Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Őssejt

2009.01.04. 20:56 | piroskaesfarkas | 22 komment

Karácsonyra az egyik őssejtraktározós cég küldött nekünk egy akciós kupont, amely negyvenezer Ft kedvezményt jelentett volna, ha egy: elhatározzuk magunkat, és kiválasztjuk a megfelelőt de legalábbis a számunkra legszimpatikusabb céget, aki ezzel foglalkozik, kettő: ha időben kértünk volna konzultációs időpontot, mert a két ünnep között ébredtünk fel, és addigra beteltek a helyek.

Egyértelmű volt mindkettőnknek, hogy ha babát várunk, születésekor levetetjük az össejtet, még akkor is, ha sokan megkérdőjelezik a tényleges felhasználhatóságát, és eltérő vélemények ütköznek össze a témában. Mint pl. Ebarátom szerint is felesleges pénzkidobás. Én viszont azt gondolom, hogy ha ne adja ég, valamikor is szüksége lenne rá, és csak egy pici esélye is van annak, hogy segítségére lehet, akkor meg kell tenni, nincs mese.

Na de melyiket válasszuk?

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr38857724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingrid 2009.01.05. 12:03:21

Ötletem nincs, de nem is te lennél (vagy ti lennétek), ha nem vetetnétek le. Csak támogatni tudom az ötletet, de igyekezni kell a döntéssel, mert előtte vizsgálatokra is szükség van, ha jól tudom a 35-36. hét környékén.
Küldök egy diszkrét pocaksimit....

Ingrid 2009.01.05. 12:04:06

Ja, és Cucka barátnőm a nagy tudós ezügyben, majd iderendelem ;)

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2009.01.05. 13:17:46

én se tudtam volna dönteni. aztán úgy döntöttünk hogy mégse vetetjük le.
(mert hiába tárolják húsz évig, ha csak valami 10 kilós koráig tudják felhasználni, mert korlátolt a mennyiség)

szamka 2009.01.05. 14:15:44

Mirwenhez csatlakozom, mi sem vetettük le. Eddig még soha senkinél nem használták. Alaposan utánanéztünk. Saját gerincfolyadékból BÁRMIKOR nyerhető elegendő mennyiség, ha baj adódik. Jól ki vagyunk találva!
A reklámjaik azt sugallják, eleve rossz szülő vagy, ha ennyit sem teszel meg a születendő gyermekedért. Hiszen ez a minimum. Aljas és tisztességtelen.

edinalorincz · http://edinalorincz.com/photoblog 2009.01.05. 15:09:48

@szamka: ha elegendő mennyiség nyerhető a csontvelőből, akkor miért nem kerül elegendő mennyiség a csontvelőből a vérbe, onnan pedig a szükséges helyre, ahol a megfelelő sejtté diferenciálódik?

amúgy bizonyos növények fokozzák a szervezet természetes őssejttermelését (pl a fokhagyma, a többi felhozott példára nem emlékszem), meg van egy magyar cég is, amelyik készít is őssejtfokozó táplálékkiegészítőt, lett is belőle nem kis bajuk :(

egykerekszilva 2009.01.05. 17:58:34

Mi sem vetettük le a srácoknál, úgyhogy nem tudok ebben segíteni. (Egy kicsit lehúzásnak éreztem amiket olvastam róla...)

Sziltó 2009.01.05. 19:37:09

Értelmetlen, hogy írok, mivel nem tudok a témához szólni, csak jó látni, hogy újra bejegyeztél :) És így minden a legnagyobb rendben körülötted! Örülök! Szép estét!

szamka 2009.01.05. 20:38:58

@edinalorincz: A gerincvelő nem része a keringésnek.
De talán nem olyan nagy baj, hogy nem folyik minden egybe, ami bennünk folyékony. :)
Vagy ez csak vicc volt?

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.01.05. 20:53:46

Ezek szerint senki nem vetette még le az őssejtet?
Én úgy olvastam, hogy érdemes 20 évig "raktározni", mert sokáig segítség lehet (reméljük, sosem lesz szüksége rá).

Saille · http://ficsergo.blogspot.com/ 2009.01.05. 21:15:36

Barátném levetette. Megkérdezzem hol és miért? Ha szeretnéd akkor privát írj kérlek (lily kukac ogre pont hu) és visszaírok.

edinalorincz · http://edinalorincz.com/photoblog 2009.01.05. 21:54:03

@szamka: pedig lehet, h kevesebb problémánk volna :D

na de komolyan: ha elegendő nyerhető, akkor miért nem olyan okos a szervezetünk, h elegendőt állítson elő mindig és kvázi ne legyen szükség arra, h beavatkozással nyerjünk pár sejtecskét majd azt beavatkozással juttassunk magunkba vissza? (a látszat csalhat, nem kötözködöm, csak költői kérdéseket teszek fel :) )

szamka 2009.01.05. 22:36:22

@edinalorincz: Ez már az evolúció és az örök élet problémáit feszegeti...
Tehát mégiscsak viccelsz :)

tsetten 2009.01.06. 08:10:27

sikerült belenyúlni a hangyabolyba Piros. még ajánlanám a vegetáriánus vagy húsevő? szoptatós vagy tápszeres? korán a bilire vagy későn témákat. mindegyikkel jó nagy hajtépést lehet kiváltani a felhevült mamák között:)))

Nóri_ 2009.01.06. 08:57:26

Szerintem ha Titeket megnyugtat és van rá keret, akkor vetessétek le. Aztán soha ne kelljen használni!!

Különben egy őssejt pótlás ugyanúgy transzplantációnak számít, mintha szerveket ültetnének át.Kvázi ők állnak a sejthierarchia tetején, és ez teszi lehetővé azt, hogy ha bekerülnek a recipiensbe, akkor képesek a teljes csontvelőállományt újrapótolni.
meg máj-, izom-, és idegsejteket is, de ezt még erősen kutatják.

Pankababa 2009.01.06. 15:59:04

Mi szerettük volna levetetni, de végül mégsem tettük, mert jól átrágtuk a témát és nem láttuk értelmét a kezdeti fellángolásnak. Ma még nem tart ott az orvostudomány szerintem, hogy egy akkora betegségből, aminél kelhet az őssejt, kihozzanak tökéletesen bárkit. Lehet később változik a helyzet, és ez csak a mi véleményünk.

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2009.01.06. 16:14:30

igen, ez pénztárca kérdése. Eddig 1 esetben használták fel magyarországon a raktározott őssejtet, ráadásul nem is tudom melyik banknál, és azt se hogy sikeres volt-e.

de ha le szeretnétek vetetni, tegyétek meg!

Kryszti 2009.01.07. 08:59:39

Ismeretségi körömben tájékozódtam, az a vélemény, hogy jelentős különbség nincs az "őssesjtes" cégek között. Tehát bármelyiket választhatjátok, nem lesz gond.

CsöppkeCsillus 2009.01.07. 19:34:55

Én is azt gondolom, hogy nem lehet túl nagy különbség a cégek között. Max néhány tizes az árban... szerintem az alapján érdemes választani...
Mi sem vetettük le egyébként.

Katónéni 2009.01.07. 20:33:50

SZERINTEM IS CSINÁLD ÚGY, AHOGY NEKTEK A LEGJOBB!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.01.07. 20:55:38

Na, most azért jól meglepődtem, mert azt gondoltam, hogy szinte mindenki levetette. Ettől aztán jól el is bizonytalanodtam......Vagy inkább felmerült néhány kérdésem megint:-)

De nagyon köszönöm a véleményeket!!!!!!

Mirwen · http://newrim..freeblog.hu 2009.01.10. 12:51:33

na, még egy vélemény: G-t, a hőn szeretett nőgyógyászomat is meginterjúvoltam hogy ő levetetné-e a saját gyerekeinél, és azt felelte, ami szerintem teljesen érthető: hogy "ha most születne gyereke, akkor igen. Ez olyan mint az életbiztosítás, az ember megköti, de reménykedik hogy soha nem kell majd használnia"
szóval nekünk szó volt róla hogy levetetjük, aztán az anyagiak miatt elvetettük.
(No meg miután olvastam róla még eztazt, amit már írtam.)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2009.01.13. 19:47:54

Köszi Mirwen! Én is valahogy így gondolom, és ha lesz rá lehetőségünk, akkor mindenképpen levetetjük.
süti beállítások módosítása