Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Reggel, Joepapával

2008.07.22. 09:30 | piroskaesfarkas | 3 komment

Azt hiszem, Mézeskuckónak hívták azt a kis boltocskát, ahová kislánykoromban Joepapa és én rendre ellátogattunk, hogy cakkos tetejű papirzacskókba kimérve magunkhoz vegyünk néhány szeletet a vastag kókuszrudakból, s közös kedvencünkből, a marcipános burgonyából (ami nem hasonlítható a mostanában cukrászdákban kapható, tényleg krumpli méretű változatával, melynek belsejébe krémet töltenek, s tulajdonképpen nem más, mint egy tortaszelet krumpli álruhában. Nem, nem. Ezek apró marcipán szemek voltak, vékonyan meghempergetve kakaóporban).

Szerettem ezeket a titkos kitérőket, amikor még nem volt autónk, s kézenfogva sétáltunk hazafelé, édes süteményeket majszolva kuncogtam az ugratásain, s ha gigantikusnak gondolt problémáimat elmeséltem neki, mindig csak azt mondta "Hohó, mit tanított Neked Apád??? Semmi sem borzasztó! Együtt mindent megoldunk!!!!" Elhittem, és szeretném még most is ezt gondolni:-)

Ezek a képek úsztak be a szemem elé, mikor tegnap úgy alakult, hogy munka előtt apu furikázott el a bankba, ahol igen hamar végeztünk, majd kihasználva a szép időt egymásba karoltunk, s javaslatára lesétáltunk a dunapartra, bámultuk a sétahajókat, a várat, megcsodáltuk a felújított templomtornyot, s találgattuk, merre lehet a mi régi nyúldombunk, ahol annyi évig laktunk együtt.

Megfűzött, hogy a tárgyalás előtt már ne is menjek be dolgozni, inkább ugorjunk be a közeli MTA épületébe, ahol még sosem jártunk, s így is tettünk. Majd mikor kigyönyörködtük magunkat a mennyezetet díszítő kőfaragásokon, a kovácsoltvas lámpákon, a míves oszlopokon, a pompás kapukon, elindultunk reggelizni.

Gyorsan repült az idő, s a találkozóm felé vettük az irányt, ahová a gyér forgalomnak köszönhetően olyan korán érkeztünk meg, hogy előtte még elsétáltunk a virágoshoz, majd a templomkertbe, ahol Dagi mama urnája van. Csendesen ballagtunk, kézenfogva. Kicseréltük a megfáradt csokrot (láttam a virágokon, hogy Anyika kertjéből valók, s csak egy-két napja lehettek ott) a friss margarétákra, végül apu végigsimította a rideg követ "Remélem látsz minket, Édesanyám!".....

Mennem kellet. Joepapa még elkísét a bejáratig, majd erősen megszorongattunk egymást. Ahogy távolodott, vissza-visszafordult, mókázott és két kézzel integetett, majd beszállt a kocsiba, s hangos dudálással, s kézlóbálással elsuhant.

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr46579744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csetten · http://ebattak.blog.hu/ 2008.07.22. 13:46:56

Érdekes, az én Apum is aszonta, hogy együtt mindent megoldunk, és rendszerint úgy is lett, még azokat a gubancokat is megoldottuk, amiket együtt okoztunk. Pl amikor elfelejtettünk cipőt húzni a nagy dumálásban, és már csak az iskola közelében vettük észre, hogy lábamon még mindig kockás mamusz van, vagy amikor az iskolatáskát nemes egyszerűséggel az előszobában felejtettük.

És amikor az én Nagyim ment el (remélem tényleg nincs messze, csak egy karnyujtásnyira) akkor a Papám, ez a drága Intelligencia, csak annyit mondott, hogy a Nagyi kedvenc hegyén süt a nap. Odanéztem, és tényleg, azt az egyetlen egy csúcsot sütötte a nap. Hát így megyen ez, tudni kell nézni a napos oldalt.

Kryszti 2008.07.23. 12:42:38

Szeretem olvasgatni, amit írsz, ahogyan írsz, élményeidbe, érzéseidbe, gondolataidba beavatva... Szép történeteid és írói stílusod itt-marasztalósak, végigolvasásra serkentők...
Pedig én sokszor olyan gyorsolvasós, sorokat-átugrós vagyok.
Jó egy ilyen poszt elolvasása után eltűnődni, emlékezni a saját múltbéli élményeimre. Látom csettenből is hasonlót váltott ki. :)
Köszönjük.

Piroska 2008.07.23. 13:43:30

Csetten! Ez nagyon szép volt.....
Jól vagytok a Picikéddel?????

Kryszti Drága! Olyan, de olyan nagyon kedves vagy, hogy egy lapogatós, megszorongatós ölelést küldök Neked!!!!! Köszönöm, köszönöm!!!!!Akkora öröm és meglepetés ilyet olvasni.
Puszillak!
süti beállítások módosítása