Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Feladvány

2008.06.24. 08:25 | piroskaesfarkas | 10 komment

Példánkban a buggyanttyúk este kilenc előtt pár perccel abbahagyja a locsolást, mikor észreveszi, hogy a kertitóra ráfér egy kis utántöltés, és a szegény halak is megfőttek már a melegvízben. Belelógatja a slagot a tóba, és teljesen eltekeri a kart, hogy a legerősebb fokozaton zúduljon a hideg víz.

Klaffogós kinti papucsában becsoszog a nappaliba, ahol figyelmezteti kedvesét, hogy menyitotta a "cserepet", aki furcsán felnéz, s visszakérdez:"megnyitottad a cserepet??!!" A lökött nőszemély megrázza a fejét, s gyorsan helyesbít "a vizet, engedem a tóba, majd szólj öt perc múlva, ott ne felejtsük!". Jó. De senki sem szól.

Eltelik az este, hajnalodik, de a víz csak zúdul a tóba, azok ketten meg alszanak......

Reggel hétkor, mikor a példánkban szereplő nő kimegy a teraszra, hogy kinyújtóza az esti fejfájás által meggyötört porcikáit, észleli, hogy baj van, még mindig ömlik a víz kifelé a csövön.....A tó szintje még sosem állt ilyen magasan, de a fű sem kapott még ekkora dózist...

Kérdés: Ennyi idő alatt, a teljesen zubogó csövön hány liter víz távozik? Kérjük, a megoldást jól olvashatóan leírni, s levezetni, miként jutottak erre az eredményre. Valamint a feladvány részeként megkérdezzük, hogy mennyibe fog ez kerülni forintban?

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr58536368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirwen · http://newrim.freeblog.hu 2008.06.24. 08:56:21

nekem a "sok" és a "sokba" jut az eszembe, de mi lett a halakkal? kiúsztak a fűbe??

csetten 2008.06.24. 08:56:46

Azt nem tudom, de a vízszámlát csakis a hűvös kerti tóba merülve nyitnám ki. Egyrészt hátha nem vízálló, másrészt a vizeshűtés megelőzi a gutaütést.

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.06.24. 10:07:43

Jómagam is csak a tóba merülve nyitnám ki a számlás borítékot, de tudok jobbat!
Mivel van vízórátok, meg kéne nézni az állást az előzőhöz képest. Így ki lehet kalkulálni a számla összegét, ezt pedig javaslom Joepapára bízni, hiszen az ő egyedi és minden helyzetben magasan fekvő humorfaktora megvéd mindenkáros sugárzástól, amit jelen esetben Csettenkém gutaütésnek nevezett ;)

cucka 2008.06.24. 10:11:40

Én is a halakért aggódtam, szárazföldi halacskák lettek? ;) ööö, vízszámla ügyben meg, nagyon-nagyon sok jut eszembe... bár, ha mostantól egy hónapon át igyekeztek egyáltalán nem használni a vizet (vagy esetleg megfúrni a fővezetéket valahol ;) ), akkor esetleg maradhat a megszokott, eredeti számlátok! :)

Meske 2008.06.24. 10:54:36

ühüüüm...összeállt a kép, amikor reggel Farkas mellettem állva "valakinek" próbálta elmagyarázni, hogy hol találja a Vízművek számlát.... :) na jó nem vicces! csak elképzeltek, amikor reggel rádöbbentél mi is a helyzet....

ßóbita 2008.06.24. 13:39:45

Juj. Én egyszer (úgy 10 évesen) a szomszéd telek kerti csapját nyitogattam télen, a hóban, nem jött belőle semmi, azzal nyugtáztam, el van zárva. Este hallok csobogást, anyu mondja, ez biztos nem az, mi csobogna, másnap délelőtt is megy ki a gyerek, csobogás nincs, de a domboldalon jégpálya lett, a csap alatt meg szabályos jégvirágok.
Persze senkinek nem mondtam el, hogy én nyitottam meg a csapot, de a szomszéd "többezer forintos" számláról beszélt, mármint az amúgy párszáz forintos számla helyett, szóval szerintem készülj fel, a kerti tóba járj mosakodni is, a halakat meg "süzsmeg" vacsorára.

ßóbita 2008.06.24. 13:40:48

Ja de legalább szép lesz a gyep. :D

bogaram · http://bogaram.freeblog.hu 2008.06.24. 20:25:42

Panelban sokszor előfordulnak leáztatások, de ami itt történt nálunk!!! Az alattunk lakó srácnak egy ősrégi mosógépe volt. Reggel elindította és elment dolgozni. A gépben elromlott az az érzékelő bigyó ( szakszó ) amely révén "tudja", hogy most már elég a vízszivattyúzás, tele van a dob. Szóval e kedves gép nem tudta! És csak szívta a vizet, szívta ( mint a kiskakas begye ). Nem tudom hánykor indította el reggel, de én még itthon voltam a Lucussal, nem dolgoztam. 10 óra felé a 2. emeleti szomszéd jött haza kutyasétáltatásból és szólt, hogy az alagsor falából gyöngyözik kifelé a víz! Lementünk. Egy elég nagy tárolónk van ( kb. 5m x 8 m ), ott bokamagasságig állt a víz. A srácot hazahívtuk és segítettünk vödörrel kihordani a vizet a lakásból, az 50. vödörnél feladtuk és már nem számoltuk tovább. A vízszámlája összegét nem tudom :-(
Azért fel a fejjel! Biztos meg lehet egyezni a szolgáltatóval :-)

Edina · http://edinalorincz.com/ 2008.06.25. 07:15:47

Ha a ti leolvasásotok alapján fizetitek a vizet minden hónapban, akkor akár el is lehet felezni 2 részre a különbséget.
De hogy tippeljen is végre valaki: legyen 20 köbméter, ami az én adataim alapján 9000 forint. Ez annyira mégsem gutaütés-okozó, ugye?

Piroska 2008.06.25. 09:42:20

Kedveseim! Úgy látom, Nektek is meggyűlt már a bajotok a vízzel!:-)

Edina! Köszönöm a megoldást, ha ennyi lesz, nem bánom annyira!

A halak köszönik, jól vannak, imádták szerintem, hogy kitisztult a víz:-) Mivel tele van sziklákkal a tó széle, szerintem alattuk folydogálhatott el a víz, eláztatva a füvet, és a halak így nem tudtak megszökni. Mindenki jól van, bár annyian laknak a tóban, hogy megszámlálni nem tudom, de kb. úgy 60-an úsznak benne.
süti beállítások módosítása