Élménypillanatok lapozgatása

Mindig is szerettem a meséket, kisgyerekként, elalvás előtt félálomban ringatózva, akár hangosan felolvasni egy számomra kedves valakinek, vagy kockás plédbe burkolózva belelapozni varázslatos történetekbe. Most én mondok mesét, és én leszek benne a tündér, mert mindig ők voltak a kedvenceim!:-) Lapozgatok porosodó és új élménypillanataink között....Csak úgy, mert lelkes gyűjtőjük vagyok:-) Kérlek, a blogomban található írásaimat és fotóimat ne használd fel az írásos engedélyem nélkül! Köszönöm!

MEGBESZÉLÉSEK

A blogomban található szövegek és képek felhasználása csak az írásos engedélyemmel lehetséges! Kérlek, ne használd a fotóimat a megkérdezésem nélkül! Köszönöm!



éppenmost bekukkantó kedves valaki

Napszámolgató

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Múúú az éjszakában

2008.01.06. 10:16 | piroskaesfarkas | 7 komment

Vonakodtam az éjféli sétától, okulva a délelőtti villámkirándulásunkból, amikoris a jeges szélben a combomra fagyott a nadrágom, s annyira elgémberedett a virgácsom, hogy alig bírtam bepakolni magam a kocsiba, az arcomra meg ráfagyott a jegesrémület, s egy időre konzerválta a vonásaimat.

Ő egész nap a dolgozóban kuksolt, hétfői előadásának anyagát bütykölte, én pedig délután visszabújtam az ágyba a könyvemmel, de igen hamar összefolytak a betűk, elkornyadtam, majd bő négyórányit durmoltam. Hogy mégse kerüljön erre a napra lustaságos, semmittevős fenéknövesztő cimke, ezt követően erősen sajnálva magam, levonultam gyalogolni egyet a futópadon, majd késő este mégis kötélnekálltam, s betársultam a kutyasétáltatásba.

Egymásba csimpaszkodva araszoltunk a jeges úton, amikor a domb aljánál bevágódott három reflektoros autó, majd még kettő, s egyenesen felénk tartottak. Pörögtek a kerekek, csúszkáltak a jégpáncél tetején, mi pedig csodálkozva bámultunk lefelé, mert a környékre egyáltalán nem jellemző ez a forgalom. Ekkor a lámpafényben feltűnt egy hatalmas állat, döcögött felénk, s pasi elkiáltotta magát "Te jó ég, mekkora tehén, rohanj be a kutyákkal!!!" Még hátranéztem futás közben, s láttam egy négylábú, nagydarab kutyafélét, de nem tudtam alaposabban megnézni, egyrészt mert messzebb volt még, meg sötét is volt, másrészt meg igyekeztem beterelni az ebeket a kerítésen belülre, nehogy összetűzésbe keveredjenek egy hatalmas kutyával. Gondoltam, csak a méretét akarja nyomatékosítani a "tehén" jelzővel, eszembe sem jutott, hogy tényleg az is lehet.

Farkas kiabált, hogy azonnal rohanjak ki a fényképezőgéppel, amit kezébekapva csúszott az autók irányba, s a "de most mit csináááálsz??!!" kérdésemre futtában válaszolt "lefotózom a tehenet!". Bambán álltam a házunk előtt, s még láttam, ahogy az autók egy része befordul az egyik kisutcába -nyilván arra tarthatott a boci-, míg a másik felük vészvillógózva megfordul, s gondolom bekerítési céllal az ellenkező irányból próbálkozott.

Helyi riporterem csalódottan döcögött vissza, mert nem érte be az eseményeket gyalogosan, de annál izgatottabban adta ki az utasítást: "Gyorsan, pakoljuk be a kuyákat a kocsiba, levakarom a jeget az ablakról, s utánukeredünk!"

Minek köszönhető ez a nagy lelkesedés? Nyilván egy ilyen nyugis nap után az izgalmi grafikonunk hanyatlóban volt, másrészt pedig a mi csendes, kertvárosi környékünkön olyan furcsa egy tehén felbukkanása, mintha azt mondanám, hogy a Blahán szedtem egy csokor szarkalábat meg pipacsot.

"Szólj, ha látsz egy tehenet!" -mondta, miközben egyik kezével a kormányt fogta, a másikkal a kéziféket, s lavíroztunk a vélt tehénmenekülési irányba, én pedig hátul figyeltem az ebekkel. Mivel a közelünkben lévő utcákban nem bukkantunk rá a szegény bocira, elmentünk a főút felé, ahol a kanyar után villogós autókra lettünk figyelmesek. Ekkor tanakodni kezdtünk, mitévők legyünk, mert Farkas a helyzetre való tekintettel nem vette fel a papirjait, s mérlegeltük, vajon mi van akkor, ha az ott mégsem a tehénfelhajtás miatti egyenruhás kocsi, hanem egyszerű igazoltatás, jóval éjfél után jártunk már, mi meg odamegyünk megnézni, s igazoltatnak:

"Jó estét, kérem a papirokat!"

"Jó estét, Biztos Úr, elnézést, de sajnos otthon van a jogosítványom meg a forgalmi is, és személyi sincs nálunk. Tudja, egy tehenet üldöztünk, aki ott sétált a házak között......."

Visszafordultunk. Azt hittem, már Farkas is feladta, hogy megtalálja a bocit, de nem. Felvette a papirjait, s irány vissza. Mire odaértünk, pont bevágódtak az egyenruhások a kocsiba, s hiába unszoltam pasit, hogy húzza le az ablakot, s kérdezze meg "elnézést, Önök a tehén miatt vannak itt?" vagy esetleg "Ne haragudjanak, nem láttak egy tehénüldözést errefelé?", nem találta jó ötletnek.

Helyette kitalálta, hogy rátapadunk a rendfentartóskocsikra, pontosabban arra a kettőre, akik bekanyarodtak a kertvárosi részünk felé. "Mégis miért olyan fontos ez a tehén, mit akarsz tőle, tejet????" -érdeklődtem, s kezdett elegem lenni az akcióból, pláne, hogy olyan göröngyös, jeges volt az út, hogy egy helyen fenn is akadtunk, s biztos vagyok benne, hogy megsérült a terepjáró alváza is...."Ne csináld már, még sosem láttam tehenet errefelé!!??" - mondta semmit sem csappanó lelkesedéssel.

Nem vagyunk rutinos követők, mert először az egyik kékfeliratos autó állt le az út szélén, a vezető és az anyósülésen utazó helyetcseréltek, majd megvárták, míg elhaladunk mellettük, aztán mikor a másikra tapadtunk, egy idő után az is megállt, s kénytelenek voltunk magunk mögött hagnyi őket, s ők követtek minket. Kezdtem azon aggódni, hogy felettébb gyanusak lettünk, s nem is a tehenet üldözték, csupán valami helyi akcióban lehettek, amibe most jól belekeveredtünk, s nyakig ülünk a pácban. A "majd jól lefigyelik a rendszámunkat, s megkeresnek minket" aggodalmamra a még mindig lelkes tehénvadász pasim csak legyintett, "úgysem látják, csupa sár", amitől méginkább ideges lettem, hogy majd jól azt gondolják, direkt koszoltuk be, mint a filmekben.....

Végül leráztuk őket, mert felkapaszkodtunk egy túlságosan meredek emelkedőn, amit a négykerekesmeghajtás még bírt......

Én megkönnyebbültem, hogy túlvagyunk az éjjeli kalandon, s remélem, a boci visszatalált a lakehylére. Ő csalódott volt, s ezzel feküdt le: "Jó kis kaland volt, csak kár, hogy nem találtuk meg, s nem tudtam lefotózni a tehenet!"

A bejegyzés trackback címe:

https://piroskaesfarkas.blog.hu/api/trackback/id/tr49286658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyámlánya(lábasjószág) 2008.01.06. 12:46:18

hát ez halálos egy sztori!

/végigröhögtem/

a Pasid meg csúcs egy fazon!

persze Te is! :-))

Ingrid 2008.01.06. 14:30:11

ISTENIEK VAGYTOK! :))))

Meske 2008.01.06. 15:32:30

Férjem most azt hiszi meghibbantam!! Itt ülök és szakadok a röhögéstől! :)))))))) Ez is csak veletek történhet meg! De a kutyákat miért vittétek magatokkal?!?!?! :)

Piroska 2008.01.07. 09:47:03

Anyámlánya, örülök, hogy látlak!:-)

Ingrid:-)

Meske! Hogyhogy miért vittük a kutyákat? Legszívesebben mindenhová vinném őket magunkkal, hogy a lehető legtöbbet bandázzunk együtt!
Pláne, hogy a sétájukból tereltem be őket a kertbe, s onnan kukkoltak kifelé, legegyszerűbb volt bepakolni őket a csomagtérbe!:-)))
Meg egyébként sem láttak még tehenet:-)

Meske 2008.01.07. 10:35:49

Puszi! Hát csak azért kérdeztem, mert a történet elején írtad, hogy bemenekítetted őket!!! :))) Nem mertem ma reggel szóba hozni Pasidnak, de ahogy megláttam elkezdtem nevetni. :)))

Piroska 2008.01.07. 10:44:28

Meske drágám!
Nyugodtan emlegetheted neki, még ma reggel is ezen nevettünk!:-))))
Ismered Bendőzt, mindenkivel kötözködik, s aki ismeri, tudja, hogy ártalmatlan, de ugye aki nem....A kóbor ebek sokszor ellenségeskedésnek veszik, úgyhogy próbálom nem összeereszteni őket. A nagyobb testű kutyák meg egy harapásra eltűntetnék a mi puccebeinket. Úgyhogy jobb, ha visszavonulót fújunk ilyenkor:-)
Én is láttam a hatalmas állatot felfelé caplatni, azt hittem, óriási kutya, ezért rohantam be a kutyákkal, de a csomagtérben ellenőrzés alatt vannak, ezért jöhettek tehénnézőbe:-)

Meske 2008.01.07. 12:15:11

na az előbb el is mesélte Pasid!! :)) Jót röhögtünk! Tök jól előadta! :)))
süti beállítások módosítása