Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Lerajzol

2007.12.17. 11:30 | piroskaesfarkas | 15 komment

Anyi megőrizte az összes gyerekkori rajzunkat, mint pl. azt a képet, amit az öcsém rajzolt párévesen az oviban. A feladat szerint a családi karácsonyt ábrázolja: középen áll apu, betölti szinte az egész lapot, kitárt kézzel mosolyog, míg mögötte a feldíszített fenyőfa már jóval kisebb, majd lehúzzák a papirláncdíszek (Pöti csinálta az oviban), majd mi, a család többi része a rajzlap egyik sarkában tömörülünk hárman, egészen kicsiben......Joepapa humora és harsánysága mindig jellemző volt a hasonló megmozdulásokra:-)))

Ezek a rajzok sokat elárulhatnak..... 

Megszokott beszélgessünkerről, vagy szetdjükszéteztatémát alapon a hétvégén (na jó, pont indulás előtt, kabátban jutott eszembe, naésakkormivan??) Farkas kezébe nyomtam a fekete tollat meg egy fehér lapot, s megkértem, rajzoljon le kettőnket. Íme a mű.

Azóta már felkértem erre Anyit is, és további ismerőseink is számíthatnak erre a feladatra.

Egyébként a kezdeti húzódozás ellenére kifejezetten élvezték a rajzolást, amit idővel úgy elhanyagolunk...Pedig jó, még akkor is, ha nem vagyunk komoly tehetségek....:-)

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr26265983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pöttye 2007.12.17. 11:37:53

Ez annyira jóóó:) Nagyon sokmindent elárulnak a rajzaink, én is többek között ebből írtam szakdolgozatot... a gyerekek családrajaziból...
Nagyon érdekes téma...
És szééééépek vagytok:))))))

És a párom a Pöttye mellett engem is Pötinek hív:)))

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.12.17. 11:42:36

Pöttye! Na, akkor Te igazán túúúdod, ha bele is ástál a témába!
Én is olvasgattam a gyerekrajzokról, mivel anyukám tanító néni:-)

Köszönjük:-))))

Fruzsi 2007.12.17. 13:34:19

Rajzelemzést (is) tanultam a főiskolán és megerősítem, hogy ez a kettőtökről készült minden szempontól nagyon pozitív : )

Piroska 2007.12.17. 15:00:51

Fruzsikám! Ennyivel nem szúrod ki a szemem:-)))
Ne kímélj, légyszi írd csak ide szépen az elemzésedet:-)))
Puszillak,Piros

zsuzsó 2007.12.17. 20:20:54

Én is tanultam rajzelemzést, igaz, csak kisgyerekere kitekintve.Okoskodni okoskodhatnék, de az nem igazán jó, mert szakértő nem vagyok.És a verselemzéseket sem szerettem, mert honnan tudhatjuk, ki mit gondolt, mikor megírta ma már híres sorait.Szóval legyen elég, hogy ha az ölében ülsz, ésátölelve tart, akkor az már jót jelent.ragaszkodást.És bizalmat.De ez csak általánosság.Rendezhetnél házi kiállítást ,ha majd a többiek művei is elkészülnek. :o)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.12.17. 20:29:30

Szia Zsuzsó! A verselemzésben nekem is furcsa, mikor egyféle megközelítést tolnak le az ember torkán.
Én a gimnáziumban imádtam a magyar tanáromat (sajnos csak negyedikben találkoztam vele), mert szívesen beszélgetett a versekről oly módon, hogy kinek mit jelent, szerinte miről szólhat, stb.
De azért köszönöm az elemzést!!:-)
Mindenki tanult rajzelemzést? A közgázon nem tanítottak ilyesmit, bezzeg deriválást!! Annak annyi gyakorlati haszna van, hogy csuda!:-)

Fruzsi 2007.12.18. 09:06:26

Szóval annyit tennék hozzá, hogy a kép alapján egyenrangú félnek tart (a két figura aránya), vigyáz rád és gondoskodik rólad (ölében ülsz és átölelitek egymást), egyébként meg annyira aranyosan mosolyogtok : )))
Amúgy nyilván kicsit szubjektív minden elemzés, hiszen rólatok pl. tudom is a blogon keresztül, hogy ez valóban így van : )

Piroska 2007.12.18. 09:42:55

Fruzsi! Köszönöm szépen a szívhezszólós elemzést:-)

Fruzsi · http://erdeszgyorgy.net/tiki-view_blog.php?blogId=5 2007.12.18. 10:06:09

Igazán nincs mit! Ez esetben nem tévedhettem nagyot : )

zsuzska · http://triticumaestivum.freeblog.hu 2007.12.18. 12:06:38

Fruzsi, ezt tiszta érdekes. És lehet olyan rajzot is elemezni, amit egy rajzolni tudó készít (jajjj, bocs Farkas, egyáltalán nem úgy gondoltam!:) Szóval aki nem hibázza el a figurák arányát, mert mondjuk pontosan ábrázolja?

Fruzsi · http://erdeszgyorgy.net/tiki-view_blog.php?blogId=5 2007.12.18. 12:22:19

Tulajdonképpen pont az a lényeg, hogy az arányok nem véletlenül lesznek olyanok amilyenek, hanem éppen az érzelmi kivetítés miatt. Vagyis az amatőr rajzok a jók ilyen célra : )
A profi rajzokat nem nagyon érdemes ilyen szempontból elemezni, hiszen a grafikusok/festők tudatosan érnek el olyan hatást különböző technikákkal, amilyet szeretnének. Egy kisgyerek (mert főleg náluk használják a rajzelemzést) erre nem képes, de még egy átlagos kézügyességű felnőtt sem.

Ingrid 2007.12.18. 18:42:19

Nagyon szép rajz kettőtökről :) És le akalappal, hogy volt mersze tollat ragadni ;)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.12.19. 10:06:59

Legalább van mersze:-)))
Helyes rajz, be is keretezem:-) Tegnap éppen azt elemeztük, hogy mi lehet az a kinövés az arcom szélén....szerinte a keze:-)

Fruzsi · http://erdeszgyorgy.net/tiki-view_blog.php?blogId=5 2007.12.19. 15:16:24

Én is a kezére tippeltem, de ha jobban megnézem, ha az is egy kéz, akkor összesen három keze van : )))) Egy a nyakadon, egy a válladon és egynek elölről is tartania kell, különben elvesztené az egyensúlyát : )))))

Piroska 2007.12.19. 16:55:39

Namost az lehet, hogy vagy
1. komoly egyensúlyérzéke van
2. háromkezű
3. megremegett a keze
4. különleges művészi megközelítés, direkt három kezet rajzolt
:)))
süti beállítások módosítása