Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Levendula-la-lalalalala

2007.06.20. 11:41 | piroskaesfarkas | 6 komment

Levendula mező közepén állni az valami csoda, végtelen nyugalom, békés szemlegeltetés, igazi élménypillanat! Fogadni mernék, hogy valami hasonló boldogsághormonokat szabadít fel bennem a lilatenger látványa, mint a csokoládémajszolás.....

Szombaton kicsit kibővített szűk családi körben ünnepeltük meg Öcsibogyó születésnapját, mivel rajtunk és a szülőkön kívül jelen volt még kedvencunokaöcsém (na jó, Ő az egyetlen unokaöcsém, de tuti, hogy ha sok lenne, akkor is Ő lenne az igazi:-) a feleségével, mivel a két fiú amellett, hogy erős rokoni szálak kötik össze őket (anyáik ikrek), még a legjobb barátok is születésük óta, tehát egy ilyen jeles nap elképzelhetetlen lenne nélküle.

Ezen kívül még négyüknek tartottuk a születésnapját, így szinte mindenkit ünnepeltünk rajtam kívül, és Joepapa is kimaradt a szórásból. Kívánságra készítettem almatortát, kettőt is, mert az öcsém külön kért magának egyet, meg meggylevest...Igaz, tudják, hogy mondjuk úgy tízféle eledelt vagyok képes ehetően elkészíteni, nyilván biztosra mentek.....

A nagy sütögetés, bolondozós beszélgetés és a kimaradhatatlan csoportkép készítést (mindig összeterelem a bandát, és megörökítem az egész társaságot, ez már hagyomány. Jófejek, mert ahhoz képest, hogy húzzák a szájukat, hogy teli hassal kell felállni, rendeződni, "vízeséééééést" mondani, ha repül a kismadár, már másnap a csoportképet követelik tőle mailen....) követően pasi kivételével (aki otthon maradt őrizni a házat, de igazából az időmérőt nem akarta kihagyni.....) felvonultunk a levendulásba.

Akkor a legszebb, amikor éppen megy le a nap, már nem is látni a korongját, így különleges fénnyel borítja be a mezőt, és valahogy megélénkíti azt a varázslatos lila színt, mindezt pedig belengi az a pompás, erős illat!!!! Hjaj, ez a boldogság!!!

Mi lányok büszkén feszítettünk az általam kiosztott kosarakkal, fűzfakaspókkal, metszőollókkal, és bementünk a sűrűjébe levendulát szedni.

Másnap semmi mást nem csináltam, mint reggel felkuporodtam a kanapéra, ölemben a hatalmas kosárral, és csokrokba rendeztem az előző este bedobált szálakat, s csak néha-néha álltam fel megmozgatni az elgémberedett végtagjaimat. Közben pasi prezentációt írt, bement a munkahelyére kinyomtatni, majd visszatért egy mézestejessel, és legnagyobb csodálkozására éppen ugyanúgy talált, ahogy pár órával azelőtt otthagyott: lábam között a levendulahalommal, ami csak nem akart elfogyni, körülöttem az összes ebbel, akik persze élvezték, hogy biztos simogatási- és odabújós pontként mindig megtaláltak az ágyon, és kihasználták ennek minden előnyét.

Így sötétedett rám, s harmincvalahány fellógatós levendulacsokrot készítettem, valamit egy teli tál levágott virágfejet, amit kis párnákba tömködök, és a ruhák közé teszem.

Mindenhol lógnak a levendula bokréták, szerte a házban, a tavalyiakat meg összegyűjtöttem egy kosárba, nem volt szívem kidobni.

De persze még nem elég, levendulából sosem elég, így ha lesz rá időm, valamelyik este Anyival is kimegyünk egy nyugalomterápiára, dudorászni a naplementébe.

Levendula-la-lalalalala.....

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr12101941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyámlánya 2007.06.21. 02:08:46

talán Neked is felvillant már, mi lenne, ha a blogod egyes posztjait egyszer kinyomtatnád.
így.
illusztrációkkal.

s lenne belőle leendő gyermekeidnek majdan egy afféle emlékalbum, családi mesekönyv:

hogy milyen is volt az Apu, meg az Anyu mielőtt én/mi még meg sem születtünk.

hogy mennyivel azelőtt is már beszéltek rólunk.
kertet, házat építettek nekünk.
Anyu időnként kipróbált ezt-azt, sütött-fözött.
Apu meg csak hümmögött, néha megborzolta Anyu haját.

és sok-sok évvel azelőtt, egy különösen meleg nyári napon a Nagyival csak úgy kisétáltak a levendulásba, aminek én ugyan a szagát sem bírom, de olyan bizsergető érzés ránézni erre a szürkére fakult virágra, minek illata is már rég tovaszökött.

és milyen jó, hogy az Anyu sosem neheztelt Apura, mikor csak hajnalban ért haza.
valami csuda jó dolog, hogy az Apu ágyba hozza a kakaót, épp úgy, mint régen Anyunak a mézestejest, csak hogy le ne maradjon a nagy levendulacsokrok közt valami kellemesről.

és milyen klassz, hogy titokban én/mi most itt kuncogunk rajtuk, és annyira, de annyira jó, hogy ők ilyenek!

igen.
talán az lenne hétköznapok indigóval másolt pontos emléke.

s nem fakulnának el, nem hullanának rá az évek apró felejtésfelhői.
----------------------------
régen, sok- sok évvel ezelőtt egy szöszke, 3-4 éves kisfiú, és alig 2 évvel idősebb épp úgy szöszi nővére futva rohantak a buszhoz.
mellettük édesanyjuk, kinek kezében a kislány iskolatáskája himbálózott.
egy kissé zűrös reggel, mikor nem találták a kocsikulcsot, s mert nem szerettek volna elkésni az iskolából, az órára nézve jött a remény:
talán még elérik a buszt, ami a hosszú kövesút végénél állt meg.
a gyerekek élvezték a hirtelen támadt hajcihőt.
már félúton voltak, mikor egyszer csak a kisfiú hirtelen megtorpant, s dacára a sürgető időnek, állt mozdulatlanul, s nagy kék szemeivel az anyjára meredt, s csodálkozva kiáltott fel:
"Anya, te tudsz fúútni ?"

de arra már, hogy akkor épp ősz volt, vagy tavasz talán?
nem emlékszik már senki sem.

csak az ámulat őszinte, csodálkozó kérdése maradt feledhetetlen.

ki tudja meddig még?

Piroska 2007.06.21. 07:25:03

Anyámlánya Drága! Ehhez hozzá se tudok szólni, hogy mennyire szép volt!!!!!! Micsoda szép lelkületed van te Néked!!????????
Köszönöm szépen!!!!!!!!!!!

pancccs 2007.06.23. 15:01:33

én is ezt mondom. kár, hogy nekem olyat nem adtak se a szüleim, se a nagyszüleim, csak szóban. pedig rendesen felforgattam ilyesmiért a padlásokat... :-) viszont megtaláltam az apám kb. 30 évvel ezelőtti levelezését, úgyhogy érdemes volt kutatni mégis. :-)

(megjegyezném, hogy a norvég körtekorta is finom, egyszer sütöttem, pillekönnyű valami.)

Piroska 2007.06.23. 20:52:32

Te Panccs!!!! Norvég körtetorta nagyon érdekelne ám, leírod?:-))))

Láttam valakinél kinyomtatott blogot, baba blog volt, és nagyinak csináltak belőle könyvet (mer' az Ő nagyijuk nem olyan rákacsintós, mint a nagypapim!!:-))). Jó vastag képeskönyv lett belőle.

pancccs 2007.06.23. 21:11:32

elő kell bányásznom a receptet. megkeresem. :-)
negyed körték vannak a tetején totál megpuhulva, mintha a körte is tészta lenne, nagyon érdekes (és főleg finom).

Piroska 2007.06.23. 21:13:44

Köszönöm!!!! Kipróbálnám!!!!
süti beállítások módosítása