Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Farkas és a negyven virsli

2008.01.02. 21:57 | piroskaesfarkas | 6 komment

Úgy tartom, hogy amit az év utolsó napjaiban csinálunk, az lesz a jellemző a következő esztendőre, így érdemes csupa mókás dologgal elütni az időt. Nem tudom, ki találta ki ezt a badarságot, még az is lehet, hogy én, aztán osztom az igét másoknak, mintha valami komoly hagyományokra visszatekintő babona lenne, nem is tudom:-)

Namármost, gurulós bevásárlókocsival nyomakodni a tömegben, agresszív, beszólogatós, kétszálvirsliértisölős népek között, a pult mögött ingerült kiszolgálókkal, egyáltalán nem olyan tevékenység, amit rendszeresen űznék, cseppet sem kedvencem a bevásárlás.

Minthogy igen kevés húst fogyasztunk, egyrész azért, mert nem hiányzik annyira, másrészt meg közismert, hogy nem vagyok egy nagy konyhaművész, nem valószínű, hogy átmennénk a hentesvizsgán, vagyis többnyire fogalmunk sincs, hogy melyik részeknek mi a neve, vagy éppen mi készül belőle. Általában elkapok egy kedveskinézetű nénit a pultnál, vagy megkérdezem fülemögéceruzáttűzős hentest.

Én a felvágottas sorba álltam, míg Farkas lecsapott az éppen üresen álló húspultra, hogy beszerezze a spagettihez való félkilónyi darálthúst. Elmondása szerint mikor odaért és elmondta, hogy mit is szeretne (kérdőn integetett felém, hogy milyen húsból, mire én vállrándítással válaszoltam, s a karjaimmal szárnyakat utánozva jeleztem, hogy pulykaféle kéne), pont akkor érkezett egy mutyihaver, aki odaszólt a pult túloldalán álló húsosembernek, hogy "Tónikám öregem, rakjál mán félre nekem úgy egy kilónyi karajt!", s belekezdett egy történet mesélésébe. Farkas türelmesen várt, gondolta, előbb a helyi protekciós karajost szolgálják ki, neki készül a méretes csomag. 

Tónikámöregem benyúlt a pultba, kirántott egy jókora darab húst, melyet gondosan becsomagolt átlátszó zacskóba, lemérte, s hatalmas erővel rácsapta a tetejére az árkódot, csak úgy csattant.

Akkor értem oda, mikor izmait megfeszítve -hogy rá ne boruljon a húsokra a nagy súlytól- hentesünk áthajolt a pulton, s a meglepetéstől lefagyott Farkasnak átnyújtott egy féldisznót, aki a döbbenettől engedelmesen át is vette, s tartotta a karjában az üveglap fölött!!??? "Ez miiiiiiiiiiiiiiiii, mit vettél???"-hebegtem értetlenül- "csak fél kiló darálthús kellett."

Jeleztük a tévedést, mire Tónikám bepipult (nyilván az ő blogjában úgy szerepelünk, mint két okostojás, akik megrögzött pultosizgatók, aljas gáncsoskodók, s direkt cicózunk vele az év utolsó előtti napján), visszaemelte a féldisznót, s közölte, hogy a bőröshúsokat nem darálják le.....Kezdtünk elveszni, s megismételtük a kérésünket "Elnézést, de mi nem ezt a félmalacot szeretnénk, csak ötvendeka darálthúst kértünk, ha lehet, pulykát...."

Miközben darált, próbáltam a lehető legjobban hasonlítani egy csigaszemre, hogy biztosan azt a darabot darálja -e, amit előzőleg kiválasztott....

Miután megszabadultunk a féldisznótól, ismét szétváltunk, hogy a lehető leghamarabb magunk mögött hagyjuk az ingerült közeget, így én az üdítők felé vettem az irányt, míg pasi egyedül állt be a virslisorba, hogy beszerezze az újévi bőrösroppanósat. Először huszonnégy darabot kért, majd hogy biztos legyen a dolgában, hozzátette "tizenkét párat legyen szíves". Még a pénztárnál sem néztem meg a zacskót, a pakolásnál sem tűnt fel, csak miután hazaértünk, mintha túlmérezeztük volna az adagot...

Fogalmunk sincs, hogyan jött ki a végeredmény, s nem sikerült megfejtenünk sem félrehallással, sem matematikai műveletekkel. 

Negyven virslit számoltunk le:-)

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr56281105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meske 2008.01.03. 09:01:24

:))))) ez így elmesélve már nagyon mulatságos és teljesen előttem van Farkas ábrázata a húsospult előtt!!! :)))
Egyébként a mi hagyományunk az, hogy olyan lesz az egész év, amilyen újév első napja! szóval mi január elsején mindent szoktunk csinálni (szórakozni, jókat enni, összebújni meghitten...stb). :)))

Fruzsi · http://erdeszgyorgy.net/tiki-view_blog.php?blogId=5 2008.01.03. 10:21:36

: ))) össze tudják zavarni az embert, az biztos : )
Én is a január elsejéről tudom úgy, hogy olyan lesz az egész éved, mint az a nap. Asszem nem fogok panaszkodni ; ) Piroska, remélem a január 1-e is jól telt, csak a biztonság kedvéért : )
Furák néha az eladók. Velem az történt 31-én, hogy álltam türelmesen a hidegkonyhás pultnál várva, hogy észrevegyenek, amikor egy másik helyi eladónő elémvágódott és kért egy kaszinótojást. Erre a pultban álló néne: "Jól van, csak előbb kiszolgálom a "kedves" vevőt, mert a dolgozó az ráér, az nyugodtan éhen halhat!". Aztán erőltetetten kedves hangsúllyal nekem, mintha az előzőt nem előttem mondta volna "Mit tetszik kérni?" : )

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.01.03. 19:47:55

Fruzsi, ez jó!:-) A piszok vevő, mit lábatlankodik ott, mikor a pult mögött éheznek?????
A kaszinótojásos történetedről eszembe is jutott, amikor a negyvenvirslis boltban beálltam a sorba, s türelmesen várakoztam, míg az előttem lévő lány egyenként válogattatja össze az olajbogyókat a pult mögött álló két eladóval, megérkezett egy időseb bácsi, a kollégájuk, szintén fehér szerkóba, kezében egy adag hidegtállal. Lerakta, majd odébállt. Mire a fiatalabb eladó: "Hú, az istenit, ennek a Tibornak olyan rohadt büdös volt a szája, hogy mindjárt idehányok...mikor mostott fogat utoljára????!!!"
................................................................

Fruzsi · http://erdeszgyorgy.net/tiki-view_blog.php?blogId=5 2008.01.04. 11:20:30

Étvágygerjesztő : ))) Remélhetőleg kezet gyakrabban mosott a hidegtálas Titbi bácsi, mint fogat ; )

Pankababa 2009.12.08. 19:16:10

Nagyon jól mulattam:-)) Gondolom ti nem annyira az adott szituációban, de így visszaolvasva azért ti is megmosolyogjátok.-)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.12.10. 11:19:58

Még mindig röhögnünk kell, ha eszünkbejut:)
süti beállítások módosítása