Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Légzéstfigyelők

2009.03.28. 14:06 | piroskaesfarkas | 9 komment

Profi légzésfigyelőhasználók véleményére lennék kiváncsi. Gondolom, más is figyelgette a kicsi zöld lámpácska kigyulladásának ritmusát a kiságy oldalára akasztott légzésfigyelőn, ami nálunk időnként olyan hosszan kihagy, aztán meg gyorsan villog négyet-ötöt egymásután. Ettől kiver minket a víz, hogy nem veszi rendesen a levegőt a gyerek.

Egyébként is tapasztaljuk nála, hogy esetenként szaporán veszi a levegőt, mint amikor egy kiskutya liheg, de remélem, ez normális. Rettegünk ettől a légzésizétől, amióta résztvettünk a tanfolyamon.....

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr861031216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merci! · http://prante.hu/blog/ 2009.03.28. 16:24:01

Szerintem ne aggódj emiatt. A kisbabád tökéletesen tökéletes, inkább hagyd a figyelőt. Ja, és akartam írni a hogyan altassam kérdéshez is, hogy mindegy hogy hogy altatod, ahogy ő szereti, úgy altasd. Azért hitték, hogy a hasonfekvés miatt van a hirtelen izé, mert akkoriban minden babát kötelező volt hason altatni :) Amúgy pont azért, mert hogy hát ha bukik, akkor még véletlenül se nyelje vissza. Én mind a hármat oldalt fekve, eleinte a hátát megtámasztva altattam, de az csak addig kell, amíg olyan nagyon pici. Az alvással az van, hogy én az első néhány hétben a mi hálószobánkban altattam a gyerekeket. Floresznek a kiságyát toltam oda az ágyunk mellé (le lehetett szedni az oldalát a kiságynak), a két kicsi mellettem aludt az ágyunkban. Aztán pár hét múlva átköltöztek ők is a kiságyba és később - lehet, hogy túl későn? :) a gyerekszobába.
De általánosságban tényleg csak annyit szeretnék: nyugi. Ha te nyugodt vagy, ő is kiegyensúlyozottabb.

Kryszti 2009.03.28. 20:47:00

Drága Piroskám,

Semmi izgalom!!!! :)

A csecsemők légzése szabálytalan. Ez a kissé rendszertelennek tűnő légzés a csecsemők "normális" légzése. Bár ha vissza próbálok emlékezni az egyetemi tanulmányaimra, akkor ha jól tudom ebben a rendszertelenségben is van rendszer, ez az alvás alatti REM és nonRem szakaszok váltakozásával van összefüggésben. Katóka ezt pontosabban és részletesebben el tudja magyarázni, biztosan írni fog, én is érdeklődve várom a hozzászólását. :)

Addig is nyugalom, Mütyürkével minden rendben van!!!!

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2009.03.28. 22:04:40

ez így van jól. ugyanez van nálunk is,. Sőt! nálunk sokszor be is jelez, mert a bölcső ring ugye... első két alkalommal szívinfarktust kaptam, elhiheted :-)

---

amúgy a kisbabák még így lélegeznek, teljesen összevissza, és lassan áll be az egyenletesség ahogy nőnek

tekibebi (törölt) 2009.03.28. 22:26:38

Kedves Mütyürke szülők!!

Mütyürke egy érett idegrendszerű egészséges baba, nem lesz baj. Voltatok tanfolyamon, ahol bizonyára mondták, h nem szabad a szobába túlöltöztetni a kicsit.
Remélem az a szép horgoltsapi a fénykép miatt van a babán. Otthon nem szabad sapkát adni a picire. Az aggódó szülő könnyen túlöltözeti a gyereket. :-)
Ha nagyon aggódtok, akkor menjetek a Madarász kórházba az alváslaborba, ott szakember megvizsgálja, élehet, hogy egyből benttartanak titeket (de lehet, hogy csak azért, hogy megnyugodjatok ).

Gratulálok Műtyürkéhez.!!

Ha van vami kérdés akkor szívesen válszolok.

Katónéni 2009.03.28. 22:34:09

Piroskám!
Kryszti szerencsére már megnyugtatott. :)
Úgy van, ahogyan leírta. :) Teljesen természetes a babák pihegése.
Jó cikket találtam a L.L.Ligánál, ide linkelem:
www.lll.hu/node/187
Érthetően elmagyarázzák a csecsemők alvási fázisait és az ezekkel összefüggő légzési változásokat is.
Szerettem nézni kisbabáim alvását, pihegését, mosolygó vagy épp sírásra görbülő, édes szájukat! Vajon miről álmodhatnak? Mikortól álmodnak egyáltalán!
Őrizd Mütyürke édes álmát, ne aggódj!
Napról-napra érettebb lesz kicsi babád!
Aztán nyújtózkodó ébredését csodálhatod! Azok az arckifejezések is hihetetlenül gyönyörűek!
Ölel:Katód

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.03.29. 15:18:45

Lányok! Köszönöm szépen a megnyugtató szavakat!!! Biztosan lesz még ilyen nyugtalankodós kérdésem szép számmal:-)
Puszi a fejetekre, Piroska

Pankababa 2009.03.29. 21:15:16

Jajj de szép ez a bébi:-)
légzésfityegő zöld villanásai valóban a légzést hivatottak illusztrálni, de én pl megfigyeltem, hogy volt, hogy a gyereknek emelkedett a melkasa, mégsem villogott a zöld izé...ennek szerintem az lehet az oka, ha nem elég érzékeny a kütyü és kidebb légzéseket nem vesz észre. De jelezni úgyis csak hosszabb (talán 15-20 mp, igaz?) légzéskihagyás után fog. Megértem, hogy parád a légzés, nekem a mai napig az, pedig Panka már 1,5 éves, hát anyák vagyunk, na.....

Eriberi33 2009.03.30. 10:57:59

Mi attól jártunk pórul, hogy a rácsvédőt meg a lepedőt begyürködtük a matrac mellé-alá, ettől nem úgy mozgott a matrac, ahogy kellett volna... Volt néhány kipattanós éjszakám...

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.03.30. 16:01:45

Na, még csak az kéne, hogy elkezdjen berisztani...........Nagyon furcsa, ahogy a levegőt veszik ezek a picik. Néha álmában úgy csinál, mint aki éppen meg akar fulladni egy tál vízben, és sikítva vesz egy nagy levegőt...Farkas állítja, hogy már őszül a haja, mióta hazahoztuk a gyereket:-)
süti beállítások módosítása