Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Lekvárosjúlius

2007.08.27. 16:45 | piroskaesfarkas | 5 komment

Alighogy leszüreteltük a nyárközepi fügetermést, már érik is be a következő, őszeleji hullám.

Végül persze nem sütöttem sütit (mondjuk aki ismer, nem is írta be a naptárjába, hogy "piroskaféle fügesüti várható!", vagyis nem okoztam nagy csalódást ezzel sem, ami megnyugtató:-), senem olyan pizzaszerű valamit, amiről azóta sem derítettük ki, hogy mi is lehet valójában, aminek a képét betettem, és senki sem tudta kitalálni.

Viszont isteni lekvárok készültek belőle, egyrész a kedves szembeszomszédunk által, aki befőzte az átadott mennyiséget, és biolekvárt gyártott belőle, valamint meglepő módon anyukám is nekiveselkedett, ami igencsak szoktalan, mert nem igazán jellemző rá az ilyesmi (volt kitől örökölnöm a konyhaművészet iránti fogákonyságomat...:-)

A szomszédos barátnőjével találták a receptet, egy régi papirfecnire feljegyezve, mely egy szakácskönyv lapjai között bújt meg, megsárgulva, elfelejtve, és a felfedezés örömére kedvük szottyant kísérletezni vele. A füge mellett trancsírozott, kipilinckázott (anyiféle kifejezéssel élve) narancshúst is tartlamaz, és istenifinom!

Én ugye megkóstoltam, de a cérnulási kísérlet miatt nem ehetek belőle nagykanállal (így marad a reggeli, hálóinges, harmatos fügemajszolás, egyenesen a fáról), viszont pasi, aki meg nem is szereti a fügét, egyetlen szemet sem hajlandó megenni, egyszerűen falja ugyanezt lekvárformában!!??? Rápakolja a tálcára a lekvárosbödönt, egy rakás kiflit vagy zsemlét, és csak úgy, vaj nélkül kanalazza rá az ízletes különlegességet. Azért is jó, mert mostanában, ha megkérdezem, hogy mit szeretne enni vacsorára, kivétel nélkül fügelekvároskenyeret mond:-) (ezt most úgy említem nagyképűen, mintha egyébként főznék vacsorát, hahaha-gúnyoskacaj)

Vasárnap délután ismét leszüreteltünk majd leszállítottunk egy újabb adagot, amihez már csak a narancsokat kell beszerezni hazafelé, és Anyi elindítja a lekvárfőzős programját.

Azt mondja, szeretné, ha mire nagymama lesz, híres lenne az Ő lekvárosjúliusáról, és az unokái már várnák a nyár közepét, amikor megkóstolhatják a nagyifügelekvárját, karácsonykor meg az ezzel készült süteményét (amit még ki kell találnia, merthogy nincs is karácsonyi süteménye:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr86118441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edina · http://edinalorincz.com/photoblog 2007.08.27. 19:33:59

Az első képen az üveg tartalma teljesen úgy néz ki, mint a zakuszka, de nem vagyok rossz, és elhiszem, hogy narancsos fügelekvár az! :)
(És, habár nem nekem készültek, köszönöm a gyönyörű képeket! :) )

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.08.27. 21:24:53

A bejegyzés alatti képre gondolsz, mert azt ugye nem én csináltam! Csak azokat itt, a mutogatósban:-)))

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.08.27. 21:28:07

A fügék tetjén látható üvegben a szomszédlányos biofügelekvár látható. A kis kéktálban van a mamámféle.

Cserke 2007.08.28. 08:02:07

Piros, nagyon szépek a képeid!!
De mi történt a deezerrel???

Piroska 2007.08.28. 08:47:32

Köszi Cserkókám!
Nem tudom, mostanában vacakolgat.....
süti beállítások módosítása