Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Namostakkormi

2008.10.16. 07:59 | piroskaesfarkas | 12 komment

Olyan jó, hogy minden szakember mást állít a migrénes fejfájás elleni bogyókról, hogy mégis melyik szedhető "büntetlenül" a terhesség idején, ezzel is stresszelve az egyébként is folyton aggódó kismamákat. Meg azt is csípem, mikor azt mondja az egyébként nemisfejfájós környezetem, hogy "bírd ki, nem olyan hosszú idő az a kilenc hónap!"

Tegnap, a szokásos menetrend szerint (heti min. egy alkalom) ismét letarolta az agyamat a komisz, hogy belerondítson az egynapos szabadságomban, amit a reggeli laborvizsgálatok és EKG után (amire a szüleim vittek el, mint kislány koromba, és annyira élveztem a társaságukat) Anyikáéknál szándékoztam békésen eltölteni. Ami nem adatik meg a dolgos hétköznapokban, mikor az irodában vagy éppen egy tárgyaláson alig bírom a nyakamon tartani a gombnyomásra beálmosodó fejemet, most kihasználva a lehetőséget ledőltem egy délutáni szunyókálásra. Fejszétszaggató, hasogató migrénre ébredtem, s hiába szopogattam el a patáshomeos bogyókat negyedóránként, tettem a tarkómra és a homlokomra jégakut, ittam egy csomó hidegvizet, semmi sem hatott.

Makacsul ellenálltam egészen estig, amikor már tehetetlenül fetrengtem az ágyban, hol Anyika, hol Joepapa masszírozta a nyakamat, fejemet, lábamat vagy valami gyógyítópontnak vélt helyen a tenyeremet, hol pedig a sötét kertben sétáltam bőgve a fájdalomtól, míg végül panadolért könyörögtem, amit apunak végül sikerült a szomszédból beszereznie (a panadol extra változatát, amiből először csupán egy felet nyeltem le, de később, mint egy rossz drogos, rávetettem magam a másik felére is....). Ez egy jó óra múlva meg is hozta a megkönnyebbülést, s így elkerültem a többkörös hányásos finálét.

Reggel Anyika frászban hívott, hogy az imént járt a gyógyszertárban, hogy Joepapa javaslatára beszerezzenek nekem egy doboz panadolt, hogy felkészüljenek egy eteleges következő rohamra, ha náluk leszek rosszul (tegnap kétségbeesve igyekeztek segíteni rajtam, s hiába nyugtattam őket, hogy nincs különösebb vész, sajnos ezt heti rendszrességgel csinálom, és Farkas már egészen hozzászokott, én pedig ismerem a forgatókönyvét, kiütötte őket a tehetetlenség, s felidézte bennünk azt a megszámlálhatatlan éjszakát, amit gyerekkoromban végigvirrassztottak mellettem, amikor ugyanilyen migrénes rohamok törtek rám), s mikor a gyógyszerésznek elmondta, hogy 18. hetes kismama vagyok, s az megnézte a számítógépben, nyomban jajveszékelésben tört ki, hogy szigorúan tilos szedni a panadolt ilyenkor, s idegrendszeri károsodást okoz a babának, és tejóég, reméli, hogy nem szedtem eddig. Szegény anyukám hiába magyarázta, hogy a nőgyógyász engedélyezte, amaz rémes képet festett fel a bekövetkezhető lehetőségekről.......Beindult a láncreakció, én is pánikolni kezdtem, s így már ketten rágtuk a körmünket, s mérlegeltük, hogy vajon a heti 1-2 szem mennyire lehet káros.

Végül felhívtam az istenhegyit, s kedves recepciós hölgy kerített nekem egy Zoli nevű orvost, akinek ledaráltam a történetet, s aki teljesen más véleményen volt, mert szerinte nyugodtan szedhetem, és nem hogy nem sok a heti 1-2 bogyó, de akár naponta is szedhetném.

Namostakkormi?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr17716822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kryszti · http://ikertestverek.blog.hu 2008.10.16. 16:16:29

Drága Piros,
A Panadol szedhető terhességben. A Panadol extra szedését tényleg nem javallják terhesség esetén, valószínűleg a koffein tartalma miatt. Vannak tanulmányok, amelyek arra utalnak, hogy a koffein nagy mennyiségben spontán vetélést okozhat. De természetesen ez nem az a dózis, ami a Panadol extrában van. Úgy, hogy nem ártottál Füleskének. :)
Ha előjön ez a szörnyű migréned, nyugodt szívvel beveheted a Panadolt. Egyébként azt gondolom, ha egész nap kínoz a fejfájás és kegyetlen szenvedést okoz, akkor az Füleskének is ártalmas. Szóval inkább a Panadol, mindkettőtöknek jobb lesz.
Puszillak Füleskéstől

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2008.10.16. 16:18:06

a tájékoztatóban mi van? merhogy mindig beleírják a betegtájékoztatóba, hogy szedhető-e terhesség alatt...

Piroska 2008.10.16. 16:50:15

Drága Kryszti! Nagyon szépen köszönöm a megnyugtatást!!!!! Jó hallani Tőled, túúúúdod!! Ölellek Titeket lapogatósan, én

Kohana! Sajnos semmi.....Talán az, hogy kérdezzem meg a dokit:-)

Ilona · http://ilonana.freeblog.hu 2008.10.16. 18:48:27

Szia Piroska!
Az én dokim az algopirynre esküdött,
írja is, hogy szabad...csak az utolsó nemtudomhány hétben nem. Én is erre esküszöm, két egészséges gyermekkel alátámasztva bár nem használ mindig de most szoptatás alatt is csak ezt merem, néha mert muszály. A gyerek doki is erre mondta az áment mert hogy ez nem csinál semmit a véremmel vagymi :-O
Megkérdezhetem, hogy nemterhesen szedtél-e valamit a komiszra?
Jobb napokat kívánok, ismét!

Pankababa 2008.10.16. 19:28:58

Két fajta doki/gyógyszerész van. az egyik az algopirint ajánlja, a másik a panadolt. A többség a panadolt, korábbi kutatásaim szerint! Anyám szerint (a szülésznő) a panadol teljesen ártalmatlan, ők ezt adják a kórházban a terheseknek, ill. a frissen szült mamiknak is. (vagy panalgorint, de az hasonló)
ajánlok neked egy oldalt, én terhesen napi szinten jártam kérdezősködni...ez a www.scheringclub.hu. Online chatelhetsz elismert nőgyógyászokkal. Van amelyik elég szűkszavú...de a célnak jó. Esténként van meghatározott időpontokban az online kérdezz-felelek, nem muszáj regisztrálni. És köszi a blogos segítséget!!

Pankababa 2008.10.16. 19:30:31

na, most nézem, hogy tök átalakultak....de így is van online rendelésük.

Keilare 2008.10.17. 06:19:05

Szia Piroska!

Szeretettel ajánlom Neked dr Sári Erzsébet belgyógyász, homeopátiás , akupunktőr orvosnőt.
Amellett, hogy egy nagyon kedves EMBER, hozzáértő, nagy szaktudású, biztosan tud neked segiteni, megnyugtatni és a fejfájásodat csillapítani.
www.napfenyhaza.hu/site/index.php?f=3&p=11

Megér egy konzultációt a lelki békéd:)))
( bááár..ha egyszer elmész hozzá, ott is fogsz ragadni...:)))

Szeretettel ölellek
Keilare

Piroska 2008.10.17. 09:32:48

Ilona! Igen, hallottam, hogy van aki meg azt szedi, de engem meg arról tiltottak el....A gömbölyödés előtt, nagyon kicsi koromtól fogva szedek mindenfélét. Az utóbbi időben bármilyen bogyót bevettem, ha közeledett a komisz, volt, hogy egy délelőtt hármat is......Most ugye ha nagyon nem bírom, akkor egyet. Köszönöm a jobb napokat:-)

Panka! Megnyugtató, hogy a Mamád is ezt javasolná!!!! A blogsegítséget máskor is, szívesen! sikerült? Mingyá' megnézem!:-)

Keilare! Köszönöm szépen a javaslatot, megnézem az oldalukat, és ha lesz időm, talán jól fel is keresem Őket! Én is ölelgetlek, Piroska

ritarozi · http://rozalrigolyai.freeblog.hu 2008.10.17. 15:46:18

Lehet, hogy már írtál róla, csak én vagyok halálosan figyelmetlen, (ha így van , bocs), szóval lehet, tudni, hogy mitől fáj neked tképpen ennyire, és ilyen gyakran a fejed. ? Persze tudom, hogy ezer oka lehet és biztosan kerested is már, de a helyedben én nem nyugodnék bele, hogy nincs indok.

bogaram · http://bogaram.freeblog.hu 2008.10.17. 18:48:12

Piroska! Rendelted ezt a sok virághagymát? A Zöldlelő helyekről? Alig várom, hogy már én is ezt tehessem, de addig is majd gyönyörködöm itt Nálad! :-)

bogaram · http://bogaram.freeblog.hu 2008.10.17. 18:49:10

Naaaaaaa, ezt eggyel feljebb szerettem volna hozzászólni :-) Bocsi!

Piroska 2008.10.18. 09:04:35

Ritarozi! A fejem már gyerekkorom óta sajog, szinte ugyanígy. Akkor vittek mindenhová, aztán mikor felnőttem, mentem magamtól is, aztán beletörődtem abba, hogy azt mondják, migrén és kész.
Úgy látom, hogy a frontokra reagálok így.....
süti beállítások módosítása