Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Soklábúak a kertünkben

2008.06.19. 08:05 | piroskaesfarkas | 16 komment

Körbesétáltam a ház körül, egy estére elbúcsúztam a napkorongtól, amely lefelé cammogot a dobok mögé, s felfigyeltem egy aprócska, fényeszöld bogárkára, amint a sárga gömböc virágfejek között gebeszkedik, s rutinosan kel át a szomszédos szál tetejére. 

Frászt kapok, ha rajtam teszik ugyanezt, de most élvezettel követtem a kiszöld bemutatóját, s fürkészni kezdtem a kertünkben található, alig látható méretű soklábúak tevékenyégét.

Találkoztam a párától nehezen reppenő pillangóval, piros foltos kisbogárral, aki ha közelítettem felé, azonnal elbújt, s úgy érezte, a szirmok alatti takarásban biztonságban van, bohókás fekete fazonnal barna mellénykében, légyszerű minivel, aki zöld felsőt és barna lebernyeget öltött magára.

A tóparti bokros növényke rózsaszín vattacukorvirágai között tevékenykedett egy íves csápos pöttyöscsíkos alternatív, s egy ráérős szúnyog is peckesen pózolt az egyszerű gépemnek, mellyel csak úgy tudok közeli, éles képeket készíteni, ha egészen odanyomom a lencsét eléjük (az egyik piros soklábút nem is tudtam lekapni, mert állandóan rámászott a fényképezőre), s ez a nyújtózkodó szőröslepkét sem zavarta túlságosan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr82528021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.06.19. 12:03:36

Merci! Pont Te mondod!!!???:-) De nagyon kedves Tőled!!!:-) Úgy szeretnék én is jól....

csetten 2008.06.19. 12:29:54

piroskaésafarkas, te láttad azt az angol sorozatfilmet egy öreg hölgyről, aki angol kerteket mutatott be különböző évszakokban? olyan volt, mint Miss Marple, csak a rózsabokrok tövében nem hullák voltak, legfennebb bogarak. Soxor eszembe jut rólad. Mármint az öreg hölgy.

Merci! · http://prante.hu/blog/ 2008.06.19. 12:55:14

hogy érted azt, hogy pont én?! szeretek jó képeket nézni, sokszor kapok ihletet mások képeitől. Ezek közül a kedvencem a hosszúlábú cimbora az utolsó előtti képen

Elmondok egy titkot, amit a profiktól tanultam: bármilyen állatfotónál akkor érezzük jónak a képet, ha a szeme (vagy ha az nagyon pici, akkor a feje) tűéles. Ahol nem látszik a szeme/feje, ott a téma központi eleme kell hogy éles legyen
(például egy virág porzója vagy a meggyen egy esőcsepp)

föntről a harmadikon nagyon tetszik, hogy homályosan látszik milyen sok olyan sárga virág van még ott, ahol azt a bogarat fotóztad

ugyanakkor például az utolsó képet megpróbálnám feljavítani photoshoppal (vagy bármilyen képszerkesztővel)

Piroska 2008.06.19. 13:11:56

Csetten! Öreg hölgy jut rólam az eszedbe, hervasztó.....:-)

Merci! Köszi a tanácsokat!!! az is baj, túl azon, hogy ezeket sem tudom és utána kéne olvasnom, hogy ez egy picike gép, és örülök, ha nem riasztom el a bogarakat vele:-) Photoshopphoz meg nem értek, pedig azt is kéne......:-)

Meske 2008.06.19. 15:08:51

az íves csápos pöttyöscsíkos alternatív bogarat szerintem bodobácsnak hívják. :))

Kryszti 2008.06.19. 16:33:14

Drága Piros, imádom, hogy a körülöttünk lévő apró szépségeket is észreveszed és lencsevégre kapod... Fotóidnak köszönhetően, még abban a hosszú lábú szúnyogban is tudtam gyönyörködni, pedig az egyetlen élőlény, amit ha meglátok "ugrabugrálni" a falon, sikítva szaladok az Óperencián túlra is. :)

Piroska 2008.06.19. 16:53:25

Meske! Lehet, nem mutatkozott be:-) Kéne már szereznem egy bogármeghatározós könyvet...

Kryszti! Nekem meg olyan léleksimogató, amikor ilyen kedvességeket írsz!:-) Köszönöm szépen!!!!
A szúnyogokban az éjszakai zümmögést nem bírod? Vagy miért szaladsz el olyan messzire tőlük? (túl azon, hogy borzasztó a vakarózás, meg a sok csípésnyom...)

Kryszti 2008.06.19. 21:05:55

A pici és normál méretű szúnyogok nem zavarnak. A fotódon látható típustól a hosszú lábai miatt irtózom, szinte megmagyarázhatatlan, de elborzadok attól a gondolattól, hogy hozzáérhet a bőrömhöz. Valószínűleg ez a "gólyalábú szúnyog fóbia". :)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2008.06.20. 09:52:20

Mostanában olyan hatalmas szúnyogok vannak a ház körül, pont ilyenek, amilyenek Téged kikergetnek...Na azoktól én is visítok, mert akkorák........

anyámlánya · http://anyamlanya.blog.hu 2008.06.20. 13:04:55

a kert s a képek: mesés látnivalókat kínál.
lám-lám, mi mindent talál az ember egy szépen gondozott kertben.
ezek szerint jó ott nekik nagyon! :-)

Piroska 2008.06.20. 15:52:52

Úgy örültem nekik, ahogy eső után előmerészkedtek, s eflkapaszkodtak egy-egy növénykére!
Azért vannak olyanok is, akik nem a rendeskert miatt jönnek, mint pl. a levéltetvek....tele a rózsa!!!
Egyébként így, hogy nem másznak rám, s csak messziről figyeljük egymást, így egészen jól elvagyunk, a bogarak meg én:-)

bogaram · http://bogaram.freeblog.hu 2008.06.20. 22:02:19

Igenis, mégegyszer kijelentem, hogy Tőled kaptam kedvet a fotózáshoz. Ne szerénykedj! Nagyon jól csinálod! Próbállak követni! :)

Piroska 2008.06.22. 09:46:13

Bogaram! Ez nagyon de nagyon kedves Tőled!:-)

Edina · http://edinalorincz.com/ 2008.06.22. 18:45:31

az az első kép... na azért most csorog a nyálam! :)

Piroska 2008.06.23. 10:33:42

Edina! Jajmár!!!!!!!!!!! Ezerszer jobbakat csinálsz ennél, csak ki kell várni az ilyen tornászbogarakat:-)
süti beállítások módosítása