Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kényszerhálálkodás

2008.09.29. 08:00 | piroskaesfarkas | 44 komment

A kért két darab helyett egy egész köteg borítékot nyomott a kezembe Joepapa, merthogy kellezmajdmeglátom. Jó párat betettem a gyönyörű borítású pocakosmappámba, amit még Pötiéktől kaptam, amely jól elkülöníthető fakkokból áll, s egy nagy gombra rátekerhető bőrszalaggal zárható le.

Mindig is zavarba hoztak a pénzátcsúsztatós szituációk, amikor nem tudom pontosan, mennyit várnak el tőlem, vajon nem adok -e keveset, s egyáltalán mikor célszerű és alkalmas, s melyik a legelegánsabb módja a tranzakciónak. Szerencsére eddig nem voltam gyakori egészségügyiintézménylátogató, így nem szereztem gyakorlatot a hálapénzek átadásában, de mostanában biztosra veszem, lesz alkalmam gyakorolni.
 
Attól is tartottam, hogy a direkt mennyiveltartozomdoktorúr kérdéssel majd jól zavarba hozom a fehérköpenyeseket, eleinte szemlesütve hárítják a jobbomban érkező hófehér borítékot, s hagynak némi teret az "ónemkéneigazán-jajnemfogadhatomel" jelenetnek, melynek mindketten tudjuk, úgyis az lesz a vége, hogy a zsebükben landol a hálám jele. Alaptalanok voltak a félelmeim.
 
Egyedül a védőlány volt az, aki sehogy sem akarta elfogadni a borítékomat, amit a látogatása végén, hogy ne hozzam kellemetlen helyzetbe, úgy adtam át, hogy "írtam Neked egy levelet". Sehogyan sem akarta magával vinni (pedig szerintem igencsak alul vannak fizetve), de végül meggyőztem, hogy nagyon szép írás, mégis szeretném, ha majd otthon elolvasná. De neki pl. nagyon szívesen adtam, annak ellenére, hogy nem tudom, vajon elvárás -e a részükről, vagy szokás -e bármivel is kedveskedni nekik. Nem viszek pénzt minden alkalommal, de virággal, vagy csokival biztosan meglepem majd, már csak azért is, mert Ő az egyetlen, akit ha felhívjuk a mobilján, azonnal felveszi, és sosem rázott még le két másodperc alatt. Ráadásul nagyon megkedveltük, és örülünk, hogy hozzá osztottak be minket.
 
Nézzük Dr Pontjót. Első alkalommal, mikor Joepapa orvos barátai beajánlottak hozzá, s ellátogattam a kórházába, nagy zavaromban elfelejtettem megkérdezni, hogy mennyivel is tartozom, s bár nem a magánrendelőjében fogadott, hanem a munkahelyén, a kialakult szokások miatt mégiscsak illő lett volna rákérdeznem. Aznap fel is hívtam a doki barátunkat, hogy referáljak nála a tapasztalataimról, s elújságoltam neki a cikis helyzetet, hogy bizony a mennyivaltartozom kérdésről megfeledkeztem. Ő azonban megnyugtatott, hogy nem hoztam szégyent a fejére, másrészt meg nem is nagyon hiszi, hogy Dr Pontjó elfogad tőlem bármit is, mert kollégája komoly ajánlásával kerültem oda, és úgy nem nagyon szokás.
 
Nos, második alkalommal bekészítettem a borítékba egy húszezrest (mivel a magánrendelőjében kb. 10 ezer forintot kell fizetni egy látogatás alkalmával, s én ugye most vagyok a kórházban másodszor), s ahogy becsuktam magam mögött a vizsgáló nyikorgó ajtaját, rögtön a tárgyra tértem "Elnézést doktorúr, de a múltkor zavaromban elmulasztottam rákérdezni, hogy mennyivel tartozom?"-mondtam, keresve a tekintetét, de csak a monitorját bámulta, bár láttam, hogy hallja amit mondok. Valamit mintha dörmögött volna, de az is lehet, hogy csak a torkát köszörülte, de még mindig nem emelte fel a fejét. Ekkor fogtam a borítékot, kitettem elé az asztalára "Akkor itthagyom ezt Önnek."-motyogtam sután. Egy szót sem szólt, de mire letettem a táskámat, elővettem a vizsgálati eredményeket tartalmazó mappámat, visszanéztem az asztalára, már nem volt ott. Egy köszönöm nélkül eltette.
 
Dr Pocakszúrónál először a magánrendelőben jártunk múlthét szerdán, és negyedórás beszélgetés után a recepcióhoz járultunk kifizetni a kifüggesztett tarifát. Majd másnapra berendelt minket a kórházba, ahol dolgozik, s ott is csináltak egy ultrahangos vizsgálatot. Mielőtt bementünk volna hozzá megbeszélni a látottakat, rákérdeztem Farkasnál, hogy szerinte kell -e adnunk pénzt, vagy itt a közkórházban miként működhet a dolog, de véleménye szerint biztosan nem, hiszen előző este már fizettünk. Azért a kétperces konzultáció végén feltettem a kérdést "köszönjük szépen doktorúr, tartozunk valamivel?" mire a szemembe nézve válaszolt "Amennyivel gondolják.". Mivel nem volt nálam borítékba becsomagolt hálálkodás, a pénztárcámból kivett bankjegyet csúsztattam elé, s még én voltam rettenetesen zavarban, éreztem, hogy kivörösödik az arcom.
 
Szemben Dr Pocakszúróval, aki kedves volt, alapos, ránk fókuszáló, segítőkész és csúnyán szólva "megkülönböztető jelzéssel bírtunk" nála azáltal, hogy előző este a magánrendelőjében jártunk, és fizettünk a szolgáltatásáért, addig Dr Pontjó, akihez elve komoly ajánlással kerültem, szó nélkül elrakta a pénzt a nemmagánrendelőben, ránk hozta a frászt a mákos ultrahangos felvétellel, olyan egy pokróc a telefonban, s érdekes módon, bármikor is hívtam, eddig egyszer sem ért rá, s köszönés nélkül rakta rám a telefont.
 
Hogy mért kell pénzt adni az orvosnak? Meg hogy az ilyenek, mint én rontjuk el a rendszert, ami egyébként tökéletesen működik? Nem szeretném kipróbálni, hogy mi történik akkor, ha csak egy bájos mosollyal fejezem ki a hálámat, s nem vállalom azt, hogy úttörő szerepet vállalok a kérdésben. Amíg tudok adni, addig szívesen nyújtom át borítékban, de igenis elvárok egy minimális figyelmet, alaposságot, amit egyébként is meg kéne kapnunk, hiszen ez a dolguk, de úgy érzem, hogy ez sok esetben még sincs így.
 
Ebből a szempontból sokkal kellemesebb egy elve fizetős klinika, ahol nem kell zavartan totyorogni a vizsgálatok után, csokigolyók közé dugdosni a pénzt, vagy laza mozdulattal a doki zsebébe csúsztatni, mert az előtérben kifüggesztett táblán tisztán látható, hogy minek mi az ára.
 
Azzal sem vagyok ám képben, hogy a szülésnél a dokinak és a szülésznőnek a levezetés előtt, vagy utána szokás odaadni a hála összegét, s ahogy hallottam, most már "divat", vagy szokás pénzt adni a csecsemős nővérnek is.......

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr100686867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edina · http://edinalorincz.com/photoblog 2008.09.29. 12:23:07

Egy barátom kedvesénék kellett a karját megműteni, mert rosszul forrt össze a csont, és a doki a pénzt (amúgy 30e volt talán) úgy hárította el, hogy: "én nem fogadok el pénzt... műtét előtt"... :D Később persze megkapta.

És simán hallottam olyanról is, aki nem műt hálapénz nélkül, sőt már vissza is fordított embereket, h hozzon még egyszer ennyit. Na az ilyeneket élve boncolnám fel, s azt is jó lassan...

Buboréka · http://www.buboreka.bolg.hu 2008.09.29. 12:34:50

Kegyetlen ez a rendszer..utálom az ilyen kínos helyzeteket..:(

Pöttye 2008.09.29. 12:49:14

Háááát, gerincműtétem után hasonló dilemmába voltam...és undorítónak tartom ezt a szituációt... Hogy kell adni...Mert szegény orvosok...
Hát nem.
Én adtam egy 10-est, de csak Vbegy-re való tekintettel, mert nem akartam őt kellemetlen helyzetbe hozni, hamár szinte végig pesztrálta a szitumat...
...de egyszerűen nevetséges, hogy anélkül nem vagy beteg előtte- tisztelet a kivételnek - és nem kapod meg a megfelelő figyelmet.
Sokkal inkább adnék a nővéreknek, éjszakásoknak, akik aztán tényleg nevetséges bérért dolgoznak lelkiismeretesen...
De ezek a dokik... meg amit le is írtál, hogy köszönés nélkül...sunnyogva elteszik... Hiába Dr. Pontjó... nálam nagy mínusz előjellel kezdődik... :(

Szülés.. mindenképpen utána adjál... na de a horribilis összegektől fejre állok... Döbbenni szoktam, mikor egy doki előee kiszabja, hoyg mennyi a tarifa. Adómentesen, csak neki, és csak ott.

Én lehet, hogy azok közé fogok tartozni, akik inkább ügyeleten szülnek, orvos nélkül... mert tudom, hogy nem lesz ilyenre plusz pénzem...

Merci · http://prante.wordpress.com 2008.09.29. 13:08:28

nos, én egyáltalán senkinek nem adtam egy petákot sem azon kívül, amit a magánrendelőben kért és szülés után (a hat hetes kontrollon) is csak a szülésznőnek és a dokinak tejeltünk
amúgy általában is az vank, hogy aki képtelen megmondani, hogy mennyire becsüli a saját munkáját, az nem kap semmit. Egyszóval még mindig jobban tetszik a fix tarifa, mint a nemtom válasz. De persze ez csak én vagyok.

mimke · http://mimoza.freeblog.hu 2008.09.29. 13:09:30

ezzel én is így vagyok, szent meggyőződésem, hogy majd én leszek az, aki nem ad hálapénz, mert szánalmasnak tartom ezt a fűalatt kuncsorgást, meg mittomén, de azért kétszer meggondolom, hogy mi lesz az éngyerekemmel, ha nem adok...
Szivem szerint magánklinikára mennék, de tudom, hogy erre nem lesz pénz..De biztos, hogy magánrendelésre fogok járni, mert az a tiszta...

Bóbita 2008.09.29. 14:13:40

Kicsit OFF, de a városban szült egyszer egy cigány asszony, és sütibe sütve akarta odaadni a hálapénzt.
Akkoriban még ez a sütibe sütés nem volt módi, a doki se találkozott ezzel, és azt hitte, komolyan süti a süti. Visszautasította a cigányt, hogy itt nem süteményt szokás adni, hanem 30e-t Az meg széttúrta a sütit, kivette a pénz fölét (70e forintot) a 30-t meg odaadta a dokinak :):):) szegény dokibácsi, maradt volna csendben :):):)

kerekszilva 2008.09.29. 15:07:28

Mi mindkétszer a szülés után "hálálkodtunk" a dokinak és a szülésznőnek. Mert, úgy éreztem, hogy mindketten megérdemelték. A gyermekorvosnak aki kijött szülés után leellenőrizni a gyereket szintén borítékkal távozott. Tudom, hogy nem szerencsés ez a rendszer de nem akarom, hogy a srácoknak legyen bajuk amiatt, hogy az árral szemben mennék. Kiszolgáltatott helyzet.

Piroska 2008.09.29. 15:39:18

Tényleg tisztelet a kivételeknek, de én is azt hallom mindenfelől, hogy a hálálkodás ezen formája nem igazán kikerülhető.
És mondom, nem is sajnálom attól, aki szerintem megérdemli, és van a másik halmaz, akik nem is biztos, hoyg igen, de nem merem nem odacsúsztatni......
De ha már fizetek TB-t, és borítékban is juttatok, akkor az elbánás legyen legalább az, amit egyébként is elvárnék...

bolyti · http://abikadi.blogspot.com 2008.09.29. 16:48:15

Hát nem tudom lányok! Én úgy vagyok ezzel, hogy a dokibá-né tőlem csak akkor kap, ha jól végezte a dolgát! Amikor vese probléáim voltak (úgy potyogtattam a veseköveket, mint más sóhajt), akkor is csak a gyógyulásomkor kapott dokibá pénzt. Sőt nem is szeretek pénzt adni, hanem maradok az ajándéknál. Eddig soha nem fürödtem be. Természetesen, ha szülés körüli herce-hurca lesz biztos, hogy borítékolásra kerül a sor, de akkor majd járok a magánba. A dokibá meg, akit kinéztem magamnak valóban nem pénzéhes... BArátnőm két csimotáját szülte nála.
Egyébként felháborító, hogy dr.Pontjó szemrebbenés nélkül rakta el, illetve ez az egész paraszolvencia rendszer... El lett ez rontva már nagyon régen:(((((

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.09.29. 17:32:39

Nna Piros, most először nagyon nagyon nagyon nem értünk egyet! Ha jól értettem, neked van rendes munkahelyed, feltételezem nem feketén foglalkoztatnak, fizetik utánad a járulékokat. A terhesgondozás neked ingyen és bérmentve jár, ha az állami gondozást veszed igénybe. Ha nem, akkor pedig elmész a magánrendelőbe, ahol a tarifák konzultáció előtt elolvashatók a váróban nyilvánossá tett listán (ha nem így van, azonnal fordulj ki az ajtón). Konzultáció után pedig természetesen elteszed a nyugtát. Ez így normális, ez így európai, így civilizált. Minden egyébb lealacsonyítja a beteget, az orvost, az egészségügyi személyzetet. Nem csodálkoznék, ha a védőnő szépen visszavinné a borítékot, és azt mondaná, hogy ő is írt neked valamit, és mindezt leírná neked. Én három gyereket szültem meg, mind a hármat ezzel az önérzettel, hidd el, igazi vadkeleti körülmények között. Eszem ágában nem volt paraszolvenciával élni. (Igaz lenne, hogy ez a magyar társadalom rákfenéje?) Sőt, most, szülés utáni nap azzal kezdtem, hogy az ügyeletes orvostól a takarítónőig mindenkit felvilágosítottam a betegjogokról, az emberi méltóságról, az intimitáshoz való jogokról, a személyiségi jogokról. Kemény voltam, ez igaz, de olyan rend és kiszolgálás volt, amilyen csak a betegbiztosításomnak, és természetesen nekem, mint emberi lénynek kijár. Nem kéne ilyen szorongásokkal élni, és tényleg, te egy erős, komoly, okos nő vagy. Járj elől jó példával, mert ha nem a teféléd teszik ezt soha a büdös életben nem lesz rend. Uff.

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.09.29. 17:34:54

És le a fekete és szürkegazdasággal, és éljenek a nők, a kisebbségben élők, a sérültséggel élők és a hátrányos helyzetűek jogai. És vive la revolution! :)
És az állatok jogai is!!!
:))

mimke · http://mimoza.freeblog.hu 2008.09.29. 17:39:47

Fúú csetten, ha én egyszer szülni megyek, hozzád fordulok továbbképzésért, mert bár így érzek, ennyi bátorságom nincs :)))

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.09.29. 17:57:06

Ha hiszed, ha nem, ez a hozzáállás nagyon sokat segít magában a szülésben is: a saját testünk és lelkünk saját ellenőrzésünk alatt kell álljon, csak így tudjuk a kisbabának biztosítani a nyugodt világrajövetelt. És ha ilyen gesztusokkal, mint a paraszolvencia a saját kiszolgáltatottságunkat erősítjük, akkor az kihat ránk is, saját magunkat gyengítjük tulajdonképpen és nem az orvos zsebét tömjük.

Piroska 2008.09.29. 20:40:35

Csetten! Nem is olyan nagyon nem értünk egyet:-) Igazad van, hogy ez jár, mármint járna mindenkinek az alapvető, normális, gondos bánásmód, a legjobb szakrételmük szerint.
Mikor én megszülettem, nagyon korán érkeztem, alig hét hónapra, és sokáig kérdéses volt, hogy túlélem -e az első időszakot, tele csövekkel. A monda szerint kivettek az üvegkalitkából, mert másnak is kellett a hely....Mikor ezt a nagymama meglátta, kiverte a balhét, hogy hát mégis hogy képzelik, azonnal tegyenek vissza, és mindenkit kioktatott, kevés eredménnyel. Ekkor jött a nagypapa, odacsúsztatott egy kis pénzt az iletékeseknek, és lám, ismét ott szuszogtam az üvegbúra alatt....
Később, mikor nagymamám már nagyon beteg volt, és kórházba került, s már alig tudott magáról, és odadugtunk egy kis pénzt a nővéreknek, máris másként bántak vele, mint azelőtt. Nem kockáztattam volna, hogy kioktatom a nővéreket, felhívom az orvos figyelmét az esküjére, vagy bármi másra, csak az volt a fontos, hogy akkor is jól bánjanak a Mamámmal, mikor nem vagyok ott, semmi más.
Farkassal sokat beszélgettünk erről, és Ő is azt vallja, hogy szívesen ad annak pénzt, aki tényleg "megérdemli". Pl Dr Pocakszúrótól megkülönbözetett figyelmet kaptunk, mindenkinek külön szólt, hogy kapja össze magát, és figyeljenek ránk, nem kellett várnunk, soron kívül jutottunk be mindenhová. Sajnos így működik. De nekem még mindig jobb hogy így, minthogy sehogy sem....

Ahogy írtam, ma már állítólag "divat" csecsemősnővért is "választani". Hogy kezdődhetett? Hát az egyik anyuka észrevette, hogy nini, a másik anyuka gyerekét hogy körüldongja egy nővérke, érdekes módon mindig ott van, ha szükség van rá, stb. Hát rákérdezett, s kiderült, az a kivételezett kismama bizony átadott egy borítékot. Erre a másik anyuka már úgy mesélte a barátnőinek, hogy érdemes pénzt adni a csecsemős nővérnek, mert akkor bizony sokkal több figyelmet kapnak. És így tovább.

A múltheti riadalmas szituációban pedig, ha akkor azt mondják, hogy hozzuk le a csillagokat, vagy toljunk be egy szekér pénzt, mert akkor aznap megnézik a babánkat, hogy biztosan jól van -e, tuti, hogy megtettük volna.....

Egyébként meg, Dr Pontjó rendel magánzóban is, kifüggesztett tarifáért, de nekem kényelmesebb ebben az időpontban a kórházban felkeresni, és ott jobb a gép is, tehát gondolom ezért is megfelelőbb neki is. Úgyhogy gondoltam, hogy azt fizetem neki, amit egyébként is adnék a magánzóban.

Szóval én bizony nem leszek úttörő és példamutató, pedig sokmindenben egyetértek Veled.

hildy 2008.09.29. 20:43:26

Egyszer én is voltam ilyen helyzetben. Az ajtó előtt izgultam, hogy hogyan fogom majd megoldani a helyzetet, előtte pedig megkérdeztem az ilyenben jártas személyeket, hogyan is kell ezt csinálni. A doki pedig hamar megoldotta a problémát. Még csak meg sem tudtam kérdezni, hogy mivel tartozom, hanem ő összeadta a költségeket, majd felkerekítette és közölte velem a végösszeget. Punktum.
Most Amerikában élek, és elmondhatom, hogy ég és föld a különbség a két egészségügyi szolgáltatás közt. Úgy az orvosok, mint a nővérek kedvesek, barátságosak, segítőkészek. Sokszor még túlságosan is tapintatosak.

hildy

jou 2008.09.29. 20:53:07

Bóbita

Én ismerem ezt a sztorit, de nem cigányasszonnyal, és nem sütivel, hanem ajándékcsomaggal.
A férj át akarta adni az ajicsomit, tele piákkal meg mittudomén, az orvos meg szólt, hogy nanehogymár, min 30e Ft egy szülés, és a férj feltépte a csomagot, kivette a borítékot, leszámolt annyit, átadta, és a csomagot, meg a többi pénzt elvitte.

csetten 2008.09.29. 21:07:34

Piroska,
mivel mind a három gyerek koraszülött, hát hidd el, tudom mit beszélek. A szülés előtt, alatt, és amíg a legkisebb az intenzíven volt, addig is végig csőre töltve volt bennem az anyatigris. Amíg az intenzíven volt a gyerek, addig volt olyan éjszaka, hogy az intenzív előtti, a folyósón szobroztam, nem voltam hajlandó elmozdulni onnan semmiféle főnővéri terror hatására. A személyzet, az orvosok látták: bármiben együttműködöm, nem hisztizem, nincsenek extra kívánalmaim, de ami jár nekem és a gyereknek, az jár. Az engem nen nyugtatott meg h a nővérke mosolygott, ámbátor mosoly csak a borítékos pacienseknek járt. De azon nyomban felemeltem a hangom ha a gyerek gyógyszere nem volt időben beadva.Egyszer tanúja voltam itt egy bankban hogyan viselkedik a balkánon egy amerikai. Előszöris leharapta a fejét a mögötte állónak mert az nem tartotta be a biztonsági vonal által meghatározott távolságot. Aztán az ügyintézőjét, mert magántelefonált, amíg vele ügyintézett. Szóval valami ilyesmi kéne ide is.

(jaaj, mi ez a biztonságoskód, ez eddig is volt, csak én nem vettem észre?)

jou 2008.09.29. 21:17:22

Piros,
felháborítónak tartom a Dr.Pontjó viselkedését és hozzáállását, tulképpen úgy ahogy van.
Ez a borítékeltüntető sunnyogás nem méltó egy Pontjó dokihoz. Könnyen beszélek, messziről jöttem, de ezzel a viselkedéssel, (nemkedves, mogorva, sunnyogós, telefonlerakós, tévesen diagnosztizálós, és ki tudja, mit fog még produkálni) én lehet, hogy mást keresnék. Akárhogyis. Sokáig terhes leszel még, és nem hiszem, hogy mellette úgy érzed magad, olyan biztonságban, és olyan megnyugvással adod át magatokat a kezébe, ahogy kellene kismamaként. Nem tudom, lehet, hogy túlreagálom, de én imádtam az orvosomat, még most is keblemre ölelném a szülésznővel együtt, mert ez tényleg olyan katartikus élmény, szorosan hozzátartoznak a terhességem emlékéhez, vakon megbíztam bennük. A védőnőnk megjegyzése csak megerősített, mikor elejtett egy megjegyzést a leleteimet másolva, hogy látszik, hogy vigyáznak rám. Ezt kívánom Neked, Piroska, hogy vigyázzanak Rátok, ilyen orvost találj! Egy Dr.Ténylegjó-t.

Cukiék · http://www.torokpanka.mindenkilapja.hu 2008.09.29. 21:18:19

Sajnos az a baj, hogy te hiába mutatnál példát azzal, hogy nem fizetsz, egyedül te járnál rosszabbul. Persze ez csupán az én meglátásom, de ahhoz, hogy normálisan foglalkozzanak veled jattolni kell rendesen. Undorító,d e ez van. Oké, hogy a közellátás ingyenes, de ki akar várni délelőttöket egy zsúfolt rendelőben? Én egyébként, ha a doki a H-ban fogad, és nem magánban mész hozzá nem adnék egy tizest, mert a végére ez nagyon dúrva lesz így....én a 20. héttől kéthetente, a 28. héttől hetente mentem, a 36. héttől kb kétnaponta.....de az én dokim 5 ezret kért. Én nem is borítékoltam, elővettem és a kezébe adtam, nos, nem sértődött meg rajta....a nővér meg mindig tudta mikor kell kimenni....de az sem zavart senkit,. ha épp bent volt még....ez mindenütt így megy. A szülés tarifája nem hivatalosan a terhesgondozás összegének a 10-szerese, vagy ha van a dokinak saját tarifáka akkor nyílván annyi. A varratszedéskor szokás odaadni a legtöbb helyen. Az én dottórém elutazott a varatszedésemkor, előtte minden nap 4-szer bejött hozzám a szülés után, hogy ezt elmondja....aztán odaadtam a pénzt és nem láttam többet....ja, és a párom régi ismerőse....Védőnőnek tudtommal nem szokás pénzt adni, pedig tényleg nincsenek túl jól megfizetve. Ja, még a csecsemősnővér...nyílván ez is kórház és emberfüggő, de nekem az volt a tapasztalatom, hogy ha segítséget várok, akkor jattolni kell rendesen. De egy kétezresért jött a nővér kétóránként és próbálta a mellem a gyerek szájába gyömöszölni, a másik meg adott neki sunyiban tápszert mikor már 3 napja éhezett a gyerek, mert nem indult be a tejelválasztás...de ő nem fogadott el pénzt, csak kérte, hogy ne mondjam el az adjunktusnőnek, mert bababarát H-ban nincs tápszerezés....na, ennyit erről, bocsi, kicsit off lettem a végére....de annyira felpumpál a téma...ja, anyám szülésznő...csak egy kisvárosban, nem itt

csetten 2008.09.29. 21:35:23

Jó, asszem jobb ha nem agitálok tovább. Most úgy tűnhet, hogy én - mert nem jattoltam - nem tartottam fontosnak a gyerekeim egészségét. Pedig nagyon is, de hány és hány olyan példa van, hogy jattolsz és mégis megtörténik a baj, mégse figyelnek rendesen. Miért? Mert tök természetes h jattolsz, attól még nem fogsz olyan embernek tűnni, akinek teljesíteni kell. Attól csak egy leszel a sok jattolós között. De ha azt mondod, hogy na idefigyeljen nővérke, doktor úr stb. én úgy érzem, hogy az ellátás nem teljes és nem megfelelő, és ha ez változatlan marad, akkor kénytelen vagyok a szakhatósághoz, egyúttal a jogi képviselőmhöz és a sajtóhoz fordulni, akkor mindjárt megváltozik a gyerek fekvése.

mimke · http://mimoza.freeblog.hu 2008.09.29. 21:54:38

Hát én hiszek abban, hogy kell lennie olyan orvosnak, aki ezt nem várja el..A mostani háziorvosunk Édesapám életét mentette meg (a másik majdnem megölte hálapénz ide vagy oda), és az üveg bort alig akarta elfogadni, amit vittünk neki. És abszolút csettennek adok igazat, hogy amíg anyuka úgy érzi, hogy "kell" és főleg "elvárják", akkor az nem szabad jogállam, és ne is várjuk, hogy az legyen, mert mi tesszük azzá, ami.

mimke · http://mimoza.freeblog.hu 2008.09.29. 21:55:52

Ja, és Dr. Pontjó, attól még lehet pont jó, hogy mogorva, de akkor nem kell neki pénzt adni, mert nem kapsz plusz szolgáltatást akkor minek is ;)

Katónéni 2008.09.29. 22:07:10

Drága Piroska!
Jó kis témába vágtad a fejszédet! Nagyon szomorú,amiket itt leírtál ill.leírtak a többiek.
Csetten hozzáállása tetszik!!! Van egy barátnőm,aki hasonló módon jogaira és az általa befizetett TB járulékra hívatkozva sehol nem adott pénzt! Szülései mind szerencsésen lezajlottak. Beteg apukájával kapcsolatban pedig olyan szinten harcolt, hogy az ügyben még a TV is kivonult. Mi egy kisvárosban élünk, ha a családnevüket meghallják, mindenki vigyázzban áll!
Egyszerű, de "józan paraszti ésszel" gondolkodó embernek tartja magát, kicsit erőszakosnak is.
Hogy kinek van igaza? Az igazság, mint tudjuk,odaát van!!!!! :)

Bóbita 2008.09.29. 22:29:18

Jou, de ilyen tényleg volt itt, persze ezek a sztorik már minden városban úgy mennek, hogy itt volt, de ez tényleg itt volt, mert az egyik unokatesóm született akkor, és az anyukája ezzel a nővel volt egy szobában, nem mese. :)

Katónéni 2008.09.29. 22:49:42

KÉNE EGY VERS MÁRA IS.
DE A LELKEM MÁR HAMIS
ZENGZETEKKEL TELT MEG.
NEM ÍROK MA VERSET!

Pöttye 2008.09.30. 08:31:40

És mi van azzal, azokkal, akiknek nincsnen plusz pénze ilyenekre?

Kryszti · http://ikertestverek.blog.hu 2008.09.30. 08:37:44

Drága Piroska,
Szívből sajnálom, hogy Dr. Pontjó is csalódást okozott. :((((
Tökéletesen egyetértek Veled, a paraszolvencia rendszer megalázó mind a kismamáknak, mind a beteg embereknek, mind a nővéreknek és orvosoknak. :(((( Ezért alakult ki az a szomorú helyzet, hogy az orvosi egyetemet elvégzők jelentős százaléka és egyre több szakorvos hagyja el hazánkat, hogy beteg és orvos méltóságát tiszteletben tartó egészségügyben dolgozhassanak.
Puszillak

csenga 2008.09.30. 09:33:30

Kedves Piroska!

A mi esetünket tekintve, azt ajánlom kérdezz rá a dokidra a szülés "költségeit" illetően.
Én is magánrendelőbe jártam a dokimhoz de nem volt kifüggesztve árlista. Kb. hatodik hónapnál tartottunk, amikor a férjem megkérdezte egy konzultáció alkalmával a dokibácsit, hogy mennyiért vállalja a szülés levezetését. Ő kedvesen elhárította a választ, mondván: Az asszisztensemmel mindezt megtudják beszélni, beszéljünk fontosabb dolgokról...
Kimenve, rákérdeztünk a hölgyre, aki kikerekedett szemmel nézett ránk és azt kérdezte: Csak nem most kezdenek el gyűjteni rá? Aztán amikor visszakérdeztünk, hogy miért lenne ez számára probléma, akkor elmondta, hogy a doktorúrnál 70 ezer forint (ezelőtt 5,5 évvel) egy szülés. Tudomásul vettük, de nem kapott pénzt, csak akkor amikor a gyerekkel végre hazajöhettünk a kórházból...
A "kedves nővérnek" ezek után nem voltam hajlandó fizetni, de a bábának igen, mert nagyon lelkiismeretes, kedves volt velünk végig a vajúdás során. Igaz, a főorvosúr asszisztense éreztette is velem végig, hogy nem zárt ezért a szívébe minket. De nem is tett értünk semmit, sem terhesség alatt sem utána.
Van amit nem lehet kikerülni sajnos! A rendszer vagy a betegek hibája? Egy a lényeg: csak a pénz az, ami kisegít a bajból :-S

Jou 2008.09.30. 10:36:29

Bóbita, bizti igaz a sztori, csak ezek szerint körbejár, és közben változik. Lehet, hogy onnan indult, de mire ideért jónéhány momentum megváltozott.

Mikor mi orvost kerestünk, az első ismerkedős beszélgetés során feltettük a nagy kérdést. Kicsit mocorogtak a székükben, de szerintem jobb tisztázni, mert rengeteg a kiadás, és így tud az ember kalkulálni. Ha már olyan gyakorlott mozdulattal tudják eltüntetni a borítékot, akkor ahhoz is legyen arca, hogy elmondja, milyen mély zseb van a köpenyén. Így legalább mindenki megnyugodhat, mert tudja, h megkapja a másiktól, amit akar. Ha végül mégsincs megelégedve az ember, vagy nagyon, akkor max eszerint módosul az összeg.

Jou 2008.09.30. 10:50:30

Ja, és én sem borítékoztam, csak a végső nagy összegnél. Nekem a boríték valahogy olyan felesleges körítés, kicsit hazug dolog. Amikor már hetente kellett járni, akkor nem is minden alkalommal adtam természetesen.

Piroska 2008.09.30. 10:50:56

Csetten! Dehogy gondolom az, hogy Te nem tettél meg mindent a gyerekeidért, sőt!!!!!!!!!!!!!!!!! Bár nem ismerlek személyesen, de tudom, hogy harcos egy nő, anya vagy, és nem kételkedem abban, hogy a vilgágon mindent megtettél/megtennél értük!!!! És osztom a véleményedet, ahogy már írtam is, és Katóka véleményét is megértem, de úgy látszik, gyáva vagyok ahhoz, hogy ezen én kezdjek el változtatni.

Katóka! És mégis sikerült!!!! Mekkora jófejtündér vagy!!!!:-)

Pöttye! Na igen.....

Kryszti Kedves! A bizalmam még Dr Pontjónál van, és remélem, nem hagyja elveszni, ha legközelebb megyek hozzá! Igaz, csalódtam benne, de nem hagyom magam (legalábbis igyekszem), mert nem akarok továbbállni, ha nem feltétlenül szükséges.:-)

Jou! Tényleg, én sem örültem neki, hogy Dr POntjó így reagált a borítékre, a hívásaimra, de ahogy Kryszti is írta, én is csak remélem, hogy rossz pillanatokban kaptam el. Meg ugye az orvosházaspár, akik ajánlották, előre figyelmeztettek, hogy időnként egy pokróc, de ugyanakkor amikor nála voltam, nagyon kedves tud lenni, és lesegít a kínzószékről, meg mikor találkoztunk, és álltam előtte, beszélgetés közben megsimogatta a pocakomat, és bájosan mosolygott. Szóval nem gondolom, hogy rossz ember, vagy orvos, de valóban, nem egy állandóan kedves típus.
Igyekszem félretenni a negatív dolgokat vele kapcsolatban, és próbálok bízni benne továbbra is.
A héten ismét nagyító alá vonom, ha megyek hozzá:-)

Cukiék, Hildy! Na erről beszélek. És nem merek kockáztatni. Amíg van, addig adok. És van olyan, akinek nagyon is szívesen.

Nem is tudom, melyikőtök írta, de én is hiszek benne, hogy a legtöbb orvos pénz nélkül is lelkiismeretes, alapos, és a maximumot hozza ki magából. De ezen felül többségük hozzászokott a hálapénzhez, s egyes határozottabb orvosok rájöttek, hogy a legegyszerűbb, ha meghatározzák az összegeket, úgyis kifizeti a beteg. Mi is elronjuk őket azzal, hogy adunk, de ez egy ördögi kör. Ha egy sípszóra mindekni, de kivétel nélklü mindenki felhagyna a boritékozással, akkor lehetne megszüntetni ezt a rendszert. Akkor viszont, ahogy Kriszty is írja, mégtöbben mennének külföldre, többszörös fizetésért dolgozni......

Piroska 2008.09.30. 10:52:41

Jou! Plusz még a boríték is pénzbe kerül:-)))
Most majd én is jól rákérdezek a dokinál a szüléslevezetés tarifájára.......

Jou 2008.09.30. 11:01:14

Na, hát már meg is van az ajándékötletem a dokidnak, tegyél egy kispokrócot a borítékba:)

Pöttye 2008.09.30. 11:33:55

Majd jelentkezem, ha tudom, hogy hogyan reagálnak ha nincsen hálapénz. :)
Tőlem nem hiszem hogy vajmi nagy összeget fognak kapni:)

Niki- picurAnyu 2008.09.30. 16:13:42

Én minden egyes vizsgálatkor rettentő zavarba tudok jönni, mikor elérkezünk a "mennyiveltartozomdoktorúr"-ig. Ugyanis nálunk mindig más-és más a díj, attól függően, hogy épp mit csinált.
Emlékszem, mikor először mentem hozzá, már amúgy is olyan zavarba voltam, gondoltam ezen már semmi sem ronthat, megkérdeztem mennyiért vállalja el a szülést. Szegénykém erre olyan zavarba jött, hogy majdnem elsírtam magam. :( Aztán persze kinyögte, hogy 60 E Ft.
Nálunk úgy szokás, hogy a doki, szülésznő akkor kapja meg a pénzt, mikor az anyuka távozik a babóval a kórházból. :)

Piroska 2008.09.30. 16:20:56

Jou, Te kis huncut:-)

Pöttye! Remélem, hamarosan csatlakozol és élménybeszámolsz!:-)

Picuranyu! Na hát ez sem valami kedves, hogy változik az árfolyam......Most már tényleg kiváncsi vagyok, hogy Dr Pontjó mit szól, ha nekiszegezem a kérdést, hogy "mennyileszaszülésno":-)
És külön kell adnod ezen felül a szülésznőnek? Hol fogtok szülni?

Niki- picurAnyu 2008.09.30. 18:42:15

Az árfolyam azért változik folyamatosan, mert
- ha pl. csak 2D-ben nézi meg a kicsit és csak 1 képet kérek, akkor az 7.000 Ft
- de ha pl. megnéz 2D-ben, de 3D-ben is, és CD-re írja a képeket, akkor az 10.000 Ft
- viszont ha viszek lemezt, akkor vagy 8 vagy 9.000 Ft.
Szóval ez így működik nála. :)
Szerintem 50-60 E-re számítsál, mostanában valahogy ennyi a "szülés tarifája". :S
Azt nem tudom, hogy a szülésznőnél hogy fog működni, odáig még nem jutottunk el, de ezen felül lesz, az biztos. Bár, én még olyanról nem hallottam, hogy a szülésznő kijelentette volna, hogy ő mennyiért vállalja el a kismamát.
Vácon fogunk. :)

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.09.30. 21:45:52

Szerintem kérdezd azt, hogy Ihol ni, tessen mondani hogyé aggyák a szülést? Itt a kezem (vagy izé más testrészem) nem disznóláb (avagy a disznónak más testrésze).

Piroska 2008.10.01. 08:47:52

Csetten!!!! Ezen jót nyerítettem!!:-) és képzeld, így is tettem ma, szemérmetlenül:-)

Picuranyu! Az istenhegyin egy jó 20 perces UH vizsgálat, komoly gépeken, mindenféle D-ben, automatikusan kézbenyomott DVD-vel és képekkel 12 000 Ft. Ezek szerint szinte ugyanezt kérik el a "sima" kórházba is.....

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.10.01. 10:51:16

És mit mondott a waddisznyó???,

Piroska 2008.10.01. 12:28:54

Már meg is írtam!:-)

Niki- picurAnyu 2008.10.01. 15:52:37

:)) Hát igen, ez elég "röhejes", de így van. :)

bcyke 2008.10.08. 11:45:04

Az a legnagyobb gáz, hogy azért leginkább magunknak vesszük meg ezzel a biztonságérzetünket. Mert azért a dokik jó része zsé nélkül is ugyan úgy tevékenykedik mint ha perkálsz. De valahogy nyugodtabb vagy ebbe a baszott rendszerben, ha odateszed. Persze széles a spektrum, vannak zsírparasztok is, akik valóban pénzre mennek és előre közölnek. Meg abban is széles a spketrum, hogy melyik, hogyan tudja kezelni a szitut, mennyire kommunikatív, kultúrált. Én sokszor éreztem azt, hogy ez nekik sem jó igazán, mert joggal gondolja, hogy neki mint tisztes hivatásnak miért kell táncolnia a boríték másik végén, mikor ezek nélkül is járna neki a tisztes fizetés, mint ahogy nekünk a tisztes ellátás.

Az én módszerem a kertelés nélküli rákérdezés, kitárgyalás, ha normális akkor ez a legegyszerűbb, ha gyökér, akkor meg adja hozzá az arcát.

Az eddigi legszimpatikusabb ilyen beszélgetésem állami egészségügyben:

- Mennyibe fog ez nekem kerülni?
- Semmibe, ez itt nem privát.
- De még is?
-Ezzel most ne foglalkozzon, először gyógyuljon meg.

Mikor vége volt a kezeléseknek

- Mennyivel tartozom?
- Amennyivel gondolja.
- Legyen szíves azért valami támpontot adni!
- A privát rendelésemen egy alkalom ennyi és ennyi.

Na szal ennyi.

Piroska 2008.10.08. 14:23:47

Ingen, igen Bcyke! Az ilyen beszélgetésekről beszélek:-))
süti beállítások módosítása