Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Apa

2009.03.24. 17:51 | piroskaesfarkas | 19 komment

Jócskán elmúlt éjfél, s már több mint négy órája próbáljuk elaltatni Mütyürkét, de Ő kitartóan visít, vagy éppen ehetnéke támad, vagy amikor már úgy látszik, elaludt, és betesszük az ágyba, újból rákezdi. Alig bírom nyitvatartani a szemeimet, mégis csak ottfelejtem rajta, s csak bámulom, ahogy hihetetlen türelemmel újra és újra átpelenkázza a lányát, a Migyerekünket, az éjszaka közepén.

Ha azt mondanám, jobban szeretem, mint valaha, nem fedné a valóságot, hiszen mindig is odáig voltam érte. Inkább úgy fogalmaznék, most már másért is szeretem, mert látom benne a gondoskodó, imádnivaló apát, akivé lett. Vajon ott legbelül meg tud nőni az ember lelke? Vagy hogy bírja el ezt a sok szeretetet, ami rázúdúl hirtelen? Vagy tán át kell rendezni a sorokat, s az új érzések kiszorítani kényszerülnek régieket?

Csak fényképekről látom az arcát, ahogy először kezébe vette a kicsi lányát, ahogy a csupasz mellkasára tették, azt a fényt a szemében, és azt a sosemlátott mosolyt az arcán, amitől olyan más lett egy szempillantás alatt. Gyakorta beúszik a kép, amiről már meséltem, mikor először megláttam Őket ketten, a fejem mellett, Farkast, karjában a bebugyolált Migyerekünkkel, s máig sem tudtam feldolgozni az élményanyagot, ami két hete ránkzúdúlt.

Egyszer valakitől kapott egy szupermenes pólót, amit sosem hordott, ott lapult valahol a szekrény mélyén, amit most előkeresett, s abban jött be hozzánk a kórházba másnap:-) Az első napokban egyfolytában szagolgatta a lányát, egészen közel dugta hozzá az orrát, és hosszasan beszippantotta az édes babaillatát, amivel nem tudott betelni.

Családi beszámolókból tudom, hogy mennyire ragyogott, büszke volt, mikor az újszülött , magzatmázas kicsinket kivitte egy pillanatra, s az ajtóból megmutatta az ott tolongó, aggódó családomnak, s ahogy Meske barátnőm fogalmazott, azonnal negyven centivel nőtt a mellbősége.

Első nap este hazaszaladt a kutyákhoz, öszepakolt néhány dolgot, majd visszajött hozzám a kórházba, hogy mellettem aludjon. Először egy kölcsönkért széket húzott az ágyam végéhez, a lábait feltette mellém, s így szunyókáltunk egy darabig, míg hosszas unszolásomra belement, s bebújt mellém a kórházi ágyra (félt, hogy éjjel megüti a sebemet), s már rögtön nem is éreztem, hogy fáj a hasam, vagy émelyeg a gyomrom, minden olyan kerek lett mellette.

Ő segített fel az ágyról, kísért ki és segített pisilni, kicserélte a használt, rémesen vastag betétemet, megnézte a belőlem kilógó tartályokat, Kölcsöndoktor oktatását a mellmasszírozásról, szóval minden olyasmit látott, amit eddig sosem, hiszen még fogat sem mosok előtte sűrűn, de szőrtelenítést sem látott gyakran otthon. Érdekes egy helyzet.

Sosem félt megfogni a gyereket, az első pillanattól kezdve természetes neki, nem tartott tőle, hogy összenyomja a nagy kezével, vagy elejti, vagy bármit is ne csinálna jól. Ha itthon van, szinte mindig Ő pelenkázza, tisztítja a kis köldökcsonkot, öltözteti. Ha sír, felveszi, és hosszasan járkál vele, ringatja és dúdolgat (a kórházban többször is felolvasta neki a házirendet, ami a falon volt kifüggesztve). Folyamatosan beszél hozzá "Én vagyok az, apa, én leszek a legjobb barátod, majd meglátod!"

Mütyürke fejformája tiszta apja, de olyannyira, mintha Farkas fejét tökéletesen arányosan lekicsinyítették volna, és apró másolalata lenne az eredetinek. A Kiskugli és a Nagykugli. Sírnom kell, ahogy nézem Őket együtt, annyira szépek! Egyrészt boldogságos bőgés, másrészt féltés és aggódás, s talán már egy kicsit kóros is ez a sok bömbölés, amit előadok mostanában.....

Ő is elérzékenyül gyakorta. Mesélte, hogy a minap a kocsiban Charlie számot hallott a rdióban, az altatósat, amitől pityergett vezetés közben, s mikor hazaért, kikreste a cédét és másnap reggel elvitte magával. De akkor is láttam a könnyeket a szemében, mikor kezébe vette a mamája által áthozott, régi, bóbitás verseskönyvet, ami még az övé volt, és felolvasott belőle Mütyürkének. És akkor is, mikor arról beszélt, hogy milyen gyorsan elsuhannak majd ezek az édes napok, s megállíthatatlanul pereg az idő........

A minap reggel álltam a konyhában, valami egyszerű dal szólt a rádióból, de nekem már mindegy, az is beindította a könnycsatornáimat. Odajött, szorosan átölelt (imádom, hogy ilyen magas, s ha hozzálapulok, a mellkasán pihentetem a fejemet, Ő pedig az én fejemre tudja hajtani az övét), s ennyit mondott "Úgy szeretlek Téged Boszikám, Te annyira jó ember vagy!" Hát hogy lehet ezt kibírni???? "Azt akarom, hogy száz éves korunkig éljünk együtt így, boldogságban és egészségben! Vannak akik száz évig élnek, ugye? Ennyit kérek én is Veled, jó?" -zokogtam a pólójába. Most meg a klaviatúrámba:-)

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr811022891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sweethome · http://colors.blog.hu 2009.03.25. 19:33:48

Jaj te Lány! Jól elintéztél, most itt törölgetem sutyiba a könnyeimet a gép felett, hogy a csajsziaim meg ne lássák hogy bömbölök.

Saille · http://ficsergo.blogspot.com/ 2009.03.25. 19:37:19

És tényleg, olyan jó ember vagy te Piroska... Köszönöm, hogy olvashattam. Még sok sok ilyen pillanatot, percet, napot, hetet, hónapot kívánok nektek!

meske 2009.03.25. 20:51:39

Jajjj Kisfiam, tudod , hogy mostanában gyakorta sírok veled! Most is....nincsenek szavak erre...
és igen nagyon jó ember vagy! és Farkas is....
Puszi a fejetekre!!!

Kryszti 2009.03.25. 21:01:09

Piroska, olyan szépségesek a gondolataid...:)
Vigyázzatok egymásra és szerelmetek gyümölcsére.

Eriberi33 2009.03.25. 21:01:37

Én is zokogok... Fantasztikus Párod van!! Fantasztikus Apája van Mütyürkének!!!
Nagyon jó volt ezt olvasni...
Köszönöm!

lujzi 2009.03.25. 21:02:41

Jaj Piroska, ezen most annyit bőgtem! Olyan jó olvasni benneteket, a boldogságotokat. Tökéletes kis család vagytok:) puszillak: lujzi

Vicus56 2009.03.25. 22:19:38

Álomszép szerelemmese!
Áztatjuk a klavinkat.....finom sírás:))

Katónéni 2009.03.25. 23:14:08

Drágám!
Csorog a könnyem. Annyira szép.....!
Ölellek:Kató

Ilonana · http://ilonana.freeblog.hu 2009.03.25. 23:15:26

Az első csemete, a családdá válás.....egyátalán nem kóros bőgések ezek :o)

Vica alias KiVi · http://www.gumimacik.blogspot.com/ 2009.03.26. 08:11:20

Szia! Ha sírásaid kórosak, akkor mi olvasóid mit szóljunk? Folyton meghatódom az írásaidon, csodaszépek vagytok és nem csak azért, mert Mütyürke olyan szép, hanem mert a lelketek szép. Na ez érzelgős lett, sebaj, könnyek között ez talán megengedett.

Monyeszka 2009.03.26. 08:20:53

Sírok, Sírok, Sírok! Igaz nem olyan rég óta találtam rád de megfogott az írásod. Nagyon jó emberek vagytok! Tényleg irigyelésre méltó. Mütyürkének rendkívül jó szülei vannak.

vorosbegy71 2009.03.26. 08:42:31

egy kismamit nem nehéz megbőgetni, de azt hiszem ez most itt kismamiság nélkül is ment volna :)))))
csodás család vagytok!!!!!!

2009.03.26. 09:29:59

Piroska én imádom ezt a blogot, de mostanában kicsit furán néznek rám az irodában, hogy minden reggel a könnyeimet törölgetem :) csodálatosak vagytok!

Pankababa 2009.03.26. 09:50:05

Őrizd meg jó mélyen ezeket az érzéseket a szívedben. Ha később szükséged lesz rá, csak ezekre a napokra gondolj!

Helga01 (törölt) 2009.03.26. 17:02:32

GYÖNYÖRŰ!
Én is törölgetem a szemeimet ezerrel...
Hálásak lehettek a sorsnak, amiért egymásra találtatok!

Bogaram 2009.03.26. 21:27:17

Farkas megérdemli a superman pólót!
Te is beszerezhetnél egy női változatot :-)

Ingrid 2009.03.27. 11:13:39

Ez nagyon szépséges.... maradjon meg mindig ez a harmonia, szeretet, összetartozás! Értékes kapcsolat ez, Farkas igazi Apa és Társ.....
süti beállítások módosítása