Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kertijegyzetelő

2008.05.11. 14:59 | piroskaesfarkas | 7 komment

Meglehet, új füzetet kéne nyitnom a kerti feljegyzéseimnek, de egyelőre nem teszem. Főleg energiatakarékosságból, mert kedvem bizony lenne, s lefirkantanivalóm is. Eszetlenül hozom haza az újabb és újabb növénykéket, anélkül, hogy tudnám, mekkorára nő, milyen talajt szeret, bírja -e a tűző napot, vagy árnyékban hűsöl szívesen. "Beteg vagy."- jelentette ki Mici kolléganőm, mikor az irodában megpillantotta a hátam mögé elbújtatott friss szerzeményeimet.

Két pici bokrocskát lőttem, melyek még elültetésre várnak a teraszon, de a megfelelő hely kiváasztásához utána kell járnom az igényeiknek, s meg kell ismerkednem velük.

Karcsú gyöngyvirágcserje. Japánból származik, apró fehér virágai 4-9 cm-es felálló fürtőkben sorakoznak, májusban és júniusban gyönyörködhetünk bennük. 50-70 cm magasra nyújtózik majd, s ágai mereven felfelé állnak majd. Szereti a jó talajt, a közepes vízellátást, és az öntözött kertet. Napot és félárnyékot egyaránt bírja.

Ázsiai bangita: Díszes termésű szoliter, teljes napot kedveli, és 3 méter magasra is megnőhet. Megtetszett a piros végű lombja, és az aprócska fehér-rózsaszín virágai, melyeket tavasz végefelé bontogat. Ősszel állítólag vörösre és sárgára színeződik, és skarlátpiros terméseket nevel, majd tél felé lehullajtja leveleit. Talajban nem válogatós, és mérsékelten nedves földet csípi.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr80463793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edina · http://edinalorincz.com/photoblog 2008.05.11. 16:30:58

Örülök, h jobban vagytok! :)

Merci · http://prante.wordpress.com 2008.05.11. 18:02:10

mondtam én, hogy egy cipőben járunk: a minap nyitottam kertes blogot :)

ezt a kettőt nem (sem) ismerem, pedig gyönyörűek! Bangitám van, kétféle, azok bódítóan illatosak (az egyiknek emlékszem a nevére: carlesii). Ezek is illatosak:

Ingrid 2008.05.11. 20:58:38

Szeretem benned a "mindentide" effektus beindulását, amikor növények közelébe szabadulsz :))))
És képzeld! Holnap a Zirci Arborétumot látogatjuk meg! Fogok Rád gondolni :)

Piroska 2008.05.13. 15:36:25

Ingrid Kedves! Nagyon jól mutattatok ott is:-)
Köszönöm a képet!!!!!
Én meg gondoltam Rátok, hogy ott sétáltok a medvehagymásban, ha még virágzik ilyenkor.
Puszillak

Piroska 2008.05.13. 15:39:09

Edina Kedves! Köszönjük szépen:-)

Ingridem! Mágneseses reakcióhoz hasonlatos:-)
Én meg gondoltam Rátok a házőrzésből, hogy ott sétálgattok a medevhagymásban (ha még virágzott).
És jól mutattatok ott is, láttam a képet:-) Puszillak!

Piroska 2008.05.13. 15:40:30

Edina Kedves! Köszönjük szépen:-)

Ingridem! Mágneseses reakcióhoz hasonlatos:-)
Én meg gondoltam Rátok a házőrzésből, hogy ott sétálgattok a medevhagymásban (ha még virágzott).
És jól mutattatok ott is, láttam a képet:-) Puszillak!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.05.13. 15:43:43

Nagyszerű! Most legalább megjegyzitek a válaszokat, annyiszor sikerült beírnom.....:-)

Merci, láttam!!! Megyek is majd megint!:-)
süti beállítások módosítása