Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Alvázkérdés

2009.02.28. 07:00 | piroskaesfarkas | 15 komment

Nem hávárjú típusú kérdés volt ugyan, amit barátnőm tett fel nekem a szüléssel kapcsolatos félelmeimet firtatva, de nem hiszem, hogy félórás előadásra számított tőlem, ami először így kezdődött, hogy "nem, nem félek, nem nagyon gondolok rá", majd így folytatódott. "De. Félek. Rengeteg dologtól", majd tételesen felsoroltam a féléspontjaimat.

Nyugtalanít ez a bizonytalanság, hogy vajon kivárjuk -e a kiírt időpontot, vagy talán jóval előbb kikéreckedik Mütyürke? És ha igen, akkor pont a jövő hét utáni héten vágyakozik kifelé, amikor nem lesz itthon Dr Talánő, és valaki idegen kezei közé kerülünk, akinek átad majd? Van -e még időm jövő héten elmenni a fodrászhoz, bepakolni a pelenkázókomódba, elrendezni a babaszobát, bemenni a munkahelyemre elhozni a cuccaimat, barátnőkkel találkozni amíg még "egybenvagyok", néhány pocakos képet készíteni, és nem utolsó sorban két-három meghitt hétvégét még így együtt tölteni Farkassal? Úgy érzem, még annyi mindent kell elintéznem a szülésig.....

Igen, tudom, hogy mindenkit anya szült, aztán hányan tolongunk itt a Földön, meg azt is, hogy valahogy ki kell jönnie annak a gyereknek mert bent nem maradhat, meg még azt is, hogy hiába szorítom össze a combjaimat, nem fordíthatom vissza a folyamatot, meg hogy mindenki túlélte, meg természetes folyamat, stb. De ha egyszer kérdezik, és bennem van a félelem, minek tagadjam? Leginkább is Mütyürke miatt aggódom, hogy biztonságosan bújjon ki a napvilágra, nehogy belebogózódjon a köldökzsinórba, vagy nehogy hiányt szenvedjen az oxigénből, vagy túlságosan megnyomódjon, ha mondjuk ott belül túl szűkös utat biztosítok neki. Na és ugyeszép és ugyeegészséges lesz?

Hirtelen kipukkadok, és elárasztok mindent a magzatvízzel (mondjuk nyilvános helyen, mert azért sokat tartózkodom házon kívül, mint ahogy tegnap is, ráérősen tejesKVzgattam Ebarátommal, vagy pl. éjjel tönkreteszem a matracunkat) vagy kipottyan a dugó, és minden szépen, lassan, komótosan történik majd? Tudok -e természetes úton szülni, vagy hasmetszés lesz a vége? Milyen lesz az érzéstelenítés, a hátbaszúrás, amit elvileg már előre megbeszéltünk a szülészlánnyal.

Aztán, ami mindig is izgatott, mikor a barátnők szüléstörténeteit hallgattam, és ahhoz a részhez értek, hogy A) a végén az alvázvarrás volt a legeslegborzasztóanrosszabb, B) Á, az előző fájdalmakhoz képest az már semmi....Ilyenkor én mindig megkérdeztem, hogy vajon, mikor megindul az a kisember odabentről, és egészen kifelé tart már, miért nem szúrnak gyorsan egy érzéstelenítőt a kismama alvázába, ahol repedhet, vagy vágják, majd varrják? Senki sem tudott megnyugtató válasszal szolgálni.

A szerdai enestén, amikor előttem két anyuka is alvázkérdésekkel bombázta a tüneményes szülészlányt, aki ürelmesen lerajzolta egy papirlapra az említett testrészünket, majd bejelölte, hogy hol és hogyan kell masszírozni az olajjal, meg húzgálni és feszegetni (én ezt nem csinálom egyáltalán), mert az egyik lány bőszen alkalmazza, jól rá is kérdeztem az alvázérzéstelenítésre. A szülészlány szerint, ha kapok hátbaszúrásérzéstelenítést, az kitart ott lent is, és minek nekem alvázszúrás? Hát mert megnyugtatna a tudat, hogy kapok, és kértem, hogy legalább füllentse azt egy tíz perc múlva, hogy nehogy gyanut fogjak, hogy csakúgymondja, hogy adnak majd nekem ilyet. Meg is ígérte. 

Eddig nem szorongtam a szüléstől, meg a mileszutána kérdéskörtől, de jópár napja egyszer csak átsuhan az agyamon mint a gyorsvonat, hogy terhes vagyok, a kilencedik hónapban járunk, és lassan szülni is kell majd, és ilyenkor elfog az izgalom. Farkas a maga nyugodt természetességével csitítgat, hogy sose féljek, Ő ott lesz mellettem. Az jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr32969059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buboréka 2009.02.28. 13:26:32

Jó neked, hogy ezt az egész izgulást csak az utolsó hónapra tartogattad, én 9 hónapon át rettegtem a szüléstől...biztos minden rendben lesz, hiszen annyian drukkolnak neked....szerintem lassan elkezdheted inni a málnalevélteát!,

Buboréka 2009.02.28. 13:27:22

jééé én voltam az első kommentes.....és a második is :))))

mariann49 2009.02.28. 16:16:20

Szia
Nekem a 3-ból 2 szulés kezdodott burokrepedéssel,és mindkétszer olyan szerencsém volt,hogy pont heverésztem otthon,(tehát nem nyilvános hely,attól én is féltem)mikor egy jó eros rúgáshoz hasonlót éreztem,de kozben valahogy tudtam,hogy ez más volt.
Szép lassan felkeltem,és csak akkor kezdett folyni,tehát az ágyat nem árasztottam el:)
A másik dolog a vágás-varrás,én legjobban ettol féltem végig,hogy belémvágnak,mert elotte még nem volt se mutétem,semmi.
Megnyugtatlak,hogy a vágásból semmit se fogsz érezni,addigra a baba kifelé nyomakodó fejecskéje mindent elzsibbaszt:)
A varrással az a helyzet,hogy ahhoz adtak be érzéstelenítot,(legalábbis nekem ott és akkor)a szúrásokat éreztem,de csak az elso szulésnél,mert ott relatíve tobb ido telt el a megszuletés és a varrás kezdete kozott.Na,meg akkor tobbet is varrtak,.
A másodiknál 1-2 oltés lehetett,abból semmit se éreztem.
Megértelek nagyon,az ember leginkább az ismeretlentol fél:)
A kovetkezonél már rutinos leszel:)
Ja,és tuti,egészséges lesz, a szépség meg garantált,hiszen minden anyukának a sajátja a legszebb:)

bogi_es_kira · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2009.02.28. 16:16:59

én is kaptam végül epidurált, amit a kitolás után vissza"kapcsoltak", így a varrást egyátalán nem éreztem. a vágást meg pláne nem, mivel a fájás csúcspontján csinálják, észre sem veszed... teljesen komolyan mondom!

egykerekszilva 2009.02.28. 18:17:06

Mivel én is a P.-be szültem és epidurállal mindkétszer, így megnyugtathatlak, hogy a varrásnál nem éreztem semmit, pedig egész szép matyóhímzést kellett csinálni. Lesz fájdalomcsillapítás! A TE Mütyürkéd lesz a világ legszebb babája, ez tuti!!! :-) Tessék pozitívan gondolkozni, sok dolog a fejben dől el, ez érvényes a szülésre is!!!

Helga01 (törölt) 2009.02.28. 20:04:59

Előre azért nem adnak érzéstelenítőt, mert ki tudja, meddig tart a szülés.
Ne izgulj, gyönyörű dolog vár rátok és valóban nagyon sok mindent Te döntesz el fejben!
És szép lesz, mint Ti, ne izgulj!

Pankababa 2009.02.28. 20:58:55

Teljesen jogosak a félelmeid és a kérdéseid abból a szempontból, hogy mindneki ezeket kérdezi a szülés előtt. Aztán amikor elkezdődik, a legnagyobb megnygugvást fogod majd érezni!! Komolyan! Sokaktól hallottam ezt és nálam is így volt. Mert onnantól tudod, hogy pár óra, és végre veled lesz Ő!!
(egyébként én a matracot tettem tönkre hajnalban:-)))))
Egyébként meg mondtam már, hogy szép lesz és egészséges! Ezen kár aggódni!!!:-))))

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.03.01. 10:30:57

Na ugye, nem alaptalanul fogvacogtatok én ettől:-)

Ilona! Köszönöm, elolvastam!

Ingrid 2009.03.01. 22:01:08

Én most nem elrettenteni jöttem ide :)
Nekem minden tökéletesen működött. Az orvosom azt jósolta, hogy éjszaka fog beindulni, mert a szülések nagy része akkor indul be, úgy is lett. De nem az ágyba, hanem a mosdóból kijövet vettem észre, hogy folydogál valami.
A magzatvíz kevés esetben önt el úgy, mint a Niagara :)
Nekem semmilyen fájdalomcsillapításom nem volt, nem mondom, hogy élvezet volt végigélni, de itt vagyok és a legcsodálatosabb élmény, amiben valaha is részem lehetett. nagyon büszke vagyok arra, hogy átélhettem.
Soha egyetlen percig sem féltem a -szó igazi értelmében -a szüléstől. Mindig úgy vélekedtem, hogy amit nem ismerünk, attól nem félhetünk...
Ne félj, minden úgy lesz jó, ahogy történik! A problémákat, úgy gondolom a félelmek és rágondolások sok esetben generálhatják...
Gondolj a jó oldalára, majd amikor magadhoz öleled... csodás lesz!

Ilonana · http://ilonana.freeblog.hu 2009.03.02. 09:12:00

Nekem anno, főleg az első szülés előtt sokat segített Spock doki ezen írása. Mert akkor még fogalmam sem volt, hogy milyen egy szülés élménye. Mire számítsak. Nem volt mibe kapaszkodni, hiába mondtak nekem ezt azt a már szülők.
A valóság ez. De attól még nem félni kell tőle (könnyű mondani így utólag) csupán az ismeretek tudatában jól kell megélni.
És persze nem írja, hogy a szemeid előtt a kislányod lebegjen ;-)

Tuti 2010.04.10. 10:15:28

Te jó ég! Ez suhant át az agyamon, mikor elolvastam ezt a bejegyzésedet és még jó pár másikkal is így vagyok. Mintha én írtam volna. A probléma lehetősége a toxémiára nálam is fennáll sajnos, de hál'Istennek "csak" a lábam dagad, a vérnyomásom oké ill. nincs fehérje a vizeletemben. Neked végül miért lett császár? Ui.: minden fotón megcsodálom Mütyürkét. :) Kis tündérleányzó!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.04.11. 11:36:30

Tuti! Nagyon szeretem, mikor ezt írjátok, mert olyan jó az a bólogatás, hogy igen-igen, ez az!!!!!:-)
Ha visszaolvasol, ott írtam sokszor, hogy igen sűrűn pisiltem reggelente egy bizonyos papircsíkra, és ellenőriztem a cukrot, meg fehérjét a vizeletben.Ezt mindenkinek ajánlom házi használatra, csak úgy, nyomonkövetés miatt.
Fehérje nekem sem volt soha a vizeletemben. Cukros lettem a terhesség alatt sajnos, azt keményen kordában kellett tartani, végül nagyon sok inzulint is szúrtam.......
Császár a hirtelen felszökő vérnyomásom miatt lett.
De nem bánom, hogy így alakult. Van akiben nyomot hagy, hogy nem "rendesen" szült. Nekem nincs ilyen érzésem, és olyan jó visszagondolni a szülésre. Igazából az a kép égett be legjobban, ahogy Farkas kezében megláttam a picilányunkat, mikor még a műtőasztalon feküdtem. Gyönyörű volt..........
És Neked is lesz egy ilyened!!!!!!!!!!!!!!!!!! Húhúúúúúúúúúúúúú!!!!
Puszi, és kérlek, jelentkezz, vagy légyszia párod, hogy tudjam, ott van már a karodban!!!!!!!!!!!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2010.04.11. 11:37:14

Meg még annyi, hogy ha kérdésed van, bármilyen babázós, amiben picit is segíthetek, most vagy majd, szólj!!! Puszik

Tuti 2010.04.12. 18:28:51

Nagyon aranyos vagy, hogy így úgymond ismeretlenül felajánlod a segítséged! :)
Nagyon kíváncsi vagyok már én is majd az apukája reakciójára, mikor először fogja megpillantani a kislányát! Olyan aranyos, ahogy minden nap beszélget hozzá! :)
süti beállítások módosítása