bealudt az árnyékban. A három szőrtestvére pedig ott sertepertélt a fa tövében, pontosabban a létra alatt, hátha lepottyan néhány rosszul célzott füge, és a tál helyett a fűben landol.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr391242975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2009.07.13. 12:07:27

nemmondod hogy még nem láttak élőfügét?? :-))
na, ez remek ötlet volt amúgy! én a helyetekben inkább vmi biopiacra vinném el, ott biztos ismerik, és ha ismerik, látják hogy jóféle, és vennék mint a cukrot!

seresv · http://gyerekkonyvkritika.blogspot.com 2009.07.13. 13:26:01

A hajad, mint egy Revalid reklám :))))))
Nehogymár ne egyél fügét!!!!?!?! Én málnát, epret is zabálok-tam, senkinek semmi baja!

Ingrid 2009.07.13. 16:49:47

Mire tavaly nálunk beért a Füge, Heléna már nagyon keveset kapott az "én gyümölcsömből", így nem tudom mennyire vagyunk hiteles "tesztalanyok", lényeg az, hogy semmi-semmi galiba nem adódott :)
Idén már ő is szüretel velünk, nagyon várom :)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.07.13. 17:30:59

Mirwen! Akcióba kéne lépnie a pasiknak!!!! Vegyük fel a fonalat:-)

Sereske! Hát én nem mertem epret meg málnát sem enni....Fügéből meg most lecsúszott kettő az előbbi szüretnél.....


Ingrid Drága! Már ehet Heléna fügét?

Ingrid 2009.07.14. 07:17:26

Piroskám!
Igen, ehet fügét! Már 13 hónapos kora óta szabad neki, de tavaly éppen "kifutott" a friss gyümölcsből, így csak idén kóstolhatja meg.
A mi fánkon is rengeteg a gyümölcs, de még nem érett ilyen gyönyörűre. Minden évben késik kicsit, de fenséges :)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.07.14. 15:25:23

Ingrid Drága! Na, kiváncsi vagyok, ízlik -e a kis Tündérgombóc barátnőmnek!!!!:-)

Liána 2009.07.16. 10:38:06

Piroska!
A hajad gyönyörű! És a fügék!! Nálunk itt a nyugati végeken szinte lasszóval kell vadászni az ilyen csemegét. Mennyi idős fátok, hogy ennyi termés van rajta, én évek óta kísérletezem a meghonosításával a kertben, de eddig hiába :( nem szeret nálunk lakni.

mamaka2 2009.07.18. 10:54:50

Jaj de kár, hogy ilyen későn olvasom!!!!! Én bizony vettem volna fügét. Évek óta gondolom, hogy kéne nekünk egy fügefa, talán most veszünk egy darabot a szomszéd bácsi kertjéből, így elférne. A tiétek mennyi idős? Jól bírja itt a teleket? Lehet, hogy gondozási tanácsért hozzád fordulok. Tudom, hogy nem akarod felfedni lakhelyed, már én is inkognitóba vonultam, de ha van még egy kis fügéd...zöldségesnél többért is vennék:)

mamaka2 2009.07.18. 11:02:53

Új ötlet: az is jó, ha megmondod, melyik zöldségeshez vitted:) Köszi

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.07.18. 11:25:52

Liána, köszönöm!!!! A fa szerintem van vagy 15-20 eves, ahogy a bácsi mondta, mikor megvettuk a telket. Es komolyan mondom Nektek, hogy semmit sem csinalunk vele azota. Se permetezes, se trágya, semmi.

Mamaka! Légyszi írj mailt, és kérném szépen a címedet, megy egy tállal Nektek ajándékba! Földim vagy vagy mi a szösz:-

Ui: Anyika viszont ultetett egy bokrot, kb. 3 éve. Gyorsan no, de nem hoz ilyen szep gyumolcsot. Majd megkerdezem ot is.

mamaka2 2009.07.18. 17:47:07

Aranyos vagy, köszi, majd kitalálom, hogyan viszonozzam. Írok e-mailt. Hova is?
süti beállítások módosítása