Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Eperből, ellesve

2008.06.02. 07:00 | piroskaesfarkas | 11 komment

Kezdem beérni a mekit. Már ami a kínálatot illeti.....Az almatorta a könyökömön jön ki, és hiába kérik rendre a tapintatos kedvesvendégek, hogy ezt süssek ha jönnek, úgysem hiszem el nekik, hogy nem csupa szeretetből és udvariaskodásból teszik. Elhíresültem arról, hogy én csak ezt tudok desszertnek prezentálni. Na de mostantól másként lesz: már kétfélével tudok előrukkolni!


Vettem két kosár epret, és elhatároztam, hogy valami egyszerű, mascarponés, behűtött típusú édességgel lepem meg a formaegynézésre érkező, majd ugyanezt pléjsztésönön egész délután folytató látogatóinkat. A receptet Piszkétől lestem el, akinek ezúton is nagyon köszönöm!

Tizenkét főre tervezett hozzávalókat vettem, gondoltam, úgyis marad belőle, s hétfőn meglepem epressütivel a kolléganőket, meg csomagolok pasinak is ebédre. Nos, az asztal körül megjelent négyfős sáskahad lepusztította az egészet, egy falat sem maradt, s mikor panaszkodtak, hogy milyen keveset csináltam, és tájékoztattam őket, hogy ez bizony háromszorannyi, mint ahányan vagyunk, különféle humorcsomagokat gyártottak annak hiteles szemléltetésére, kikre méretezték az adagokat.

Hozzávalók (elvileg tizenkét személyre):

40 db babapiskóta

1,5 kiló eper (kevesebbet írt, de mi beletuszkoltunk még egész szemeket is a rétegek közé)

3 dl tej (én ezt kihagytam, s mivel volt otthon finom eperszörp, azzal helyettesítettem)

2 vaníliás cukor

50 dkg mascarpone

30 dkg fehércsokoládé

2 dl habtejszín

Előző este befogtam Farkast, aki elég bizonytalanul mozog a konyhában, még nálam is jobban, de nem szívesen pacsmagolok társaság nélkül, így meg jól elnevetgéltünk kettesben. Kb. 20 dkg epret összeturmixoltunk 3 dl epres rostosüdítővel (a tejet ezzel helyettesítve), s ezen lében megúsztattuk a piskótákat, míg elég jól megszívták magukat, de csak annyira, hogy ne konyuljanak el, míg átkerülnek az egyébként tévesen kiválasztott kerek üvegtálba (rájöttem, hogy vennem kell egy laposabb epersütinekvaló üvegedényt).

Közben ismét összeturmixoltunk 80 dkg epret (előbb pasi belepakolta a turmix gépbe, de ahogy bekapcsolta, rögtön rájött, hogy ez bizony nem fog menni, folyadék nélkül csak berreg a motor.....úgyhogy átpakolta az egészet egy mély edénybe, s bedurvult a botmixerrel), amit hozzákevertünk a mascarponéhoz, majd belecsurgattam a felolvasztott fehércsokit, beleszórtam a két vaníliáscukrot, s jól összekutyultuk. A tejszínt robotgéppel jó kemény habbá vertük, s finoman beleforgattuk az epres masszába.

A tál aljára mentek a pirossá színeződött piskóták, majd egy adag krémmel elfedtük őket, s mivel maradt még jócskán eper a kosárban, megmostuk, félbevágtuk mindent, s ment belőle mindegyik réteg tetejére, végül körbe díszítésnek is.

Lefóliáztam és egy éjszakát pihent a hűtöben. Isteni lett. Hétvégén születésnapi bulira megyünk, s az almatorta helyett ezt rendeltek tőlem, három nagy tállal.

Tanulság még: Ne használj félgömb alakú, mély üvegtálat, amely az első szedésnél elbillen az ellentétes irányba, így aztán egyáltalán nem elegáns módon több oldalról meg kell támogatni gyertyatartóval, szalvétagyűrűvel, hogy fel ne boruljon.... 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr37496155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csetten 2008.06.02. 16:27:42

na de ilyen látványnak kitenni egy várandós kutyatartással súlyosbított, harmincon túli többrendbeli anyát. most rohanhatok hanyathomlok a piacra.

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.06.03. 09:35:48

Istenien néz ki... Hétvégére kitartást! A három adagot elkészíteni nem lesz kis mulatság, főleg, hogy Farkas szórakoztat :)

Piroska 2008.06.03. 15:35:18

Csetten! Valóban, halmozott helyzet a Tiéd!!:-)

Ingrid! Már el is kezdtem lealkudni a mennyiséget:-)

csetten 2008.06.03. 16:15:10

úristen, baj van az identitásommal. újra központozok,, mer nem a kutya, hanem én vagyok a várandós. ááááá
tehát:
várandós,
(kan!)kutyatartással súlyosbított
többrendbeli
harmincon túli
anyaááát
(má meg is csináltam, sőt mi több, már csak nyomokban fellelhető a konyhában)
ps. családom és egyébb állatfajták köszönik a receptet.

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.06.03. 16:25:49

off. észre sem vettem a hibát, Csetten... talán azért, mert tudom mit szerettél volna írni :D
on.

És Piroskám, mennyire tudod levinni a kóvát? :)

Piroska 2008.06.03. 19:47:50

:-)) Én is rájöttem Csetten!!! Kezdjük kiismerni zseniális stílusodat összesűrített formában is:-)))Hol tart a pocakod????
Egészségetekre! El sem hiszed, micsoda öröm nekem, hogy én, vagyis ééééén világítok rá egy receptre, amit kedved támad megcsinálni (igaz, Piszke érdeme!!!), aki még az alma felszeletelésével is küszködik:-)

csetten 2008.06.04. 05:11:27

Érdekes, ma reggel háromnegyed hatkor a pocakom már kint tartott a konyhában, a maradék epres lefentynél, miközben én még mindig durmoltam. Önálló élet él:) Augusztusban azt hiszem végleg függetleníti magát:)

Piroska 2008.06.04. 10:39:40

Csetten!!!! Ez nagyon izgalmas!!!! Nekem is van pocakom, csak nem lakik benne senki:-)

zsuzsó 2008.06.06. 22:36:32

megcsináltam a desszertet, igaz csak fél adagra, de az is bőven elég volt.családomnak is nagyon ízlett.
szóval köszi a receptet. most márt ettem elég epret idén. :o))

buboreka 2008.06.08. 12:44:36

Kedves Piroska! Ez a második recepted amit kiprópáltam (az almatorta után)...nagyon jól sikerült!!! Millió köszönet és egy nagyölelés neked érte !

Piroska 2008.06.09. 09:15:20

Zsuzsó, Buboréka! Örülök, hogy sikeretek volt az epressel!!! Én is csináltam megint, négyszeres adagot....:-)
Öelelés Nektek, Piros
süti beállítások módosítása