Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Felülrőlszemlélődős fügés

2007.05.29. 17:00 | piroskaesfarkas | 11 komment

Könnyítés képpen, na meg azért, mert egyesek megkérdőjelezik, hogy vajon fügés cuccost látnak -e a képen, vagy aljasul csőbehúzni akarom a konyhaművészet elkötelezett híveit és szakértőit, meg persze azért is, mert eddig csak Mirwen aktivizálta magát lekvárosan, legyen ide beszúrva egy felülnézeti, egyértelműen fügének beazonosítható kép.

Ebből is látható, hogy ez bizony csakis fügés finomság lehet, talán sós kivitelben, és nem édesség formájában? Akár még jó is lehet! Sőt, esetleg még pasifélrevezetésre is alkalmas, és az, aki eddig elutasította a fügét, mint gyümölcsöt, ilyen pizzaszerűségesen vidáman benyomja száján, félhomályban, gyertyafénynél:-)

Így kérem a tisztelt konyhatündéreket, élükön Cserkóval, hogy legyetek szívesek a megoldásokat hozzászólás formájában bedobni szíveskedjetek Piroska jeligére a blogomba! Izibe!:-)

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr5888883

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirwen · http://newrim.freeblog.hu/ 2007.05.29. 18:15:50

küldtem neked egy nagy kosárnyi linket a welcomes-re :-)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.05.29. 19:34:43

Köszönöm Mirwen, mindjárt megnézem!!!:-)

Cserke 2007.05.29. 22:05:25

Jaj, Pirosom, lövésem nincs, hogyan lehetne pizzát csinálni fügével!?Pedig annyira szeretnék valami okosságot mondani. A tetején rozmaring van, az tuti, meg fenyőmag, de attól még simán lehet édes a tésztája.Nem nagyon tudom sós tésztával a füge ízét így gondolati úton összehozni.
Jönnek hozzád éntőlem, hátha közülük valakinek van jó ötlete. Vagy találsz Mirwen linkjei közt olyat. Hátha...

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.05.29. 22:25:24

Húúúú, na már!!!! Tuti, hogy megálmodod, míg megérik a fügém!!:-)))

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.05.30. 18:19:22

Mirwen, fügésben Te vagy a legjobb eddig!!! (mondjuk Te indultál egyedül...):-)))
Köszönöm a sok búvárkodásos inglisfügés receptet!!:-)

Mikortól vagy fehérdobozos?

cserke · http://cseresznyekert.blog.hu 2007.05.30. 21:23:35

Igazán törtem a fejem, na. Nagyon fontos, hogy pasi megegye?? És pont pizzaszerű állapotban??Szerintem ha bármilyen édes sütinek csinálnád, boldogan megenné és még meg is lenne hatva.

Piroska · http://piroskaesfarkas.blog.hu 2007.05.30. 21:46:42

Találtam egy jó kis pitét, ill. többet is. Lefordítom, és megírom a blogba, véleményezésedre.
Aranyos vagy, nagyon, hogy fejtörődsz velem:-))
Csak annyira jól néz ki a képen lévő, meg sósul is, és szívesen megcsináltam volna.
Pusszantalak!

Tintaleves/Eszter · http://yawyc.wordpress.com 2007.05.30. 23:45:12

Én már az előző fügés felhívás óta gondolkozom az ügyön, de a "bevált" mint kritérium eltántorít, viszont van egy nagyon jópofa ötletem Jamie Olivertől. Nála a világ legszexibb salátája néven fut. Nem rossz kezdet. A fügéket keresztbe bevágni, de nem teljesen, kicsit szétnyitni, köré pármai sonkát tekervényezni, bazsalikomleveleket szórni, tépkedett bivalymozzarellát helyezni, majd mézes-citromos öntettel pöttyözni. Aztán van még egy édes is tőle, érdekel?

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.05.31. 09:53:15

SZia Eszter!!! Hmmmm!!! Nagyon jól hangzik ám ez!! Köszönöm!!!! Érdekel az édes is, mert a salátás csak nekem jön be megint:-))))

Na jó, ezennel leveszem a "bevált" kritériumot:-))

Tintaleves/Eszter · http://yawyc.wordpress.com 2007.05.31. 13:14:50

Az édes fügésnek csak a felét érdemes szerintem megcsinálni. Jamie ugyanis kicsit túlspilázza. Van az angolokban valami perverz. A muffinba nem tesznek elég a cukrot, a fügét meg megtöltik plusz még hot cross buns-t is tesznek alá. A rántott bounty szeletről most ne is beszéljünk. Szóval én csak a következő keverékkel tölteném meg a fügéket: mascarpone, méz, narancshéj, narancslé, durvára vágott pisztácia. A fügék tetejét vízszintesen vágja be, de nem teljesen. Kicsit belenyúlkál a fügébe, hogy legyen hely a töltésnek. Kis mézet lehet még a tetejére csurgatni, megsütni, fagyival lehet tálalni. Méz helyett működne barna cukorra is.
A "bevált" ellen azért keltem ki, mert még életemben nem volt annyi füge a birtokomban, hogy ételt lehetett volna csinálni belőle. A fantáziámat azért már régen foglalkoztatják ezek a receptek. Nagyon szeretem olvasni a blogodat, ami annyira személyes, hogy eddig nem mertem kommentelni.

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.05.31. 14:22:51

Eszter Drága! Köszönöm!
Húúúúú, már ahogy leírod, attól visszahíztam pár tíz dekát:-))))))))))))))))
Nagyon jó lehet!!!!!!!!!!!
Én örülök, ha írsz, tényleg, nagyon!!! Úgy látszik, hogy néha be kell biggyesztenem egy-egy feladványt, vagy receptes kérdést, máris bekukkantol:-)))
A kommentelők közül senkit sem ismerek ám személyesen!:-) Na jó, Bcykét félszemélyesen, ha van ilyen kategória.
süti beállítások módosítása