Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Rózsáskedv

2008.04.03. 07:00 | piroskaesfarkas | 23 komment

Nehéz volt megállni, hogy a kapu két oldalánál meghagyjak egy kis helyet, s ne ültessem be addig mindenféle bokorral, virággal, míg rá nem találok az egyik kedvenc rózsámra, amit élőben még sosem láttam, csak katalógusokban és színes kertesmagazinok oldalán.

Próbálkoztam már nagyobb kertészetekben is, ígérték, megrendelik nekem ezt a pompás sziromcsodát, amely éden névre hallgat, de sajnos valamiért nem iskerült, s azóta is figyelem, hátha utamba akad, vagy fennakadok én a tüskéjén:-)

Kedvem lenne rengeteg rózsát ültetni (van belőlük szépszámmal a kertben, de persze még nem elég), kerítésre kúszót, pergolára tekeredőt, az elképzelt lugasomra felfutót, tündérkerteset.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr32407125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2008.04.03. 11:08:07

Apró, rózsaszín virágú futórózsa? Ilyen kúszik fel az erkélyemre most :) igaz, ősszel nagyon vissza lett nyírva, mert megbetegedett, de nagyon szeretem.
Ebből nem tudok adni neked? Hogy szaporítják ???? Éppen pár napja gereblyéztem körbe, de nem láttam, hogy lenne neki oldalhajtása, amit ki lehet ásni.... :(

Piroska 2008.04.03. 11:17:18

Ingrid Dárga! Tündér vagy, köszönöm szépen! De azt hiszem, nem tudjuk szaporítani, legalábbis én nem...
És ezt a szépségeset majd nem viszed magaddal?

Az éden szerintem nagyobb fejű, de majd keresek még róla képet. Puszillak!!!!!!:-)

Ingrid 2008.04.03. 11:30:02

Húú, nem tudom magammal vinni, hatalmas egy darab és akkora gyökere van, kár lenne megbolygatni...
Egyébként Bogyóapu nem szeretne semmiylen szúrós növényt, mert így is mindig összekarmolnak, ah kint garázdálkodom a kertben... a Yukkát is úgy kellett kikönyörögnöm... de már megvan, nem visszakozhat :)))))

zsuzska · http://triticumaestivum.freeblog.hu 2008.04.03. 12:25:35

Oltás-szemezés? Általános iskolában, biológia órán volt. És működik! Tehát ha Ingriddel összeegyeztetitek, és készít neked szemet, amit te beültetsz egy kertedbenlévőbe, akkor lesz neked is.

Piroska 2008.04.03. 12:58:33

Zsuzska, köszönöm a tanácsot! Én nem mernék ilyesmivel boszorkánykohát játszani:-))) Meg szerintem Ingridnél az a szintén bájos, de apróbb és sokrózsát nyitogató fajta lehet, aminek nem tudom a nevét.
De felteszek majd pár képet, hogy milyen és az én vágyott rózsám messziről:-)
Viszont, ha már nem tudja elvinni onnan, akkor talán készülhetne szem az utcára belőle, hátha ott Bogyóapu elviselné (indok: aljas garázdálkodók ellen kell a szúrós növény, hm?)
:-)


Ingrid egy tündérgombóc trallalalala!

cserke · http://www.eteto.blog.hu 2008.04.03. 14:22:14

Ilyet rendeltem:)
Azóta is várom.
Nem vagyok egy nagy rózsás, pont a szúrósság miatt, ahogy Ingrid párja, de erre régóta fájt a fogam.
Nahéma (ez a futó) és Dames de Chenonceau, mindkettő nagyon illatos, utóbbi pedig bokorrózsa.
Fordulj hozzám bizalommal:)
És a Starklhoz.

Piroska 2008.04.03. 14:25:10

Cserkókám! Na ugye, hogy ez fogfájós rózsa????:-)
Az a két név, amit írtál, mire vonatkozik? Ugynaza az eden, amiről én beszélek?
Puszillak, Piros

cserke 2008.04.03. 14:35:12

Én úgy tudom, hogy az Éden a Meilland 87-es futórózsa, amit már nemigen forgalmaznak. Talán próbáld azzal a névvel keresni .
De a képeden, amin a soksok virág van, az szinte tuti, hogy a Chenonceau. Ez bokorrózsa.
A Nahéma meg kicsit halványabb, mint a második képeden ,egészen pasztell rózsaszín és az a futó.

cserke 2008.04.03. 14:37:14

Most látom, a Nahéma olyan, mint az első képeden lévő.

Piroska 2008.04.03. 14:46:41

Ha rákacsintasz a harmadik képemre (alulról a második), amin a sok rózsafej látható, akkor ott van annak a neve, ha jól látom. Mikor megkezdtem a kert kitalálását, hogy mit hova (ja, dehogy követem, most már összeviszamindent akarok, meg azt is, hogy rögtön nőjjön nagyra:-))), akkor még 85-ös volt a neve mellett, bár én nem vagyok jártas, hogy így kell -e keresni.

És én futósat szeretnék, a halványabb fajtát, a kapu két oldalára felfuttatni vágyom.......
Akkor Te végül megtaláltad, csak nem hozták ki?

cserke 2008.04.03. 14:55:37

Aha, megnéztem. Nagyon olyan, mint a Chenonceau, csak ez futós.
Akkor Neked a Nahéma kellene.
Még nem kaptam meg, de nem olyan rég rendeltem, előbb-utóbb majdcsak ideér, nem szokott gond lenni.

(Mellesleg milyen egy ügyes vagy, hogy ilyen linkelt képet be tudsz szúrni)

Ingrid 2008.04.03. 15:01:48

Igen, Zsuzska, az oltás-szemzés nekem is eszembe jutott :)
De elegendő, ha egy szép hajtást földbe dugok és gondozom????
Nem ismerem a rózsa oltásának menetét... be kell egyáltlán oltani? Vagy csak elég, ha dugványozom????
Hm?

(dehogyvagyok tündérgombóc, csak virágszerető)
Ha nyílik a rózsám, lefotózom!

Piroska 2008.04.03. 15:11:44

Cserkókám! Akkor majd szólsz nekem légyszi, hogy érdemes -e onnan, ha emgérkezett és érdemes?:-) Pusszantás!

(Megmondom én Neked, hogyan kell! Ugyanúgy, ahogy egy szót belinkelsz-amit már láttam Nálad is, csak itt a képet jelölöd ki, hm?
Kicsit bánt, hogy van egy csomó régi képem, ami valamiért tetszett, és nem tudom az eredetét, csak használom....Amelyiknek meg legalább tudom, belinkelem.)

cserke 2008.04.03. 17:10:03

Nyugodtan rendelj tőlük, nekem még nem volt gondom velük. Ha minőségi kifogásod van, azt is orvosolni szokták szó nélkül.Az, hogy másfél hét alatt nem jött meg a cucc, még belefér:)

Én ilyet szeretnék:commons.wikimedia.org/wiki/Image:Rosa_Raubritter.jpg
Nézzed meg, gyönyörű.
Van még nekik Eckart Witzigmann, az is bokorrózsa, de nagyon szép és a Gourmet-rózsák közé tartozik, vagyis ehető.
Mondjuk nem tudom, lenne-e szívem megenni...

cserke 2008.04.03. 17:11:34

Ja, és köszi a kezelési útmutatót képlinkileg, azt hiszem feldolgoztam, bár elsőre nem nagyon esett le:))

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2008.04.04. 15:14:05

tesóméknak van ilyen, sőt anyuéknak is, nagyon sokféle van ebből a nagyon tömött nagyfejű rózsából. Egy a gond velük: olyan nehéz a fejük, hogy csak lentről - azaz egy vakond szemszögéből - élvezetes a látványa. bár ezek asszem nem futók

Piroska 2008.04.04. 15:15:20

Mirwen! Én szívesen alájuk fekszem:-)


Cserkókám, szívesen!:-)

mirwen · http://newrim.freeblog.hu/ 2008.04.05. 09:44:34

Na, kicsit utánakérdeztem: A két rózsájának a neve: Abraham Darby, és Graham Thomas. A gödöllői Sieberzből vannak.
annyit üzent a tesóm, hogy az még a baj velük hogy kb egy napig virágoznak ilyen szépen, utána a legkisebb szél is lesodorja a virágszirmokat.
De gondolom ez sem fog eltántorítani :-))

Piroska 2008.04.06. 08:24:25

Mirwen, de egy jófej vagy, köszönöm!!!!!
Megnéztem a neten mind a kettőt, és kéne egyből!:-)) Csodás lehet a tesódék kertje (a Mamádékéről egyszer küldtél nekem képeket, gyönyrű! Emlékszem arra a kis kútra is..), és pusszantom.
Hát szél itt van rendesen, sokszor féltjük a tetőt is, de ha egy napig gyönyörködünk a virágokba, megéri:-) Majd próbálok védettebb helyet keresni nekik. Felkeresem a lelőhelyet!
Köszönöm, pusszantás!

Merci · http://prante.wordpress.com 2008.04.26. 21:37:44

Sziasztok!
Van egy nagyon jó oldal, ahol meg lehet nézni a rózsákat név alapján, a legtöbbről elég sok fotó van fenn:
www.helpmefind.com/rose/index.php
Nekem a starkltól is van rózsám meg a sieberztől is és mindkettő bevált. A nahemám hatalmas lett és tavaly ősszel rendeltem eden rose-t, abraham darbyt és graham thomast, alig várom, hogy nyíljanak :)
Üdv: Merci

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.04.28. 09:25:31

Szia Merci! Köszönöm szépen az ajánásodat, bekukkantok a lelőhelyekre.
Igazából én eddig vadul ültettem mindent, ész nélkül, s talán most, hogy kezd szűkössé válni a hely, elkezdek megfontoltabban vadászni egy-egy kiszemelt példányra:-)
Szia, Piroska

Merci! · http://prante.hu/blog/ 2009.06.10. 16:09:52

Nahát, ha még azóta sincs ilyened, megtaláltam a lelőhelyét, igaz, most nincs nekik, majd ősszel lehet újra rendelni, de azért leírom, nehogy elfelejtsem:
invitelweb.hu/szoregvirag/meilframe.html
Puszi: Merci

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.06.11. 09:54:12

Drága Merci!
Nagyon szépen köszönöm!!!!!!!!! Már csak azért is fontos nekem, mert itt találkoztam Veled:-) Puszillak!
süti beállítások módosítása