Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bálna

2008.10.17. 08:15 | piroskaesfarkas | 23 komment

Ebarátom hogylétem felől érdeklődött, s a válaszlevelemben szereplő bálna jelzőmmel felborzoltam az idegeit, s ahogy már megszokhattam Tőle,  hosszabb eszmefuttatásba kezdett. Mer' Ő tudja a tutit:-)

"Van egy pár szó, amit el kellene kerülni, ha nem akarsz nyálas, kommersz anyukává vállni. Ilyen a bálna, a pocaklakó, a manócska, a szopi, a papi (ennivaló), és még van egy adag, ami most nem jut eszembe. Ezeket kerüld légyszi, különben lepontozlak!

Véleményem szerint egy nő, amikor gyereket vár akkor nem bálna, és nem terhes. A terhes egy negatív jelző, az ötvenes évekből származik (tudtommal), tehát komcsi találmány, és arról szól, hogy a nő nem tud ezerrel szocializmust építeni, mert gyereket vár, tehát terhes. Az elfogadható elnevezések tárháza elég bőséges, a várandóstól, az „áldott állapotban”-ig széles a lehetőség. Bálna akkor leszel, ha a terhesség alatt felszedett 50-60 kilódat (ami szerintem belefér) még 3 évvel a szülés után is cipeled. De akkor sem negatív felhanggal."

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr34718383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisvirag · http://ehetovirag.kisvirag.net 2008.10.17. 11:34:32

igen, nekem is volt egy barátom, aki kifejtette, hogy miért is rossz szó az, hogy terhes :)
Fura, mert én soha nem negatív felhanggal gondoltam erre a szóra, és én abból eredeztettem, hogy a nő ilyenkor terhet cipel, azért terhes. Persze attól még a teher szónak szintén általában negatív konnotációja van, de ebben az értelemben talán kevésbé az. (most valamiért beugrott az építkezéseken lévő szöveg: A teher alatt tartózkodni tilos és életveszélyes!)
Mégis, a köztudatban valahogy ez a legelterjedtebb szó, a gyereket vár mellett szinte ez az, ami azonnal beugrik...

és talán csak saját rossz érzés, de szerintem a várandós (a hangzása miatt talán?) olyan csúnya szó.

lius 2008.10.17. 13:39:33

50-60 kilo? Ebaratod igen liberalis szellem:)

Merci! · http://prante.hu/blog/ 2008.10.17. 14:49:34

En is ezt gondoltam kivéve a "terhest", én ugyanis úgy éreztem, hogy elég nagy terhet cipelek, igaz, főleg sajátot, + egy nagy kosár cseresznye vagy egy zsák új ruha is teher, de attól még nem utálom őket, sőt.
De aztán minden megváltozott. Igaz, a pocaklakó nekem se lett a kedvencem, de a többi... a gyerekeim időnként manócskák, a szoptatás főleg szopi, esetleg cici, mindig is az volt :) Viszont a papi kimaradt, nálunk kaja van, Blanki szerint pedig az általános elnevezés minden étkezésre a "vacsora". De én már öreg vagyok és mióta kiköltöztünk a tanyára, kevésbé vagyok érzékeny arra, hogy mit trendi mondani és mi ciki :)

Bóbita 2008.10.17. 17:53:35

Nekem a töritanárom akad ki, ha azt mondjuk, terhes.
A bálna szerintem nem gáz kifejezés, a többi... hát ja. :)

bogaram · http://bogaram.freeblog.hu 2008.10.17. 18:59:42

Ez a bálna a képen nagyon ééééédiiiiiiiiii, vagy cukiiiiiiiii??? Vagy a trend szerint csinos-fitos?
A pocaklakó szerintem igenis találó név! Azért mert többen is használják, esetleg elcsépeltnek tűnik. De kifejezi a lényeget és a szeretet is érződik az elnevezésből. Még szerencse, hogy nem vagyunk egyformák!!!

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.10.17. 20:48:33

Engem is zavar egy csomó ilyen kismamanyafi, kifejezetten nem szeretem a babakelengye bevásárlásról, a babakocsikról szóló eszmecseréket, nem szeretem, amikor egyes szám első személyben beszél a gyereke helyett, az se jobb, ha többes szám első személyben "megettük", "bekakiltunk", meg úgy általában az nlcafés csicserészést, rühellem a babaáruházakat, a micimackó babaromantikát (erről te is írtál). és nem szeretem, ha emiatt rászólnak a nyafka, ámde nagyon kedves kismamákra a pocaklakójukkal együtt.

ja, és frászom van a nőgyógyászom, szülésznőm dumáktól, és ahogy túllihegik ezt az egészet. bemész, szülsz, kijössz, nem kell a rizsa. én legalábbis magamra nézvést így gondoltam. :)

Pankababa 2008.10.17. 21:24:51

Én a végén már csak albérlőnek emlegettem a gyerkőcömet, kb úgyis néztem ki...igaz, én "csak" 30 kilót dobtam magamra...de nekem a pocaklakó is igazán cukker szó, nekem szép:-)
ja, és a kisbaba kihordásának szakszava szerintem csakis attól függ, hogy a mami miként éli meg....terhesen...várakozóan....áldott szellemben.....
Mindemellett nagyon tetszik barátnőd stílusa, olyan szépen fogalmaz!

Piroska 2008.10.18. 09:02:42

Ebarátom fiú!:-)

Pankababa 2008.10.18. 09:36:20

Ahha! Mostmár mindent értek!

Szilvi 2008.10.18. 10:14:22

És mit szóltok a "babaház"-hoz? :)

Niki- picurAnyu 2008.10.18. 18:16:29

Na tessék, akkor én le vagyok pontozva. :S

zsuzska · http://triticumaestivum.freeblog.hu 2008.10.18. 19:56:43

A sogornom baratnoi embrihordozonak neveztek el mikor a keresztlanyomra vartak. Meg is sertodott rendesen. Aztan persze az lett a vege, hogy a bebit embrinek hivtak, amig meg nem szuletett, sot, most embri kettot varjak. Vagyis megint embrihordozo.

mirwen · http://newrim.freeblog.hu 2008.10.18. 22:43:49

a bálna jelzőtől én is mindig kiakadok, mert nekem még ugye alig látni az eredeti fókazsírtól a babás-gömbölyödésem, és az ilyen "bálna vagyok" felkiáltás a más vékony anyukáktól mindig személyes sértés hogy akkor nekik most derogál egy levegőt kell szívniuk velem, az eleve-bálnával :-/

Piroska 2008.10.19. 08:03:03

Háááát, egyik jobb, mint a másik:-)

Mirwen! Én is eredetileg bálna fazon vagyok, ami tompítva gombóctündért jelent:-) Magamat lebálnázhatom, ha kell:-DD De úgy látszik, lepontoznak érte....

Pöttye (törölt) 2008.10.19. 11:18:41

Csetten: Nekem ilyen a tejci... Na van tejcid? elég tejcid van?....brrr....Bár a tejcsi se jobb :)

cucka 2008.10.19. 17:44:18

Erre én azt mondom: vékony a jég, és nagyon nagy a sodrás! ;)
Vannak kifejezések, amiket önkéntelenül a sajátunkénak érzünk, mástól meg kiver a víz. Én nem félek attól, Drága Pirosom, hogy lepontozásra kerülne sor a Te esetedben! :)

kerekszilva 2008.10.19. 20:29:43

Az "állapot" eleje várandósság a vége terhesség. :-) Legalább is én így éreztem. Engem is zavar ha valaki T/1 -ben beszél a gyerekről.

Pankababa 2008.10.19. 22:46:19


Hű, ezt a tejcit én is nagyon utálom....brr....Engem még az is zavar, amikor vki E/1-ben beszél a gyerek helyett, de lám, mégis így írom a blogot. Pedig már sokszor akartam váltani, mert másnál idegesít, de nem sikerül....

Piroska 2008.10.20. 11:04:36

De ugye sose mondjam, hogy soha nem fogom használni valamelyik kifejezést! Mert ki tudja, mikor lesz belőlem nagy hirtelen "kommersznyálasanyuka".:-)

Köszi Drága Cucka!!!:-)

Meske barátnőm még az elején megfenyített, hogy ne merjek a gyerek nevében írkálni:-) Nem mintha akartam volna...:-)

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.10.20. 23:22:27

Jót derültem Ebarátod eszmefuttatásán :)
A terhességet csak egy állapotos nő tudja felfogni, mit is jelent ;) merthogy teher... bezonyám az. Na jó, nem nagy, hanem édes :)
És a többi jellemzően "anyukás szleng"??? Van pár ami nálam is kiveri a biztosítékot.
Például a szavak becézése (tejci, papi, fürcsi) jájjjjjj.... persze tudom, hogy te nem vagy ilyen infantilis :)

Piroska 2008.10.21. 12:39:42

Ingrid Drága!!! Innen is dejó, hogy visszajöttetek!!!!!!!!!!!!!!!

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2008.10.21. 16:59:08

a bálnát én is használtam és éreztem :))))))))))))))

Piroska 2008.10.22. 17:13:09

Vörösbegy! Na ugye, ha egyszer az vagyok, miért ne?:-)
süti beállítások módosítása