Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Csak az a szép zöld gyep...

2007.03.21. 10:28 | piroskaesfarkas | 8 komment

Azt gondoltam, hogy elvetjük a fűmagot, aztán csőkutya, néha levágom, egyébként meg nő magától a csodás, sűrű zöld gyepünk. Pedig nem.

Mivel igen sokat vártunk a kertünkre, mármint a vállalkozókra, akik főként csak ígéretekkel kábítottak minket, mint az ördög és az öregasszony esete, amikor a néni kiírta az ajtófélfára, hogy holnap, és mikor jött a pirosszarvas, csak mutogatta a megállapodásuk szerinti kiírást, hogy "holnap"....Mi is hasonlóképpen jártunk velük, ezért mikor készen lett a tereprendezés, lefektették az öntözőrendszer csöveit szerettünk volna azonnal zöld gyepet látni. A gyeptégla szóba sem jöhetett, mivel nagyon drága, fűmagszórással meg ősz közepén nem sokra megyünk és lassú folyamat is, kapóra jött az akkoriban postaládánkba bedobott hirdetés, a hydrovetéses módszer. Bár hetekig kék színű volt az egész kert, elég hamar megmutatkoztak a kis fűszálak, és három hétre rá sűrűnek mondható zsenge fűszálacskák nőtték be a kopár földet!!!! Tavaly tavaszra pedig pont úgy nézett ki, mint amilyennek az ember a pázsitot elképzeli a kék ég mellé.

Mekkorát tévedtem, mikor azt gondoltam, hogy majd veszünk egy fűnyírót, azt fütyürészve végigtoljuk az amúgy igen kicsi kerten, és más dolgunk nem lesz mint kifeküdni a napra...Hát nem jól gondoltam.

Ki hinné, hogy mi minden veszély leselkedik egy fűcsomóra???????

Itt van pl. a gazosodás, ami ellen védekezhetünk úgy is, hogy lehajolunk, és a kezünkkel, vagy egy erre kifejlesztett szúrós szerszámmal megpróbáljuk azt gyökerestül kiemelni, ami általában csak akkor sikerül, ha serdülő korában elkapjuk a gazt, mert ha nem, akkor bizony csak úgy tűnik, hogy kijött a föld alatti része, de nem, hahaha. És az is biztos, hogy a gaz mindennél gyorsabban nő, és alig van gomba vagy egyéb, ami károsítja, legalábbis saját tapasztalatunk szerint igen ellenálló. Szerintem katonai kutatási célokra kiváló lenne! Ennél hatásosabbnak ígérkező módszer a gazölő vegyszer alkalmazása, amivel nekünk sikerüt néhány helyen kiírtani a füvet is, melyet felülvetéssel pótolhatunk....

Aztán, van a moha, ilyen nemes egyszerűséggel. A moha, amiért eddig lelkesedtem, hogy az milyen cuki, és én olyan sziklát szerettem volna, amit az említett kis zöldpárnás belepett...Na igen, de ha a fű között üti fel a fejét, igen ártalmas, kiírtása dög nehéz, és elnyomja a füvet.

Időnként érdemes trágyát is elszórni, amit mi meg is tettünk, így sikerült helyenként kis ufó köröket égetni a fűbe......

Ha túl meleg van és kevés vizet kap, kiég, ha túl sokat öntözzük, elrohad.

Van olyan, hogy fűszegélyvágó, ami meg azért kell, hogy ahová a fűnyíró nem ér el, vagy ha elérne lenyisszantja a növényeket, vagy a kövek kicsapják az élét, na, akkor ezzel ott el is érhetjüka kósza szálakat.

És mind közül a legröhejesebb szerintem, hogy szellőztetni kell!!!!!!!!!!??? Mikor először hallottam, hogy van olyan, hogy "gyepszellőztetés", azt gondoltam, hogy A) vicc, B)lemaradtam valami fiatalos szófordulat kialakulásáról, mint pl. csőváz C) ja, majd feltekercselem a füvet és  kicsíptetem egy szárítókötélre, hogy mező illata legyen a medvésöblítőtől, na persze!

Már tudom, hogy D) van olyan, tavasszal és ősszel szokták csinálni, de ahogy a neten olvastam, valahol írják, hogy többször is kell, és feldarabolja a gyökereit, meg fellazítja, stb. Persze, ehhez meg kéne ám venni egy gyepszellőztető gépet, ami nem egyenlő ám a fűnyíróval, nem ám!!!! És van olyan amelyik késes, meg amelyik tüskés, és elvileg létezik olyna, melyben cserélni lehet a kettőt, de általában külön vannak (majd biztosan megveszek két szellőztetőt, hogy legyen ilyen meg olyan is, hahahaha-gúnyos kacaj). Az egyik áruházban esküsznek a késesre, míg a másikban keresztet formáznak az ujjukkal, és alig kapnak levegőt, mikor megemlítjük, hogy nekünk a késest javasolták, mivel szerintük a tüskésen kívül mással megöljük a füvet...

Anyukámék valószínűleg az utóbbi halmazba tartozó bolt egyikében vehették az övékét, amit kölcsön is kértünk a hétvégére, mivel a füvünk most egyáltalán nem zöld, inkább egy istállóra hasonlít, amit teleszórtak szénával. Nem vagyok egy szakértő, de úgy tudom, hogy pontosan arra szolgál a gyepszellőztetés (tényleg nevetséges, eddig is nőtt valahogy a fű, a nagymamám idejében is), hogy ezeket az elhalt szálakat és az összeállt filc réteget eltávolítsa, meglazítsa a füvet és a földet. Bár mindenhol írják, hogy a műveletet követően ne ijedjünk meg attól, amit látunk, nem készít fel teljesen a valóságra: pont úgy néz ki a fű, mint amilyennek sosem szerettük volna látni, ellenkezője a szép, összefüggő gyepnek, tele üres foltokkal, följött földdel...állítólag ez normálsi.

Na mindegy is, mert egy darabon megcsináltuk ugyan, majd bedöglött a szuperszerkezet, és nem moccan, egy hangot sem ad, úgyhogy hétvégén vihetjük a szerelőhöz...

És akkor azt még nem is említettem, hogy van egy Dr Fűcsomó úr, aki pár havonta cska azért jön ki hozzánk, hogy lepermetezze a füvet, adjon neki tápanyagot, megvizsgálja, stb.....

Mindezek ellenére szeretjük a füvünket, jó kis játék:-))

Erről eszembe is jutott az Égigérő fű c. film, amit annyira, de annyira szerettem!!!! Poldi bácsi híres mondata:" Csak az a szép zöld gyep, az fog nekem hiányozni!"

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr348366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edina · http://edinalorincz.com/photoblog 2007.03.21. 10:28:45

Tényleg nő ott is a fű, ahol nem szellőztetik...

mirwen · http://newrim.freeblog.hu/ 2007.03.21. 11:12:46

a képen ráadásul frissen "kikelt" búza látható . szerintem :-)

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.03.21. 11:21:37

Ne kukacoskudjunk kérem szépen!!!! Ez fű.:-)))

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.03.23. 08:36:12

a., Az élet utat tör magának. Ez csodálatos ha úgy vesszük. Ha erre a gaz a jó példa, az már kellemetlenebb, de aki füvet vesz magának, az számoljon azzal is, hogy ténykedhet vele feszt, és nem csak heverészős csőkutya (mekkora duma! asszongya: csőkutya! át is veszem!). De szerintem az igazi szépségét majd pont akkor fogja kiadni, mikor tudod benne a sok melót a gazok, meg mindenféles szarok ellen!:)

b., Lehet kapni (több színben is) ilyen kis japán fűszellőztető ablakokat, amiket csak egyszer kell leépíteni a fű alá, oszt később már csak mint bent a házadban, kinyitogatod őket amikor akarod, és már szellőztethetsz is a fű alatt!:)))
Csak ennél figyelni kell, nehogy huzatot kapjon a fűgyökérgarat, mert akkor bereked az egész kerted!:))

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.03.23. 10:35:41

Igen, erről a japán fűablakos szellőztető mechanizmusról sokat olvastam én is! De ne izgulj a fűgyökésrgarat miatt, mert van huzattompító készülék is, amit a fű alá lehet beültetni, szinte észre sem veszed. olyan kicsi!!! Csak még itthon nem lehet kapni:-) De nagyon ötletes, mert van hozzá távirányító, amin állítható a huzattompítás mértéke 1-10 között.:-)

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.03.23. 14:39:28

De sima gyepgyökérfüggöny már van itthon is, meg fűalatti szúnyogháló is!

piroskaesfarkas · http://piroskaesfarkas.blog.hu/ 2007.03.23. 15:11:48

Húúú, azt még holnap reggel gyorsan veszek!!!!!
süti beállítások módosítása